AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 I disse korona tider? Har allerede vært hos legen og fått ny time til 12 ukers kontroll.. Er kun 2 år siden jeg gikk gravid sist, har derfor det meste friskt i minne. Så hvor tidlig må man kontakte hs for kontroll? Er i uke 9 nå. Anonymkode: bec98...317
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Neste time blir vel ikke før i uke 24, så det haster nok ikke. Anonymkode: 2312e...d65 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Ok, takk 😊 jeg føler egentlig ikke noe behov for noen kontroll per nå, etterhvert som man kan høre hjerteslag vil jeg gjerne det for å vite at det er hjerteslag, men som utover det har jeg ingen egentlig behov for time.. Anonymkode: bec98...317
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Jeg vil kun til jordmor så ringte i dag. Er 9 uker. Fikk time om 3 uker til første kontroll. Så noen uker før du vil inn til kontroll er vel greit Anonymkode: 92ec6...814
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk 😊 jeg føler egentlig ikke noe behov for noen kontroll per nå, etterhvert som man kan høre hjerteslag vil jeg gjerne det for å vite at det er hjerteslag, men som utover det har jeg ingen egentlig behov for time.. Anonymkode: bec98...317 Jeg hadde første time hos jordmor i uke 7. Her leter de ikke etter hjerteslag før etter uke 15. For meg betydde det at jeg ikke hørte hjerteslag hos jordmor før i uke 21-22. Ikke så farlig for meg, jeg hadde både private ultralyder og oul i mellomtiden. Anonymkode: 7cc94...f76
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Man må jo ikke gå til jordmor på helsestasjon, kan like gjerne ta alle kontroller hos legen. Det er uansett gratis Anonymkode: adad4...44d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil kun til jordmor så ringte i dag. Er 9 uker. Fikk time om 3 uker til første kontroll. Så noen uker før du vil inn til kontroll er vel greit Anonymkode: 92ec6...814 Du må mest sannsynlig til legen for å få tatt de nødvendige blodprøvene. Det er ganske sjelden at du kan ta det hos jordmor. Anonymkode: b8b06...0b5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må jo ikke gå til jordmor på helsestasjon, kan like gjerne ta alle kontroller hos legen. Det er uansett gratis Anonymkode: adad4...44d Hvem har sagt man MÅ? Siden ts spør her, kan det hende hun VIL? Jeg vil gå mest mulig til jordmor, og går bare til legen når jeg har medisinske ting, som blodprøver, glukosebelastningstest, o.l. Det gjorde jeg med førstemann også. Jordmoren har mye bedre tid. Legen sitter ytterst på stolen og omtrent kaster meg ut. Og mye eklere å sitte på legekontor med masse syke folk rundt seg, enn å sitte på venterommet på helsestasjonen.. Anonymkode: b8b06...0b5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må jo ikke gå til jordmor på helsestasjon, kan like gjerne ta alle kontroller hos legen. Det er uansett gratis Anonymkode: adad4...44d Jeg liker legen min godt, men valgte jordmor likevel. For meg var det godt å gå til noen som jobber nesten utelukkende med graviditet, fødsel og tiden etter. Jeg kunne ta blodprøvene mine der også. Men jeg er omtrent like ofte hos legen som hos jordmor, for oppfølging av mental helse og sykmelding, også måtte jeg dit for å ta glukosebelastning. Anonymkode: 7cc94...f76
IkkeStudentLenger Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Jeg bestilte time til 24ukerskontroll hos jordmor etter at jeg hadde vært hos fastlegen i uke 12, og gikk de første gangene annenhver gang til fastlege og jordmor. De siste kontrollene ble hos jordmor, men mest fordi hun automatisk satte meg opp på neste kontroll. Men hyggelig og effektiv jordmor, så er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå