Gå til innhold

Hvor mange måltider får vi per dag i førstegangstjeneste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal straks inn i militæret på Rena, og lurer på hvor mange måltider vi får i spisesalen per dag? 

Anonymkode: 87953...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen her inne som har vært i militæret og vet hvor mange måltider det er per dag? 

Ts

Skrevet

Stort sett tre. Men mindre enkelte ganger 😉

Anonymkode: f0afc...0a4

Skrevet

Fire måltider per dag, og du kan kjøpe deg mat/varer utenom i tillegg om du ønsker (kan også ha med litt ekstra ut i felt).

Anonymkode: 812d4...512

Skrevet

I leir: Frokost, Lunsj, Middag, Kvelds 

Men, vær dog obs på at i felt (øvelser, feltdager, osv.) så kan det variere. Noen dager må dere smøre lunsj for å ta med, eller så må dere rasjonere selv (feltrasjon).

Vær også dobbelt obs på at befal elsker ting som omvask av rom / arealer kort tid etter lunsj, som i praksis betyr at din lunsj kan bli jævlig kort, før du må springe avgårde for å få utført denne omvasken.

En annen ting som er greit å ta med seg, er at du kan bli beordret til å spise opp maten din - så er du tvilsom, ta deg heller flere små porsjoner, enn en stor. IB står ved søppelbøtta og følger med...

Anonymkode: 9bfa2...964

Skrevet

Og, avhengig av hvilken leir du er i, så er lunsjen 70% av tiden en eller annen variasjon av pytt i panne, laget av middag fra de forrige dagene...men det er alltid brød og pålegg. 

Anonymkode: 9bfa2...964

Skrevet

Takk. Er bare redd jeg ikke får spist meg mett🙂

Ts

Skrevet

Vi hadde tre måltider. Men man kunne smørre seg kvelds i lunsjen 

Anonymkode: 94b73...8f0

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ingen grunn til bekymring. Det er frokost, lunsj i messa (eller smøre lunsj), middag i messa (eller feltrasjon) og kveldsmat (ukedagene). Ingen begrensninger for hva du kan ta med i felt av snacks.

Det sagt, så er det ingen fare å hate litt av og til... Du kommer styrket ut av det.

Anonymkode: 812d4...512

• Liker 1
Skrevet
På 23.9.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvorfor skulle du ikke få spist deg mett? Har du hørt noe?

Anonymkode: 798a9...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...