AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Jeg blir irritert på min svigerinne. Hun klager over at det er så travelt i høst pga jakt. Og DA kjenner jeg at jeg koker litt. Jeg bor sammen barnefar og vi har barna HELE tiden. De har ingen felles barn og har barnefri annenhver helg. De har alle besteforeldre innen 30 min. Vi har ingen besteforeldre i nærheten. Våre barn er svært aktive og vi er faktisk ganske flinke til å følge de opp. Det er trening tidlig lørdag morgen og sent søndag kveld, og det er kamp fredag kveld. Pluss pluss... Deres barn går ikke på noe!!! Altså, ingen ting å følge opp. Vår minste er 3. Deres er 9. Ganske stor forskjell. Oppi det hele jobber vi begge turnus, og vi jobber ikke samme helg (pga mangel på barnevakt). Så vi har en frihelg i mnd sammen... Hun mente at vi skulle/burde komme dit på besøk (de bor på hjemstedet til min samboer), og jeg sier at Ja- det skal vi, men det er litt travelt til oss, og det er litt godt med hjemmehelg når vi først har fri. Da svarer hun med at de vet alt om det, det er så travelt til de, er så mye jakt i høst 😏 Hva kan man si til slikt? I tillegg anerkjenner svigermor veldig at sønnen som bor på hjemstedet har det såååå travelt, men hun kan faen aldri si noe om oss.... Anonymkode: cfeb3...9c5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Klager hun, eller er det bare et faktum? Begge deler her er vel selvvalgt, både fotball og jakt? Så ikke store forskjellen på situasjonene. Anonymkode: 81414...5e0 13
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Er det en konkurranse om hvem som har det mest travelt? Anonymkode: 1b831...c8d 23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Folk arrangerer livene sine ulikt, og man kan ha det travelt selv om andre har det "verre". Anonymkode: ba891...f51 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 De synes de har det travelt og du synes dere har det travelt. Folk er ulike! Anonymkode: 9c778...474 12
Rosasko Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Vist hun er vandt med at hun har barnefri, får mye hjelp med barn. Så er jo det faktisk travelt for henne siden hun ikke er vandt med det livet.
anonymLala Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 (endret) Hun er travel med jakt, og du med barn. Selvvalgt begge deler, og høstener vel høysesong for jakt? Endret 22. september 2020 av anonymLala 5
Nooni Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 Du er irritert fordi hun (også) gir uttrykk for at hun har det travelt fordi du mener du har det travlere? Jeg må bare forsikre meg om at jeg faktisk forsto det rett. 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Bare wow...! Har ikke andre mennesker enn deg lov til å føle at de har det travelt? Anonymkode: 75a5a...bd1 4
Leo Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Jeg kan ikke si at jeg egentlig forstår hva dette er å irritere seg over? Alle har det tydeligvis travelt med sitt og akkurat hva man har det travelt med endrer seg i både ut fra hvor man er i livet og hva man ønsker/prioriterer. 4
got2go Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Travelt er travelt, er ikke noe forskjell på hvorfor man er det. Men er du kanskje litt misunnelig? 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir irritert på min svigerinne. Hun klager over at det er så travelt i høst pga jakt. Og DA kjenner jeg at jeg koker litt. Jeg bor sammen barnefar og vi har barna HELE tiden. De har ingen felles barn og har barnefri annenhver helg. De har alle besteforeldre innen 30 min. Vi har ingen besteforeldre i nærheten. Våre barn er svært aktive og vi er faktisk ganske flinke til å følge de opp. Det er trening tidlig lørdag morgen og sent søndag kveld, og det er kamp fredag kveld. Pluss pluss... Deres barn går ikke på noe!!! Altså, ingen ting å følge opp. Vår minste er 3. Deres er 9. Ganske stor forskjell. Oppi det hele jobber vi begge turnus, og vi jobber ikke samme helg (pga mangel på barnevakt). Så vi har en frihelg i mnd sammen... Hun mente at vi skulle/burde komme dit på besøk (de bor på hjemstedet til min samboer), og jeg sier at Ja- det skal vi, men det er litt travelt til oss, og det er litt godt med hjemmehelg når vi først har fri. Da svarer hun med at de vet alt om det, det er så travelt til de, er så mye jakt i høst 😏 Hva kan man si til slikt? I tillegg anerkjenner svigermor veldig at sønnen som bor på hjemstedet har det såååå travelt, men hun kan faen aldri si noe om oss.... Anonymkode: cfeb3...9c5 No vet vel ikke du alt om de andre? Du høres veldig selvsentrert ut og en bedreviter! Vi har ikke familie i det hele tatt.Og ikke så heldig som dere som har barnefri annenhver helg.Hva er det?Har aldri barnefri.. Fullt opp. og masse annet. Syter ikke for det. Alle har det forskjellig og du vet ikke hvordan andre egentlig har det.. Og tidlig lør til søndagskveld med fritidsaktiviteter?Tviler jeg på.. Isåfall eget valg. Ro ned da! Anonymkode: 484e1...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Dette skjønte jeg ikke. Er problemstillingen at de burde reise slik at dere slapp? Eller er du bare sur sånn fordi som en 7. Klassing? Anonymkode: dd995...a30 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 I alle dager, hva var det jeg leste nå? Er det ikke lov til å si at man har det travelt fordi andre kanskje har det mer travelt? Ja, jakt er selvvalgt, men det er da vitterlig barn, fritidsaktiviteter og turnusjobb også. Eller mener du at du ble tvunget til å leve det livet du lever? Anonymkode: 1f3e7...f07 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Du velger jo å la barna dine ha masse fritidsaktiviteter som tar mye av fritida deres, da.Og det er jo "jobb" med unger selv om de ikke går på fritidsaktiviteter. Skjønner ikke helt problemet her...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir irritert på min svigerinne. Hun klager over at det er så travelt i høst pga jakt. Og DA kjenner jeg at jeg koker litt. Jeg bor sammen barnefar og vi har barna HELE tiden. De har ingen felles barn og har barnefri annenhver helg. De har alle besteforeldre innen 30 min. Vi har ingen besteforeldre i nærheten. Våre barn er svært aktive og vi er faktisk ganske flinke til å følge de opp. Det er trening tidlig lørdag morgen og sent søndag kveld, og det er kamp fredag kveld. Pluss pluss... Deres barn går ikke på noe!!! Altså, ingen ting å følge opp. Vår minste er 3. Deres er 9. Ganske stor forskjell. Oppi det hele jobber vi begge turnus, og vi jobber ikke samme helg (pga mangel på barnevakt). Så vi har en frihelg i mnd sammen... Hun mente at vi skulle/burde komme dit på besøk (de bor på hjemstedet til min samboer), og jeg sier at Ja- det skal vi, men det er litt travelt til oss, og det er litt godt med hjemmehelg når vi først har fri. Da svarer hun med at de vet alt om det, det er så travelt til de, er så mye jakt i høst 😏 Hva kan man si til slikt? I tillegg anerkjenner svigermor veldig at sønnen som bor på hjemstedet har det såååå travelt, men hun kan faen aldri si noe om oss.... Anonymkode: cfeb3...9c5 Ikke vær så streng da, folkens. Noen ganger trenger man å få ut litt frustrasjon. Ts, du har lov til å være frustrert eller bitter eller hva du nå er, du er ikke alene om det selv om alle disse andre mener du er urimelig. Men kanskje er det ikke så mye du får gjort med det? Jeg relaterer til det du skriver, jeg føler ofte på bitterhet og irritasjon over andre som syter over lite tid samtidig som de har mange rundt seg som ivaretar dem. Samtidig så er det liksom ikke lov å si fordi da virker man bitter og forstår liksom ikke at folk har det travelt på ulike måter.. Jeg tenker, hva er det egentlig som plager deg? Føler du deg ikke sett? Tatt hensyn til? Jeg tenker at mye man føler kommer fra et eller annet sted. Prøv å se hva du kan endre og øv deg på å akseptere det du ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: c2cea...6f9 2
Zienna Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 Din irritasjon skyldes at din svigerinne og du har ulike prioriteringer. Du synes at dere er flinkere enn dem fordi dere følger barna på trening fra tidlig lørdag morgen og sent søndag kveld, pluss kamp fredag kveld ++ Din svigerinnes barn går ikke på noe, skriver du, med tre utropstegn. Underforstått; din svigerinne har ingen grunn til å mene at de har det mer travelt enn dere. . Du og din svigerinne har ulik mening om hva som er viktig for barna og familien. Det synes jeg at du skal respektere. For det er ikke slik at alle synes det høres bra ut at barn ned til 3 år er på organisert aktivitet så mye som du beskriver. Personlig er jeg svært skeptisk til et slikt tempo i en småbarnsfamilie. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 Er det en konkuranse over å ha det mest travelt? psst, tell vinduer på husene deres, så kan dere også dikutere hvem som har mest jobb med å vaske dem. Anonymkode: 12535...990 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Hvis dere jobber turnus har dere jo fri når andre ikke har fri, barn og fritidsaktiviteter bestemmer jo dere selv. Anonymkode: 5223e...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 Alt er da relativt. Og alle har lov til å klage litt innimellom. Jeg har ikke barn i det hele tatt. Og det hender jeg tar ord som "veldig hektisk", og "godt med rolig hjemmehelg" i min munn. Så forstår jeg er enda mer håpløs enn din svigerinne i dine øyne. Anonymkode: d47e5...7aa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå