Gå til innhold

Oppkjøring BE

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt BE i nyere tid? Hvordan opplevde dere oppkjøringen? Jeg kjører greit, har en liten varehenger her hjemme som jeg farter rundt med uten problem, men presterer særdeles dårlig i vurderingssituasjoner, så ser for meg oppkjøringen blir en katastrofe😅 Blir man bedt om å gjøre mange utfordrende ting med hengeren?

Anonymkode: c4818...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanskeligste på BE oppkjøring er ryggingen og trafikkavvikling. Det er skjeldent elever ikke består en BE oppkjøring, men de gangene det skjer er det ofte på bakgrunn dårlig kjørekompetanse på B. Det vil si at de ikke hadde bestått en B oppkjøring dersom det var dette de hadde oppkjøring for.

Anonymkode: 39b94...e4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste å stryke på er etter min oppfatning at man kjører for fort, noe som gjerne blir til en vane etter en tid som bilist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren min på BE sa at det folk oftest stryker på er feil som også hadde strøket dem til B. Med andre ord uvaner. 

Anonymkode: 10cfc...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøre opp snart, det jeg gruer meg mest til er ryggingen samt spørsmålene. Jeg tror jeg gjør tingene veldig riktig men er redd for å få jernteppe når jeg må svare på spørsmål..

Anonymkode: 321d9...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kjørt opp for andre gang etter å ha strøket på første forsøk pga fart og ikke miljø vennlig kjøring. Forsøk 2 gikk bra. Rygge burde man trene på om man ikke fikser det. Helst med side speilene, ikke et must men for dem er det et pluss at du kan det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til ryggingen. Jeg skulle rygge inn til en rampe. Var en stor industritomt. Jeg snudde bil og henger langt unna rampen og fikk langt over 50 meter oppløp bakover. Ble et langt rygg. Kunne heller kjørt helt inn til rampen, svingt 180 grader og rygget 10 meter rett bak 😂.

Kjørte for fort. Kom inen nedoverbakke med sving. Var 30 sone. Plutselig er det uventet is rundt svingen. Jeg kommenterer st det trolig er farligere å bremse, så jeg holder hastighet og gir litt gass gjennom svingen. Rundet over 40 pga bakken. Sensor bemerket etterpå at jegnburde tilpasset fart til forholdene og ligget lavere i forkant, men siden isen var helt uventet var det helt riktig avgjørelse. Fikk også betydelig sleng på hengeren et annet sted. Var dagen for underkjølt regn, selv om det ikke var så mye tegn til det. Masse ulykker samme dag. Bestod. Har kjørt opp til alle klasser utenom buss. Ikke strøket. Kjør som om du har lappen og bare er på en kosetur. MC oppkjøring glemte jeg st jeg hadde sensoren bak. Var bare ute å nøt turen.

Anonymkode: 6e17f...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 11.05, Wolf skrev:

strøket på første forsøk pga [...] ikke miljø vennlig kjøring. 

Whut? Kan du utdype dette?

Anonymkode: 24378...19b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For høy fart inn mot kryss, hard oppbremsing ikke positivt. Brems på girene mot kryss (mykt og miljøvennlig). Kom deg raskt opp i angitt fartsgrense og gi signal tegn tidlig,  ellers er det bare å kjøre som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...