Gå til innhold

Moren min er vanskelig å ha med å gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få dette ut av hjertet, for det er veldig tungt og vanskelig å holde inne.

Moren min har en emosjonell holdning til en 3-åring. Helt siden jeg var barn, har hun hatt ekstreme humørsvinginger og emosjonelle problemer fra fortiden og med ektemannen som hun pøser ut på oss barna. Hun tar ingen ansvar for sine handlinger og ord, og "glemmer" alt vonde hun har sagt når hun blir konfrontert. Hun har en arrogant holdning og er bestandig defensiv og sier ting som "du kommer til å mislykkes," eller "hvis ikke du var hjelpsom, så ville jeg ikke brydd meg om deg." osv. Nå som voksen legger jeg merke til at jeg er veldig emosjonell ustabil. Jeg lider konstant av angst, og under stress så viser jeg oppførselsmønstre som ligner min mors. Ellers til vanlig virker jeg veldig redd, og ingen viser meg respekt som følge av dette. Jeg har prøvd å gå til psykolog, men jeg føler ikke at de tar situasjonen min seriøst og jeg ødelegger livet mitt sakte, men sikkert. Faren min er ikke hjelpsom da han har ingen pedagogiske evner og kun bryr seg om jobben. 

Noen som har lignende erfaring, og kan fortelle meg hva dere gjorde for å bli "frisk"?

Anonymkode: eea53...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen psykolog og avstand fra den som gjør en vondt. 

Anonymkode: e1bc4...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...