Gå til innhold

Fremmed mann hostet meg rett inn i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg satt på en benk på mitt lokale lille kjøpesenter her i Bergen i dag og spiste en kebab. Benken er ca 2,5 m lang, og det var kun jeg som satt helt i enden.

En eldre mann satte seg ca 40-50 cm ved siden av meg. Jeg sa til ham at det ikke er så lurt å sitte så tett nå i disse tider.

Da snudde han seg mot meg, bøyde seg litt frem og sa det gikk greit så lenge vi holdt litt avstand-i det han fikk en hostekule rett mot ansiktet mitt😯

Jeg kjente han hadde spist fårepølse eller salami.Fikk litt panikk og spratt opp med full kebab i den ene hånden og banankasse og handlepose i den andre. 

Mannen hadde sikkert kols el vanlig forkjølelse, men det var ikke noe hyggelig! 

Har litt lyst å ta på meg munnbind neste gang, så folk holder litt avstand. 😷

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk munnbind. Jeg ser det er flere i Bergen som bruker dette nå.

Du skulle ha kontaktet en vekter når det gjelder denne ekle fyren.

• Liker 3
Skrevet

Hold deg for sikkerhets skyld unna folk den neste uka sånn at du ikke potensielt smitter folk. Noe lignende skjedde med meg for et par uker siden, en eldre mann hadde en real hostekule på bussen. Holdt seg ikke for munnen og hostet mer eller mindre hvert tiende sekund i flere minutter. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Honey Dew skrev:

Bruk munnbind. Jeg ser det er flere i Bergen som bruker dette nå.

Du skulle ha kontaktet en vekter når det gjelder denne ekle fyren.

Det er jo anbefaling om at vi skal bruke det på buss i allefall til neste uke, men jeg ser mange på kjøpesenteret som har det på tidspkt der det er mer folk.

Det som overrasker meg positivt er at jeg ser flest unge i begynnelsen av 20-årene som har munnbind, både i butikken, på gata og til og med syklende gatelangs👍

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Tough cookie skrev:

Det er jo anbefaling om at vi skal bruke det på buss i allefall til neste uke, men jeg ser mange på kjøpesenteret som har det på tidspkt der det er mer folk.

Det som overrasker meg positivt er at jeg ser flest unge i begynnelsen av 20-årene som har munnbind, både i butikken, på gata og til og med syklende gatelangs👍

Ts

Hva i alle dager skal det være godt for??? Ikke engang svevestøvsesongen har startet ennå.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Enda en tulling said:

Hva i alle dager skal det være godt for??? Ikke engang svevestøvsesongen har startet ennå.

Hvis det er snakk om engangsmunnbind så skal de kastes når man tar de av seg. Bedre å beholde det på da, både på sykkel og i bil for den saks skyld, enn å bruke dobbelt så mange munnbind som man egentlig behøver.

Skrevet
1 time siden, Kaida skrev:

Hvis det er snakk om engangsmunnbind så skal de kastes når man tar de av seg. Bedre å beholde det på da, både på sykkel og i bil for den saks skyld, enn å bruke dobbelt så mange munnbind som man egentlig behøver.

Ok, greit nok. Men jeg ser fortsatt ikke hvorfor sykling med munnbind, i seg selv, skal framheves som så spesielt positivt.

Skrevet
10 timer siden, Tough cookie skrev:

Jeg satt på en benk på mitt lokale lille kjøpesenter her i Bergen i dag og spiste en kebab. Benken er ca 2,5 m lang, og det var kun jeg som satt helt i enden.

En eldre mann satte seg ca 40-50 cm ved siden av meg. Jeg sa til ham at det ikke er så lurt å sitte så tett nå i disse tider.

Da snudde han seg mot meg, bøyde seg litt frem og sa det gikk greit så lenge vi holdt litt avstand-i det han fikk en hostekule rett mot ansiktet mitt😯

Jeg kjente han hadde spist fårepølse eller salami.Fikk litt panikk og spratt opp med full kebab i den ene hånden og banankasse og handlepose i den andre. 

Mannen hadde sikkert kols el vanlig forkjølelse, men det var ikke noe hyggelig! 

Har litt lyst å ta på meg munnbind neste gang, så folk holder litt avstand. 😷

Ja, det er rart hvor fort folk holder avstand når man har på munnbind , kjenner til den. Og selv om ikke munnbind hjelper 100% mot  smitte så hjelper det noe. Og jeg , til tross for munnbind gjør det mer eller mindre umulig for folk å sitte ved siden av meg noe som helst sted. Sitter jeg på et senter og det ikke er verdens bredeste benk så parkerer jeg sekken min ved siden av meg. Ikke helt ved siden av meg, skyver den litt til siden så det blir umulig for noen å sette seg der. Dette funker, og ingen tør å si noe. Kanskje fordi at jeg ser litt skummel ut der jeg sitter? Selv om jeg ikke gjør en flue fortred så er det greit å vite at ikke folk tør å spørre. Passer meg bra i pandemien.

Neste gang, ikke la noe få sjansen, gjør deg breiere så godt det lar seg gjøre. La gjerne en sekk  eller veske stå på benken, så folk ikke kan sette seg ved siden av deg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er frekt gjort og ikke holde avstand og i tillegg begynne å hoste andre i fjeset. Mest sannsynlig hadde han sikkert røykehoste eller kols, men man vet aldri om en person kan være smittet. Folk har hostet uten å holde seg for munnen i nærheten av meg også. Det skal ikke være så vanskelig å hoste i albuen. Ja en host kan komme brått før man klarer å holde seg for munnen, men hoster man flere ganger og bare ikke gidder å holde seg for munnen så begynner jeg å lure hvorfor voksne folk holder på sånn, og hvorfor i all verden de ikke klarer å holde avstand.

Skjønner godt du vurderer å bruke munnbind. Har ikke brukt munnbind selv enda, men hvis ikke voksne folk klarer å holde seg for munnen når de hoster så må jeg vurdere det selv også hvis det blir mye smitte her. 

Det er i alle fall viktig å si i fra til folk som ikke holder seg for munnen og som ikke holder avstand.

Endret av Warrior
  • Opprett ny...