Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla. 
Jeg er en av de som blir berørt av buss streiken. Og får ikke kommet til jobb som avtalt i morgen (siste vakten før jeg slutter, er ekstrahjelp og skal jobbe 3t). 
jeg ga beskjed i sta om at jeg ikke finner andre alternativer. Da det ikke går noe annet enn buss der jeg bor (bor i hokksund, godt på bygda med andre ord) 

Fikk beskjed om at det skulle jeg visst om på søndag da streiken starta. Jeg antok at det ordnet seg med sjåføren jeg avtalte med, men nå er hun satt i karantene. Jeg har ingen andre å spørre.

Han sjefen er drittsur og jeg får direkte mageknip og rennaræv av dette. Dårlig miljø er jo grunnen til at jeg kaster inn håndkle der borte. 
Sjefen sier jeg må komme uansett (jeg kan bli erstattet). Men er det slik at jeg kan bli tvunget uansett? Han ble jo forbanna når jeg sa det ble vanskelig... 

Anonymkode: ec049...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Halla. 
Jeg er en av de som blir berørt av buss streiken. Og får ikke kommet til jobb som avtalt i morgen (siste vakten før jeg slutter, er ekstrahjelp og skal jobbe 3t). 
jeg ga beskjed i sta om at jeg ikke finner andre alternativer. Da det ikke går noe annet enn buss der jeg bor (bor i hokksund, godt på bygda med andre ord) 

Fikk beskjed om at det skulle jeg visst om på søndag da streiken starta. Jeg antok at det ordnet seg med sjåføren jeg avtalte med, men nå er hun satt i karantene. Jeg har ingen andre å spørre.

Han sjefen er drittsur og jeg får direkte mageknip og rennaræv av dette. Dårlig miljø er jo grunnen til at jeg kaster inn håndkle der borte. 
Sjefen sier jeg må komme uansett (jeg kan bli erstattet). Men er det slik at jeg kan bli tvunget uansett? Han ble jo forbanna når jeg sa det ble vanskelig... 

Si du kommer hvis han betaler taxi

Anonymkode: 2f8fe...8c1

Skrevet

Få noen til å ta vakten din? Buss-streik er ikke gyldig grunn for å ikke møte på jobb men om det var min siste vakt på en dårlig jobb og det var snakk om 3t vet jeg ikke hvor mye jeg hadde stresset med det... Ville bare fått noen andre til å ta vakten for meg.

Anonymkode: 9ef8b...add

• Liker 1
Skrevet

Sjefen din virker ikke helt stabil. Du kan selvsagt ikke vite når en streik skal starte og slutte. Nei hold deg hjemme med god samvittighet sier nå jeg. Du har det bedre uten 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Få noen til å ta vakten din? Buss-streik er ikke gyldig grunn for å ikke møte på jobb men om det var min siste vakt på en dårlig jobb og det var snakk om 3t vet jeg ikke hvor mye jeg hadde stresset med det... Ville bare fått noen andre til å ta vakten for meg.

Anonymkode: 9ef8b...add

Det er jo forslaget mitt. Men han var mer opptatt av å være surmaga. 
-ts

Skrevet

Går tog fra Hokksund. Så her kommer det annpå hvor langt unna de bor togstasjon? Skaff deg sykkel så får du til det. 

Anonymkode: ad7b0...3d9

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt er det å sykle eller gå, evt ta drosje? Selv om arbeidsgiverne blir oppfordret til å være fleksible under konflikten, er det jo arbeidstakers ansvar å komme seg på jobb.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, godfisk skrev:

Hvor langt er det å sykle eller gå, evt ta drosje? Selv om arbeidsgiverne blir oppfordret til å være fleksible under konflikten, er det jo arbeidstakers ansvar å komme seg på jobb.

Med 160kr timen i 3t. Tar jeg ikke taxi.. for det er 35min med bil til jobben min. Men kan prøve å komme meg til toget på en eller annen måte. Bor ganske langt ut på landet her.

-ts

Skrevet

Skjønner at dette er en skikkelig kjip situasjon å være i, og det høres ikke ut som sjefen er noen ålreit person å forholde seg til.

Men du har plikt til å møte på jobb til avtalt vakt. At du ikke har transportmiddel dit er ikke arbeidsgiver sin feil. Om ditt eneste alternativ er taxi, og det spiser opp utbyttet dit den arbeidsdagen, er heller ikke arbeidsgiver sin feil, det er du har valgt å ta på deg en jobb langt unna hjemmet, med tre-timers vakt.  

Anonymkode: ab559...3c4

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg har forsøkt å ringe etter andre, og spurte sjefen om tips etter flere å ringe (da jeg kjenner et fåtall). Da var han så sur at han avlyste hele opplegget SITT for den dagen.. Og det var jo ikke nødvendig.

nå fikk jeg bare en skikkelig vemmelig melding, hvor han hinter til at jeg ødela alt for han og alle andre...

jeg forstår ikke at det går an å oppføre seg sånn. Er det virkelig greit, det er jo ikke sånn at jeg kan Vite slik at jeg veit sjåføren min ender i karantene. Før det skjer! Eller hvor lenge den streiken varer! 
Det er snakk om å jobbe 3t i en dagligvarehandel. mange hadde gladelig erstattet meg. 

-ts

Skrevet

Jeg er sjef hos oss. Nå som det er streik så hjelper jeg mine ansatte å komme seg til/fra jobb hvis de trenger det. Vi har lavt sykefravær og meget godt arbeidsmiljø 

Anonymkode: ab976...e8e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjef hos oss. Nå som det er streik så hjelper jeg mine ansatte å komme seg til/fra jobb hvis de trenger det. Vi har lavt sykefravær og meget godt arbeidsmiljø 

Anonymkode: ab976...e8e

Hadde sjefen min tilbudt seg å gjøre noe lignende hadde det vært topp. 
vi har høyt sykefravær. Jeg ble sykemeldt for 10mnd siden og kom tilbake forrige mnd. Alle fra det gamle teamet mitt har sagt opp fordi det er så giftig miljø der. 
så jeg valgte å si opp jeg også. For det er like ille som når jeg ble dårlig sist. 

-ts

Skrevet

Kjenner folk som må gå i halvannen time for å komme frem til jobben i dag, pga busstreiken. Når det skjer, så blir man jo utslitt før jobben starter..

Anonymkode: 9a505...b1f

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg har forsøkt å ringe etter andre, og spurte sjefen om tips etter flere å ringe (da jeg kjenner et fåtall). Da var han så sur at han avlyste hele opplegget SITT for den dagen.. Og det var jo ikke nødvendig.

nå fikk jeg bare en skikkelig vemmelig melding, hvor han hinter til at jeg ødela alt for han og alle andre...

jeg forstår ikke at det går an å oppføre seg sånn. Er det virkelig greit, det er jo ikke sånn at jeg kan Vite slik at jeg veit sjåføren min ender i karantene. Før det skjer! Eller hvor lenge den streiken varer! 
Det er snakk om å jobbe 3t i en dagligvarehandel. mange hadde gladelig erstattet meg. 

-ts

Hvem er sjefen til din sjef? Den personen bør få en beskjed om dette! Slik som dette kan ikke sjefer oppføre seg!!

Anonymkode: 9a505...b1f

• Liker 1
Skrevet

Leie bil? Sykle? Ja, det er jo en bra sykkeltur hvis det tar en halvimes tid å kjøre, men man overlever den ene gangen. Du skal jo slutte etter det. 

Anonymkode: d8d15...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...