AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Har begynt på treningssenter og får en gratis pt-time hvor man får sjekket kroppen sin med sammensetning av fett og muskler og sånne greier. Jeg har et par spørsmål: 1) Hvor pålitelig er dette? 2) Noen som synes det var nyttig eller bare fælt? Jeg vil egentlig ikke vite hva jeg veier. Er opptatt av at klær og speil viser om jeg går opp eller ned og livredd for å bli opphengt i vekt. Har forøvrig et normalt forhold til mat. Anonymkode: ef697...f1f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Jeg har tatt det noen ganger, for gøy. Er slank og normal kroppssammensetning, så tenker ikke så mye over resultatet. Fikk vite at jeg burde trene litt mer styrke. Det visste jeg fra før. Er vel sånn semi-pålitelig, men bedre enn hjemmemåling. Får et skjema etterpå som viser BMI og fettprosent etc. Nytten er vel at man har noe å måle imot, feks dersom man ønsker å redusere fettprosent, men er vel helst et salgstriks: "se, du har for lite muskelmasse, jeg kan hjelpe deg dersom du kjøper 10 timer." Enkelte blir vel mer motivert dersom de kan se resultatet av treningen på et skjema. Anonymkode: fc875...c48 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 On 9/22/2020 at 10:56 PM, AnonymBruker said: Er vel sånn semi-pålitelig, men bedre enn hjemmemåling. Får et skjema etterpå som viser BMI og fettprosent etc. Nytten er vel at man har noe å måle imot, feks dersom man ønsker å redusere fettprosent, men er vel helst et salgstriks: "se, du har for lite muskelmasse, jeg kan hjelpe deg dersom du kjøper 10 timer." Enkelte blir vel mer motivert dersom de kan se resultatet av treningen på et skjema. Anonymkode: fc875...c48 Jeg jobber som PT og kan bekrefte dette. Ikke la deg lure, det er bare et salgstriks. Det finnes forskjellige type vekter, noen mer nøyaktig enn andre, men ingen er 100%. Har du farlig mye visceralt fett vet du det nok selv allerede, du trenger ingen måling. Har du en gratis PT time finnes det mye bedre ting å bruke timen på og husk at det er du som bestemmer da det er din time Anonymkode: 51a4d...320 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som PT og kan bekrefte dette. Ikke la deg lure, det er bare et salgstriks. Det finnes forskjellige type vekter, noen mer nøyaktig enn andre, men ingen er 100%. Har du farlig mye visceralt fett vet du det nok selv allerede, du trenger ingen måling. Har du en gratis PT time finnes det mye bedre ting å bruke timen på og husk at det er du som bestemmer da det er din time Anonymkode: 51a4d...320 TS her, tusen takk for svar! Tenkte meg egentlig dette. Så lenge jeg føler meg bra og vet hva legen ser på blodprøver, så må jo det være det viktige. Har sånn skrekk fake news som bare stresser meg og gjør alt unødvendig verre. Jeg er egentlig mest opptatt av å bli sterkere og få veiledning til riktige øvelser. Anonymkode: ef697...f1f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: TS her, tusen takk for svar! Tenkte meg egentlig dette. Så lenge jeg føler meg bra og vet hva legen ser på blodprøver, så må jo det være det viktige. Har sånn skrekk fake news som bare stresser meg og gjør alt unødvendig verre. Jeg er egentlig mest opptatt av å bli sterkere og få veiledning til riktige øvelser. Anonymkode: ef697...f1f Da sier du det til din PT Dersom vedkommende fortsatt insisterer på å veie deg ville jeg vurdert en annen PT. Du står fritt til å velge den PTen du vil ved disse gratis timene, så lenge den PTen har ledig tid selvfølgelig. Anonymkode: 51a4d...320
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da sier du det til din PT Dersom vedkommende fortsatt insisterer på å veie deg ville jeg vurdert en annen PT. Du står fritt til å velge den PTen du vil ved disse gratis timene, så lenge den PTen har ledig tid selvfølgelig. Anonymkode: 51a4d...320 Tusen takk Anonymkode: ef697...f1f
Snop Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Det kommer helt an på hvilken vekt som blir brukt
Sunset90 Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 (endret) På 22.9.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev: Har begynt på treningssenter og får en gratis pt-time hvor man får sjekket kroppen sin med sammensetning av fett og muskler og sånne greier. Jeg har et par spørsmål: 1) Hvor pålitelig er dette? 2) Noen som synes det var nyttig eller bare fælt? Jeg vil egentlig ikke vite hva jeg veier. Er opptatt av at klær og speil viser om jeg går opp eller ned og livredd for å bli opphengt i vekt. Har forøvrig et normalt forhold til mat. Anonymkode: ef697...f1f Det kommer an når på døgnet du gjør d også. Etter måltider e ikke noe lurt, det bør taes på et mest mulig likt tidspunkt for og få best mulig svar. Eks på morgen før måltid. Hvor pålitelig d er kan jo diskuteres, antageligvis bedre en ingenting. Antageligvis er fettklype en bedre indikator en en maskin. Mulig en motivator for noen, vis man trener over tid og ser på en vis framgang ut ifra tall. Endret 26. september 2020 av Sunset90
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 (endret) Det å stole på digitale tall er egentlig ikke så bra, for hvis en har gjort sitt beste og tallene går i feil retning, så kan det gi motivasjonen en dytt nedover. Uten å se de tallene så kan en kanskje ha kjent at en er ganske fornøyd og at det går i riktig retning. Stol heller på at følelsen av å trene er ok og at klærne sitter på en grei måte på kroppen. Ikke stirre seg blind på digitale tall. Endret 30. september 2020 av Hoppetaujenta 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 4 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Det å stole på digitale tall er egentlig ikke så bra, for hvis en har gjort sitt beste og tallene går i feil retning, så kan det gi motivasjonen en dytt nedover. Uten å se de tallene så kan en kanskje ha kjent at en er ganske fornøyd og at det går i riktig retning. Stol heller på at følelsen av å trene er ok og at klærne sitter på en grei måte på kroppen. Ikke stirre seg blind på digitale tall. Jeg er helt enig! TS Anonymkode: ef697...f1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå