AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Dame 26 år. Har seg slik at jeg ikke kjenner noen! Sitter hjemme hver helg. Jeg er veldig aktiv og gjør ting stort sett alene. Er det noen mulighet for å melde seg på noe for å sosialisere seg å bli kjent med folk? Har aldri vært medlem av en klubb og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Noen forslag? Anonymkode: 4efac...273
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Har du sjekket om det finnes en "hey girl" facebookgruppe i området ditt? Ser flere har fått venner der i gruppen nært meg. Anonymkode: f25b8...647 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Liker du idrett? Lag idrett? Jeg begynte fotball igjen etter mange års pause. Jeg tok kontakt på fb med et bedriftsidrettslag (ikke i den bedriften jeg selv jobber i, men en annen bedrift som trengte folk. De kan få kompensasjon til å ta inn to personer fra en annen plass). Ble fort kjent med de andre. Jeg har vært cup’er osv ., blant annet sydvesten cup’en (Og banketten etterpå som var utrolig kjekt å være med på). Jeg sjekker ofte ut.no om de har turer jeg kan hive meg på. Jeg kikker litt selv på rødekors og lurer på å melde meg inn som frivillig. Å være frivillig gjør noe med selvtillit min. Gir meg en god følelse av å gjøre noe nyttig. I min by har de en klubb som heter ensom i sammen. Jeg har selv ikke tatt kontakt med dem enda. Men kanskje du kan sjekke opp om det finnes noe sånt i din by? Anonymkode: 5888d...1ef
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Spørs hvor du bor, men kanskje jobbe frivillig med noe? Jeg meldte meg inn i en gruppe på Facebook med andre ensomme og ble med på litt forskjellig der. Blant annet spillkveld, gikk på tur osv. Var også med i en strikkeklubb på facebook med folk i alle aldre og møtte de et par ganger. Hey girl og hey vina (som er en app) er bare tull eller eksisterer på få steder. Hey vina er som Tinder der mange ikke gidder å svare eller skrive. Hey girl finnes ikke særlig mange steder. Nå flyttet jeg fra byen og er ensom igjen og her er det ingenting av tilbud. Jeg ønsker å flytte for slike ting er av erfaring mye enklere på større steder. I hvert fall når man ikke er en turgåer eller en som driver med friluftsliv. Anonymkode: cd487...a40
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Ditt lokale bibliotek har sannsynligvis flere arrangement der det sannsynligvis er mye av de samme personene som tropper opp. Bli med der! Selv om det kanskje blir noe aldersforskjell mellom deg og de andre der, så er det bedre å kunne ha noen å si hei til. Bokkaféer og strikkekaféer er gjerne arrangement der det legges opp til noe sosial prat inni mellom. Sjekk ut det. Anonymkode: d8b17...246
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Ofte er det masse grupper på facebook. Er det en egen gruppe for nabolaget? Da kan du jo spørre der om det blir arrangert noe. Her er det strikkekafè, damekafè, hobbyverksteder, fotball for alle, mulighet for å bli besøksperson til eldrehjemmet, turgrupper osv osv. Mange vet ikke om dem i utgangspunktet men mange som hjelper når de spør. Kanskje er det mange rundt i området som føler på det samme Anonymkode: d43e3...247
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket om det finnes en "hey girl" facebookgruppe i området ditt? Ser flere har fått venner der i gruppen nært meg. Anonymkode: f25b8...647 Er du glad i festing og alkohol så, jeg var med 2 ganger. Kutta den ut. Handler bare om drikking stort sett, men slik er jo nordmenn dessverre. Klarer ikke gjøre noe uten alkoholen. Anonymkode: 6807c...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Mitt poeng er at du MÅ finne på noe selv, ta iniativ selv. Er så mange muligheter der ute. Anonymkode: 6807c...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du glad i festing og alkohol så, jeg var med 2 ganger. Kutta den ut. Handler bare om drikking stort sett, men slik er jo nordmenn dessverre. Klarer ikke gjøre noe uten alkoholen. Anonymkode: 6807c...8c0 I mitt område møtes de for klatring, bokklubb, fjellturer, kafetur. Bare en gang jeg har sett noen der invitere til fest. Anonymkode: f25b8...647 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mitt område møtes de for klatring, bokklubb, fjellturer, kafetur. Bare en gang jeg har sett noen der invitere til fest. Anonymkode: f25b8...647 Her i Oslo er det stort sett drikkinga. Anonymkode: 6807c...8c0
Kiwipie Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 (endret) Du kan jo prøve å legge ut et innlegg i Hey girl! gruppen der du bor. Noe konkret. F.eks Noen som blir med på happy food klokka fem på onsdag? Da er det noe fast å forholde seg til og ikke drikking. Endret 23. september 2020 av Kiwipie 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Du kan prøve å invitere en gutt ut som synes godt om. Send sms eller noe, og du har noen å tilbringe tiden sammen med. Hvis du spør hvilken interesse du har, så vil det være verdt å se om det finnes i ditt miljø du bor i. Det er som regel igjennom felles interesser man kan få utbytte av et vennskap. Jo mindre miljø jo bedre. Jeg var i en kirke, og fikk ikke det jeg definerer som venner. Det ble mer mobbing der så jeg har sluttet der nå. Det var en god følelse å komme vekk det som ikke ga meg noe. Nå har jeg fått kjæreste, og jeg verdsetter veldig fellesskapet og samtalen vi har til hverandre hverdag. Anonymkode: 7e091...6aa
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 hvis ingen ser deg der du bor, så er det et alvorlig kulturelt problem. Men ikke bare det, du har opplevd omsorgssvikt i familien din. Anonymkode: 7e091...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå