AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Hei, dersom skal beise veranda som er omtrentlig 2 x 3 meter stor; hvor lang tid vil det ta? Jeg lurte også på omtrentlig hvor mye selve beisen vil koste. Anonymkode: f2437...926
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 200-300kr for beis (Butinox f.e.) 1 time maks for å beise 2x3m. (skrape/fjerne gammel beis hvis den er flakkete eller noe ,vaske terrassen og vente til den tørker seg før man beiser. alt dette tar tid). Anonymkode: 44b5a...64c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: 200-300kr for beis (Butinox f.e.) 1 time maks for å beise 2x3m. (skrape/fjerne gammel beis hvis den er flakkete eller noe ,vaske terrassen og vente til den tørker seg før man beiser. alt dette tar tid). Anonymkode: 44b5a...64c Takk for innspill. Hvilke innspill til spørsmålet mitt har dere andre? Anonymkode: f2437...926
newman01 Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Tidsaspektet høres riktig ut, sånn ca en time. Men kommer litt an på tilstanden på verandaen du har fra før da. Om du må igang med algefjerner, terrassebeisfjerner, nedsliping og justering av skruehoder snakker vi fort dager... Holder nok fint med en trelitersbøtte med beis, de koster vel rundt 300-400kr
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 Tidsbruk er som ellers når noe skal gjøres. Hvor fort og effektiv klarer du å jobbe. Anonymkode: 981cd...2fb
Taluno Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Tidsbruken kommer an på om det må gjøres forarbeid, og hvor raskt du jobber. Selve beisejobben, uten å regne inn forarbeid er nok en times tid. Verandaen må vaskes før beis, og da er spørsmålet hvor skittent det er, og hvilket utstyr du har. Med høytrykkspyler, så vasker man det greit på en halvtime-time. Må du vaske for hånd, så er det spørs hvor skittent det er. Jeg har en utetrapp på 5 trinn som jeg vasket for hånd i sommer, for å klargjøre til olje, det tok halvannen time med skrubb. Må du skrape rester av maling/beis, så tar det også tid. Du bør beregne rundt en liter beis på ett strøk når det er ca 6 kvm som skal beises. Prisen må du bare se på ulike butikker og typer beis, det er ett stort utvalg av typer og farger, og med ulik pris.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Jeg lurer på hvor i landet du bor om du vil beise verandaen nå? Hvordan er det med nedbør og temperatur hos deg? Anonymkode: b0b29...603 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor i landet du bor om du vil beise verandaen nå? Hvordan er det med nedbør og temperatur hos deg? Anonymkode: b0b29...603 Riktig. Tror at det er kanskje for sent å beise nå. Spes. hvis du må vaske så vente til det tørkes ,kan det tørkes nok nå i slutten av september ??? (tror ikke det jeg) Anonymkode: 44b5a...64c
Sinte-my Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 Terrassesesongen er i utgangspunktet over. Terrassen bør renses før du legger ny beis. Da gjerne med terrasserens/terrassebeisfjerner. Den fordeler du med lavtrykkssprøyte/rulle/sprayflaske. Så spyle terrassen med hageslangen, ikke bruk høytrykksspyler. Den fliser opp terrassen, og tilfører altfor mye vann. Du får den aldri tilstrekkelig tørr på denne tiden av året. Terrassen skal ikke ha mer enn 10-15% fukt før du behandler den. Etter vask med hageslangen trenger treverket noen dagers tørk, avhengig av temperaturen. Nå kan du beise. Da er det viktig å huske et tynt lag beis, ikke for tykt lag. Beis er i likhet med maling avhengig av temperatur for å tørke. Over 10°. Om du på død og liv MÅ beise terrassen nå, må det gjøres midt på dagen en dag med OK temperatur, og ikke i direkte sollys. Og helst bør du ikke gjøre det dagen før frost på natterstid. Om du står tidlig opp en morgen, kjenn på treverket på terrassen og husveggen. Der finner du årsaken til at det ikke er anbefalt å gjøre det nå. Vent heller til våren. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå