AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Enslig mor som er deprimert og redd for å oppsøke hjelp fordi hun er redd for å bli meldt til barnevernet og bli vurdert som uskikket til å ta seg av baby. Er det en reell frykt? Anonymkode: 62a9a...9b2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enslig mor som er deprimert og redd for å oppsøke hjelp fordi hun er redd for å bli meldt til barnevernet og bli vurdert som uskikket til å ta seg av baby. Er det en reell frykt? Anonymkode: 62a9a...9b2 Hei! Jeg jobber i barnevernet og har en klient som er alenemor og trenger hjelp da hun ikke har noen i familien rundt seg til å hjelpe med avlastning. Vedkommende sendte selv en melding til barnevernet om hjelp, altså en søknad. Når vi mottok den så gjorde vi en vanlig undersøkelse, så lite inngripende som mulig. Det endte med at vi selvfølgelig tilbydde avlastning hver tredje helg med overnatting hos en fantastisk familie. Vedkommende og familien har kjempe god kontakt, og de har blitt som en ekstra familie for både mor og barn. Dette hjelpetiltaket er supert for alle, da familien har stor glede i den lille gutten og de storkoser seg sammen da de ikke har selv fått noen barnebarn enda. Mor får hentet seg inn denne helgen, og får hjelp og støtte. Jeg har også noen klienter som har sendt inn søknad om hjelp til oss i barnevernet med barn, som f.eks hjelp til grensesetting, avlastning som nevnt, aktiviteter og andre tilbud. Jeg har aldri tenkt at noen av de er dårlige foreldre, men at de trenger litt hjelp. Syntes derfor det ikke er en reell frykt 🙂 Anonymkode: 9780e...086 17
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Sånn som jeg ser det så er man mer skikket til å være mor hvis man sier ifra at man er deprimert og at man ønsker hjelp. Det viser bare at du vet at du er gjennom noe fælt og er villig til å jobbe deg gjennom det. Jeg har sagt siden jeg gikk gravid til bv at jeg er deprimert, de har ikke tatt hverken det barnet jeg hadde i magen, ei heller de andre to jeg har. Barnet nærmer seg 2 og jeg er fortsatt i behandling (utredning har tatt lang tid) Anonymkode: 929c0...98d 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber i barnevernet og har en klient som er alenemor og trenger hjelp da hun ikke har noen i familien rundt seg til å hjelpe med avlastning. Vedkommende sendte selv en melding til barnevernet om hjelp, altså en søknad. Når vi mottok den så gjorde vi en vanlig undersøkelse, så lite inngripende som mulig. Det endte med at vi selvfølgelig tilbydde avlastning hver tredje helg med overnatting hos en fantastisk familie. Vedkommende og familien har kjempe god kontakt, og de har blitt som en ekstra familie for både mor og barn. Dette hjelpetiltaket er supert for alle, da familien har stor glede i den lille gutten og de storkoser seg sammen da de ikke har selv fått noen barnebarn enda. Mor får hentet seg inn denne helgen, og får hjelp og støtte. Jeg har også noen klienter som har sendt inn søknad om hjelp til oss i barnevernet med barn, som f.eks hjelp til grensesetting, avlastning som nevnt, aktiviteter og andre tilbud. Jeg har aldri tenkt at noen av de er dårlige foreldre, men at de trenger litt hjelp. Syntes derfor det ikke er en reell frykt 🙂 Anonymkode: 9780e...086 Men hvordan kan egentlig barnevernet sette et nyfødt barn i avlastningsfamilie? Tenker tilknytning og amming, det er vel ikke mulig å avlaste en nyfødt mor på den måten? Anonymkode: c1c21...23d 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber i barnevernet og har en klient som er alenemor og trenger hjelp da hun ikke har noen i familien rundt seg til å hjelpe med avlastning. Vedkommende sendte selv en melding til barnevernet om hjelp, altså en søknad. Når vi mottok den så gjorde vi en vanlig undersøkelse, så lite inngripende som mulig. Det endte med at vi selvfølgelig tilbydde avlastning hver tredje helg med overnatting hos en fantastisk familie. Vedkommende og familien har kjempe god kontakt, og de har blitt som en ekstra familie for både mor og barn. Dette hjelpetiltaket er supert for alle, da familien har stor glede i den lille gutten og de storkoser seg sammen da de ikke har selv fått noen barnebarn enda. Mor får hentet seg inn denne helgen, og får hjelp og støtte. Jeg har også noen klienter som har sendt inn søknad om hjelp til oss i barnevernet med barn, som f.eks hjelp til grensesetting, avlastning som nevnt, aktiviteter og andre tilbud. Jeg har aldri tenkt at noen av de er dårlige foreldre, men at de trenger litt hjelp. Syntes derfor det ikke er en reell frykt 🙂 Anonymkode: 9780e...086 Har du lov til å utlevere dette? Særlig den førstnevnte klienten? Dersom du har lov, så vil jeg allikevel anta at sjefen din ikke blir imponert over at du sitter å skriver om dine klienter på kvinneguiden. Yrkesetikk. Anonymkode: dc777...24d 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lov til å utlevere dette? Særlig den førstnevnte klienten? Dersom du har lov, så vil jeg allikevel anta at sjefen din ikke blir imponert over at du sitter å skriver om dine klienter på kvinneguiden. Yrkesetikk. Anonymkode: dc777...24d Anonym bruker skriver et helt anonymisert innlegg som på konstruktivt og opplysende vis forteller om hjelpen barnevernet gir i ett tilfelle. Kan virkelig ikke se problemet. Anonymkode: e48cb...011 26
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber i barnevernet og har en klient som er alenemor og trenger hjelp da hun ikke har noen i familien rundt seg til å hjelpe med avlastning. Vedkommende sendte selv en melding til barnevernet om hjelp, altså en søknad. Når vi mottok den så gjorde vi en vanlig undersøkelse, så lite inngripende som mulig. Det endte med at vi selvfølgelig tilbydde avlastning hver tredje helg med overnatting hos en fantastisk familie. Vedkommende og familien har kjempe god kontakt, og de har blitt som en ekstra familie for både mor og barn. Dette hjelpetiltaket er supert for alle, da familien har stor glede i den lille gutten og de storkoser seg sammen da de ikke har selv fått noen barnebarn enda. Mor får hentet seg inn denne helgen, og får hjelp og støtte. Jeg har også noen klienter som har sendt inn søknad om hjelp til oss i barnevernet med barn, som f.eks hjelp til grensesetting, avlastning som nevnt, aktiviteter og andre tilbud. Jeg har aldri tenkt at noen av de er dårlige foreldre, men at de trenger litt hjelp. Syntes derfor det ikke er en reell frykt 🙂 Anonymkode: 9780e...086 Har du lov til å dele denne type info? Anonymkode: a0983...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enslig mor som er deprimert og redd for å oppsøke hjelp fordi hun er redd for å bli meldt til barnevernet og bli vurdert som uskikket til å ta seg av baby. Er det en reell frykt? Anonymkode: 62a9a...9b2 Om du ikke søker hjelp, er du ihvertfall ikke skikket. Anonymkode: 53ffb...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan egentlig barnevernet sette et nyfødt barn i avlastningsfamilie? Tenker tilknytning og amming, det er vel ikke mulig å avlaste en nyfødt mor på den måten? Anonymkode: c1c21...23d Selvfølgelig er det mulig. Man må ikke amme. Anonymkode: 53ffb...2bd 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det mulig. Man må ikke amme. Anonymkode: 53ffb...2bd Det må man ikke nei, men det selvfølgelig det beste. Stusser bare på at avlastning en hel helg i strekk er optimalt for et spedbarn. Anonymkode: c1c21...23d 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Hvorfor i alle dager skulle det ikke være lov å dele anonym info om noe man jobber med? Null mulighet for gjenkjennelse ut fra opplysningene som er gitt. Anonymkode: 14fee...6cf 8
Lisa Rowe Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lov til å utlevere dette? Særlig den førstnevnte klienten? Dersom du har lov, så vil jeg allikevel anta at sjefen din ikke blir imponert over at du sitter å skriver om dine klienter på kvinneguiden. Yrkesetikk. Anonymkode: dc777...24d Det er jo totalt anonymisert. Synes det er flott at hun deler slike historier for å minske frykten mange har for barnevernet. De er der for å hjelpe. 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, Lisa Rowe skrev: Det er jo totalt anonymisert. Synes det er flott at hun deler slike historier for å minske frykten mange har for barnevernet. De er der for å hjelpe. Der er vi nok litt ulike. Jeg får større problemer med å åpne meg for hjelpeapparat (sykepleiere og leger) når jeg ser at folk tar så lett på å dele fra yrker der tjenestemottakere er veldig sårbare ellet avhengig av hjelpen. Har ikke barn, men ville hatt det i bakhodet at akkurat min historie kan bli anonymisert og lagt ut på et diskusjonsforum. Anonymkode: dc777...24d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må man ikke nei, men det selvfølgelig det beste. Stusser bare på at avlastning en hel helg i strekk er optimalt for et spedbarn. Anonymkode: c1c21...23d Hvorfor skulle det være et problem for et spedbarn? Det må ikke henge på mor døgnet rundt. Anonymkode: 53ffb...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må man ikke nei, men det selvfølgelig det beste. Stusser bare på at avlastning en hel helg i strekk er optimalt for et spedbarn. Anonymkode: c1c21...23d Det er vel uansett bedre enn at mor blir så dårlig at hun ikke kan ta vare på barnet? Anonymkode: a2a12...25c 6
Sola-90 Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 Jeg selv har vært i samme situasjon, jeg ba om hjelp. Og fikk godt utbytte av det. Var aldri et tema at min sønn skulle et annet sted. Tenker at du er veldig reflektert over din egen situasjon når du faktisk ser at du trenger hjelp! 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er vi nok litt ulike. Jeg får større problemer med å åpne meg for hjelpeapparat (sykepleiere og leger) når jeg ser at folk tar så lett på å dele fra yrker der tjenestemottakere er veldig sårbare ellet avhengig av hjelpen. Har ikke barn, men ville hatt det i bakhodet at akkurat min historie kan bli anonymisert og lagt ut på et diskusjonsforum. Anonymkode: dc777...24d Det er jo ikke rasjonelt. INgen ville jo vist at det er deg, vedkommende er ikke engang litt i nærheten av å bryte taushetsplikten sin. Når det ikke finnes noen som helst måte for at den informasjonen spores tilbake til deg så virker det irrasjonelt at det skal påvirke ditt ønske om å åpnedeg. Anonyme nyhetsartikler er jo skrevet på en mer avslørende måte enn dette uten at det problematiseres. Anonymkode: 4b29a...992 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan egentlig barnevernet sette et nyfødt barn i avlastningsfamilie? Tenker tilknytning og amming, det er vel ikke mulig å avlaste en nyfødt mor på den måten? Anonymkode: c1c21...23d Ikke nyfødt nei. Barnet er 3 år. Anonymkode: 9780e...086 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lov til å dele denne type info? Anonymkode: a0983...ef0 Hvordan skal du finne ut hvem dette er? Det er som en lege som forteller om en historie om en pasient, eller en sykepleier fortelle om en situasjon på jobb. Jeg har ikke utlevert noe som helst som tilsier at noen skal finne ut hvem dette er. Jeg svarte vedkommende på ett innlegg, kan en ikke heller fokusere på det? Anonymkode: 9780e...086 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nyfødt nei. Barnet er 3 år. Anonymkode: 9780e...086 Da misforsto jeg. Det gir mening da ja. Anonymkode: c1c21...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå