AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 De siste to ukene har jeg fått avsmak av all mat jeg pleier å like. Jeg får i meg alt for lite på grunn av dette og jeg har lite energi og sover mye. Er det flere som har det sånn?? Håper det går over 😖 Anonymkode: cc4f4...f88
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Lite energi er nok pga hormonene. Ekstrem utmattelse er helt vanlig i første trimester. Det er også helt vanlig med elendig matlyst. Det går som regel over når man bikker ut i andre trimester. Her var det mye bedre fra uke 15-16 begge gangene. Anonymkode: 532e2...16d
Bahir Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 (endret) Helt normalt. Sannsynligvis vil det snart bli bedre.. Men kvalme og nedsatt matlyst er ikke noe nytt i forhold til det å være gravid. Pass på at du får i deg nok væske så du ikke blir dehydrert, litt mat er bedre enn ingenting. En dehydrert kropp kan fortere bli kvalm. Lite mat fører til at kroppen vil spare på energien, og du blir dermed trøtt. Mn blir også trøtt av hormonet progesteron, altså nesten alle gravide trenger mer søvn på et tidspunkt. Går du ned mye i vekt og ikke får i deg væske tar du kontakt med lege for vurdering av intravenøs væske. Endret 22. september 2020 av Bahir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå