Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs gravid, 15 uker på vei, så jeg synes det er vanskelig å vurdere.

Noen får kanskje ikke kynnere så tidlig, men har hørt at det er tilfelle hos flere. 

Det føles som typ «mensen smerter» bare «drag eller stikk» som kanskje varer noen sekunder (3-5 sek?) Det er spesielt på venstre og høyre side nedre mage, typ eggstokk område. 

Noen med litt erfaring som kan hjelpe meg? Takk på forhånd❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som ligamentsmerter. Kynnere er ikke vonde, men kjennes som om magen strammer seg og blir hard. Jeg merket de ikke selv før jordmor påpekte de på en kontroll 😅

Anonymkode: 40762...14c

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som ligamentsmerter. Kynnere er ikke vonde, men kjennes som om magen strammer seg og blir hard. Jeg merket de ikke selv før jordmor påpekte de på en kontroll 😅

Anonymkode: 40762...14c

Enig i denne. Ligamentene gjør litt vondt når de strekkes, og den typen smerter minner om stikk eller mensmurringer. Kynnere skal ikke være vonde, magen blir bare kjempestram og hard. Ligamentsmerter kommer av at livmoren vokser, så det er helt normalt. 

Anonymkode: cbc5e...1d2

Skrevet

Jeg syns også det høres ut som ligamentsmerter. Kynneren kan oppleves ulikt, men felles for dem er at magen blir hard og stram enten man merker det godt eller ikke. Og som regel varer de nok litt lenger enn noen få sekunder. Mine kom ofte sammen med en litt menssmerteaktig smerte, men de gjorde egentlig ikke vondt i seg selv. 

Anonymkode: 354d5...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...