Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir det skrevet i sjokk at bussjåfører starter med en årslønn på 350 000? Hva er så sjokkerende med det? Det er jo sånn for "alle" andre som går etter tariff, helsesekretær, helsefagarbeider, barne og ungdomsarbeider.. 

Vinner de streiken med høyere lønn, vil disse da også gå opp i lønn? 

Anonymkode: c50f2...3e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det skrevet i sjokk at bussjåfører starter med en årslønn på 350 000? Hva er så sjokkerende med det? Det er jo sånn for "alle" andre som går etter tariff, helsesekretær, helsefagarbeider, barne og ungdomsarbeider.. 

Vinner de streiken med høyere lønn, vil disse da også gå opp i lønn? 

I utgangspunktet enig med deg. Men etter det jeg forstår har mange bussjåfører veldig dårlig arbeidstid. Dette må kompenseres. Eksempelvis leste jeg at sjåførene jobbet i morgenrushet, hadde lang pause og deretter jobbet ettermiddagsrushet.

Skrevet

Ikke uvanlig å jobbe 2-3 timer på morgenen og 2-3 timer igjen på ettermiddagen i det yrket der

Anonymkode: c5c87...395

• Liker 1
Skrevet

De fortjener bedre arbeidstider og seff bedre lønn! Så jeg støtter de fullt ut og håper at streiken blir utvidet fra lørdag av!

Anonymkode: 72532...a19

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fortjener bedre arbeidstider og seff bedre lønn! Så jeg støtter de fullt ut og håper at streiken blir utvidet fra lørdag av!

Anonymkode: 72532...a19

Ts

Jeg også støtter fullt ut høyere lønn. Syns bare det er flere som fortjener det, spesielt i den tiden vi har vært nå. Hadde tenkt at helsepersonell kom til å rope høyere og kanskje fortjene det mer. 

Skrevet

Ingen skal måtte jobbe 70 timers uke og få betalt for halvparten og det er viktig å støtte de streikende. Det handler om å stå opp mot rå utnytting av arbeidstakere.

Anonymkode: 2fcaf...a34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...