Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 2 delt turnus. Skal ha ferie til uka, men har arbhelg nå. Det regnes 6 dagers uke fra lørdag til lørdag. Er det da riktig å jobbe søndag?

Jeg har fri uansett mandag da denne er jobbet inn, men pga ferien faller denne bort.

Noen som kan dette?

Anonymkode: 60778...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukeskillet går normalt ved midnatt søn/man, så da kan du fint ha arbeidshelg før ferieuke, selv om det er en uting.

Anonymkode: b1bd1...94e

Skrevet

Tror dette avhenger av tariffavtalen du omfattes av. Hos oss (kommunalt) så går uken fra mandag til lørdag, og man kan jobbe enten søndagen før eller etter disse dagene. 

Skrevet

Du kan få fri søndagen. 

Anonymkode: 6dfc2...28b

• Liker 1
Skrevet

Hos oss så regnes antall statistikk dager. Dvs at man starter med 30dager ferie per år (5 uker av 6 dager). Men siden man ikke jobber 6 dager per uke og fordi noen jobber deltid så må det trekkes flere dager enn det man jobber. Sjefen må da føre et slags skyggeregnskap for at det skal bli rettferdig. 

Poenget er at det da bør gå litt begge veier. Så om du tar en ferie uke når du bare jobber 4 dager så bør du kunne få fri en uke senere hvor du jobber 6 dager f eks. Sånn at du ikke mister dager som du har jobbet inn. 

Skrevet

Skulle selvsagt stå turnus i HI😊

Jeg hadde fri i høstferien for 2 år siden, da fikk jeg ferie 4 dager og beholdt fridagen så ble 5 dager tilsammen. Utrolig vanskelig å skjønne seg på turnus. 

Turnusen blir jo sendt til godkjenning, men feil blir aldri oppdaget? De som godkjenner skjekker de i det heletatt? 

Skrevet
1 time siden, Calm skrev:

Jobber du statlig eller kommunalt? 

Statlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...