Gå til innhold

Gravid, tett nese og kontroller... nesten så jeg vurderer abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med nr 3. 

Har dessverre en litt trøblete historie med svangerskapsforgiftning i de to forrige svangerskapene mine, noe som betyr at tett oppfølging av både jordmor, lege og sykehus er svært viktig for at jeg og babyen skal overleve det her. Dessverre er også et typisk symptom hos meg tett nese. Det betyr vel at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få komme på kontroller.  Mannen vet det ikke enda. Vi har snakket om at det hadde vært hyggelig med en tredjemann, og vi har egentlig alt på stell for å få en til, selv om det her absolutt ikke var planlagt.
Men hva gjør jeg nå? Jeg tør ikke gå igjennom et svangerskap uten oppfølging.. betyr det virkelig at jeg må ta abort?  

Anonymkode: f8869...2e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro deg ned og les veileder. Så tar du kontakt med lege og diskuterer dette. 

Anonymkode: b0aa5...384

• Liker 1
Skrevet

What? Det er vanlig graviditetssymptom, tett nesa. Har jo ingenting med sykdom eller forkjølelse å gjøre. Tett nese er ikke symptom ved Korona. Jeg tviler på at du ikke får komme på kontroll pga tett nesa. Jeg gikk gjennom to kontroller med konstant tett nese og neseblod, og kom på alle kontroller for det. Hva tenker du egentlig på? 

Anonymkode: 7db3b...84a

• Liker 8
Skrevet

Skjerp deg da! Du tar ikke abort av et ønsket barn, bare fordi det kommer til å bli litt tungvindt? Hva feiler det deg?

Folk sliter med å bli gravide, og du sitter her med DET priviliegete luksusproblemet! 

Anonymkode: 3ca0b...3ca

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig får du komme til kontroller om tett nese er grunnet graviditeten. 

Anonymkode: ecdb6...b03

• Liker 3
Skrevet

Det er sykt å tenke på et tredje barn om du har hatt SF med de to forrige! 

Anonymkode: fde20...98d

Skrevet

Du har krav på og kjem til å få nødvendig helsehjelp. Det viktigaste er at du ikkje krysser av på luftveissymtomer, fordi rennene nese er vanlig blant gravide. Det er ikkje det samme.

Anonymkode: c5873...f0d

Skrevet

Det er ikke lenge siden det var en tråd her om en gravid kvinne som ble nektet overtidskontroll fordi hun var løs i magen og misforsto og svarte ja på spørsmål om hun hadde diaré. Så dere kan slutte å hugge hodet av TS som stiller dette spørsmålet

Anonymkode: a9724...916

• Liker 5
Skrevet

Sliter med tett nese her og! Så lenge jeg var frisk og symptomfri på resten av de andre punktene så var det ikke noe stress!

Bare å møte opp og bruk saltvannsspray (eller vanlig nesespray for gravide om det er skikkelig krise den dagen). 

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer med graviditeten TS! Anbefaler deg å snakke med fødeavdelingen på det lokale sykehuset om dine bekymringer

Anonymkode: a9724...916

Skrevet

Du har krav på heleshjelp så ikke bekymre deg over det. Tett nese er og vanlig hos gravide så det er jo ikke et nytt symptom. Er jo flere kronisk syke som har sår hals, tett nest osv. som allikevel går til kontroller og slikt fordi de ikke har "nye" symptomer, de symptomene de har er kroniske. Er jo ikke slikt at de har vært i karantene siden mars. Så slapp av, dette går fint. :) 

Anonymkode: 615c9...4c7

Skrevet

De spør etter nyoppståtte symptomer, ikke symptomer du har hatt i mange mnd. Så ta det helt med ro, du kan fint gå på kontroller med tett nese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...