Gå til innhold

Vaskemaskinen vasker bare i kaldt vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting... Vaskemaskinen begynte å lukte surt, noe jeg syns var rart - for jeg kjører den mye på både 60 og 90 grader til tider, men så la jeg merke til at uansett hvilken grad jeg velger så blir klærne vasket i kaldt vann? 

Jeg kjøpte maskinrens pulver fra OMO, og den skulle da stå og gå på 90 graders program, men det hjelper jo lite om vannet er kaldt, og hvorfor er det det? Er vaskemaskinen ødelagt? 

Anonymkode: 9ae9f...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Termostaten er sannsynligvis gåen. Du må sjekke hva som blir billigst: reparasjon eller ny maskin.

Anonymkode: 43cca...a17

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Termostaten er sannsynligvis gåen. Du må sjekke hva som blir billigst: reparasjon eller ny maskin.

Anonymkode: 43cca...a17

Å fy faen.... Sjekka prisene på termostat... Må nok bli ny vaskemaskin da gitt. Noen løsning til å få vaska klær i mellomtiden? evt koke opp vann og ha inni maskinen? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fy faen.... Sjekka prisene på termostat... Må nok bli ny vaskemaskin da gitt. Noen løsning til å få vaska klær i mellomtiden? evt koke opp vann og ha inni maskinen? 

Hvis det er under 5 år siden du kjøpte den kommer de og fikser den gratis.  Det gjorde de med vår. 

Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Hvis det er under 5 år siden du kjøpte den kommer de og fikser den gratis.  Det gjorde de med vår. 

Denne er dessverre kjøpt for rett over 5 år siden :raven: men takk for tipset!

Skrevet

Sånn til spørsmålet om midlertidige vaskeløsninger: Coolstuff har noe som heter "the scrubba". Det er en bærbar håndvaskemaskin som egentlig er laget for at militære og andre skal vaske klær ute i felten. Den er veldig lett å legge sammen og vasker godt, det eneste minuset jeg kommer på er at flekker som er vanskelige kan henge litt igjen, men det blir bedre hvis man legger klærne i bløt først. Vaskemaskin er noe dritt å bruke penger på, du har all verdens sympati fra meg!

Anonymkode: 12b9f...7ef

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ingenting... Vaskemaskinen begynte å lukte surt, noe jeg syns var rart - for jeg kjører den mye på både 60 og 90 grader til tider, men så la jeg merke til at uansett hvilken grad jeg velger så blir klærne vasket i kaldt vann? 

Jeg kjøpte maskinrens pulver fra OMO, og den skulle da stå og gå på 90 graders program, men det hjelper jo lite om vannet er kaldt, og hvorfor er det det? Er vaskemaskinen ødelagt? 

Vaskemaskinen kan lukte surt uansett om den virker og man vasker på 60 og 90 grader. Eddikk løser det problemet. 

Ellers så fyller jo vaskemaskinen på kaldt vann før deretter å varme vannet opp. 

Anonymkode: 0ef79...2ab

Skrevet

Du kan i mellomtiden ta en bøtte, og kjøpe en billig sugekopp f.eks. den kan du bruke for å få eltet klærne skikkelig. Så kan du hive de i maskina på skylling/sentrifugering. Da brukes det jo kaldt vann uansett. 

Anonymkode: 67e9b...352

Skrevet

Hvordan merket du at klærne vaskes i kaldt vann? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...