Gå til innhold

Snegler

Cherie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en skål med øl i hagen, og vips -masse døde snegler:)

Takk for tips. Kjenner til det med øl, men spørsmålet var om ungene til iberiasneglen også er brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det viser seg at iberiasneglen kan parre seg med den svate skogssneglen, så barna kan ha ganske mange forskjellige nyanser har jeg lest. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at iberiasneglen kan parre seg med den svate skogssneglen, så barna kan ha ganske mange forskjellige nyanser har jeg lest. :sur:

Den ikke bare KAN parre seg med den sorte skogssneglen, men den har GJORT det og gjør det :forvirret:

De blir også brune, men helt nederst på krypet sees en gul/orange linje (har jeg latt meg fortelle).

Og jeg har plukket slike i min hage :(

Forøvrig så må jeg si at jeg syns disse sneglene er enda større enn i fjor....beist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ta en runde hver kveld, samle alle sneglene i en bøtte eller lignende, og hell salt over! Da dør de! Dreper du én snegle hindrer du den i å parre seg i tusentall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her samles de på galss og saltes.Hver eneste sten rundt edene er fjernet slik at de ikke skal ha noe sted og bo. Jeg har i tillegg gravd en grop som jeg setter et syltetøyglass med øl i hver kveld. Det er mange snegler i bunnen hver morgen. Jeg plukker snegler med skje hver morgen og kveld + når jeg ser dem ellers. Det ser ut til å hjelpe litt nå.

Mitt problem er små snegler + mulig jeg fant en iberia her om dagen, men ikke helt sikker. Den var i alle fall brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...