AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Har ei på 9 år. Hun sa i dag tidlig at hun var litt sår i halsen. Hun har derfor vært hjemme i dag. Nå sier hun at hun ikke er sår i halsen lenger, men småhoster litt innimellom. Hun er ellers i toppform. Skole eller ikke i morgen? Anonymkode: 6e7b8...48b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Ikke! En hel symptomfri dag! Eventuelt ring og sjekk om hun skal testes! Anonymkode: ea1d5...b83
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke! En hel symptomfri dag! Eventuelt ring og sjekk om hun skal testes! Anonymkode: ea1d5...b83 Altså for halsen, ikke hosten! Anonymkode: ea1d5...b83
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Ringte lege i dag. Hun skal ikke testes med det første. Glemte å si at vi bor i en kommune med veldig lite smitte. TS Anonymkode: 6e7b8...48b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte lege i dag. Hun skal ikke testes med det første. Glemte å si at vi bor i en kommune med veldig lite smitte. TS Anonymkode: 6e7b8...48b At dere har lite smitte eller ei hjelper ikke! Syke skal holde seg hjemme og til enhver tid følge retningslinjene til fhi! Anonymkode: ea1d5...b83
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At dere har lite smitte eller ei hjelper ikke! Syke skal holde seg hjemme og til enhver tid følge retningslinjene til fhi! Anonymkode: ea1d5...b83 Du trenger ikke være sint? Hun er ikke syk. Og sårheten i halsen er borte. Litt småhosting. Men, holder henne selvfølgelig hjemme om det er slik at hun må det. TS Anonymkode: 6e7b8...48b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke være sint? Hun er ikke syk. Og sårheten i halsen er borte. Litt småhosting. Men, holder henne selvfølgelig hjemme om det er slik at hun må det. TS Anonymkode: 6e7b8...48b Jeg er ikke sint, jeg er bare oppgitt over at folk fremdeles lurer på sånne ting som dette... Anonymkode: ea1d5...b83 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sint, jeg er bare oppgitt over at folk fremdeles lurer på sånne ting som dette... Anonymkode: ea1d5...b83 Men du er jo feilinformert. Restsymptomer er innafor. Anonymkode: 33906...d4f 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sint, jeg er bare oppgitt over at folk fremdeles lurer på sånne ting som dette... Anonymkode: ea1d5...b83 Ja, men jeg syns faktisk dette var litt vanskelig å vurdere. Hun hadde sår hals i dag tidlig. Det er borte. Litt småhosting. Ingen feber og fin i formen. Blir litt usikker jeg da altså. TS Anonymkode: 6e7b8...48b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du er jo feilinformert. Restsymptomer er innafor. Anonymkode: 33906...d4f Nei, jeg er ikke feilinformert i det hele tatt! Greia er at hun både fortjener og bør ha minst en dag hjemme hvor hun er frisk, restsymptomer, ja, ok, men hun må likevel få en sjans til å komme seg! Dessuten, hun hadde vondt i halsen i dag morges, da går man bare ikke tilbake på skolen allerede i morgen! Det er jo ikke engang 24 timer siden hun hadde vondt i halsen! Anonymkode: ea1d5...b83
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Send på skolen, er allmenntilstanden OK, og hun kun småhoster litt er det OK. Man trenger ikke ett symptomfritt døgn, og en 9-åring kan jo si litt om hvordan formen er. Anonymkode: 458e6...d05
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke feilinformert i det hele tatt! Greia er at hun både fortjener og bør ha minst en dag hjemme hvor hun er frisk, restsymptomer, ja, ok, men hun må likevel få en sjans til å komme seg! Dessuten, hun hadde vondt i halsen i dag morges, da går man bare ikke tilbake på skolen allerede i morgen! Det er jo ikke engang 24 timer siden hun hadde vondt i halsen! Anonymkode: ea1d5...b83 Hun er jo ikke i dårlig form? Hun er i toppform. Hun trenger overhodet ikke en dag hjemme for å komme seg. Hadde det ikke vært korona hadde jeg sendt henne på skolen uten å tenke meg om. Holder henne hjemme, men det er ikke fordi hun trenger å komme seg. TS Anonymkode: 6e7b8...48b
AnonymBrukern Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Send på skolen. Er bare tull at hun skal gå glipp av undervisning
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 Hold hjemme en dag til. Andre på skolen kan ha foreldre i helsevesenet, blir vi forkjøla nå så må vi holde oss hjemme til symptomfrihet eller negativ test, og det kan få store konsekvenser for mange i tiden fremover 😬😬 Føler jeg holder pusten for forkjølelses sesongen.. Anonymkode: 6affe...bdd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei på 9 år. Hun sa i dag tidlig at hun var litt sår i halsen. Hun har derfor vært hjemme i dag. Nå sier hun at hun ikke er sår i halsen lenger, men småhoster litt innimellom. Hun er ellers i toppform. Skole eller ikke i morgen? Anonymkode: 6e7b8...48b NEi!!!!! Anonymkode: 5e6b8...3ac
Marimba Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 Bruk dette flytskjemaet til å avgjøre: https://www.fhi.no/publ/plakat/barn-i-barnehage--eller-barneskolealder-med-nyoppstatte-luftveissymptomer/ 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 Hun blir hjemme i mårra for sikkerhets skyld. Hi Anonymkode: 6e7b8...48b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 I følge FHI kan hun gå på skolen (men det er vel mer interessant å følge sure KG-ere sine hissige råd 🤭). Anonymkode: c77ab...090
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke feilinformert i det hele tatt! Greia er at hun både fortjener og bør ha minst en dag hjemme hvor hun er frisk, restsymptomer, ja, ok, men hun må likevel få en sjans til å komme seg! Dessuten, hun hadde vondt i halsen i dag morges, da går man bare ikke tilbake på skolen allerede i morgen! Det er jo ikke engang 24 timer siden hun hadde vondt i halsen! Anonymkode: ea1d5...b83 Komme seg fra hva? Hun var jo aldri syk? Herlighet. Anonymkode: 48513...208 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 Til sammenligning. Ei på jobb ringte mandag hadde litt vondt i halsen, ble hjemme. Ringte tilbake på tirsdag da alle symptomer var borte, fikk da ja til å komme med det samme. Vi jobber på sykehus, og følger strenge regler. Anonymkode: fe03f...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå