Gå til innhold

Rømme fra landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har eller kjenner noen som har rømt fra landet? Som rett og slett har blitt borte fra den norske stat?
Hvilken land bør man da dra til? Hva er sjansen for å overleve noe sånt noe?
Og er det i det hele tatt mulig og få til? Del gjerne erfaringer.
Jeg har ikke gjort noe kriminelt eller har tenkt til og gjøre det. Dette er bare hypotetisk. Jeg er nysgjerrig på om noe slikt er mulig i dagens globaliserte verden.

Anonymkode: b5fb6...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det noen her som har eller kjenner noen som har rømt fra landet? Som rett og slett har blitt borte fra den norske stat?
Jeg har ikke gjort noe kriminelt eller har tenkt til og gjøre det. Dette er bare hypotetisk. Jeg er nysgjerrig på om noe slikt er mulig i dagens globaliserte verden.

Er du ikke ettersøkt, og det ikke er noen som vil melde deg savnet, er det jo bare å rømme landet. Vær bare obs på at det er særdeles lite lurt å farte rundt med store verdier på seg/i bagasjen. Og da vil du jo kunne spores via kortbruk, om du ikke er i stand til å tjene penger mens du farter rundt.

Anonymkode: 13794...58b

Skrevet

Hva mener du med å rømme? Det er lov å flytte? Vil du at ingen skal kunne finne deg? Norske myndigheter?
Hva mener du med å overleve? Tenker du at det er normalt å dø av å flytte?

Anonymkode: c0c65...31c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert mulig, men da har man ikke noe å falle tilbake på, og får man problemer så er alt ferdig.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke ettersøkt, og det ikke er noen som vil melde deg savnet, er det jo bare å rømme landet. Vær bare obs på at det er særdeles lite lurt å farte rundt med store verdier på seg/i bagasjen. Og da vil du jo kunne spores via kortbruk, om du ikke er i stand til å tjene penger mens du farter rundt.

Anonymkode: 13794...58b

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å rømme? Det er lov å flytte? Vil du at ingen skal kunne finne deg? Norske myndigheter?
Hva mener du med å overleve? Tenker du at det er normalt å dø av å flytte?

Anonymkode: c0c65...31c

Ts her. Beklager det kom kanskje ikke godt nok frem i HI.

Jeg tenker på at man har den norske stat etter seg. F. eks. namsmannen eller man er ettersøkt. Så man er nødt til å "forsvinne" slik at staten ikke finner deg. Forbeholdet er at staten vil forsøke å finne deg, også i utlandet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her. Beklager det kom kanskje ikke godt nok frem i HI.

Jeg tenker på at man har den norske stat etter seg. F. eks. namsmannen eller man er ettersøkt. Så man er nødt til å "forsvinne" slik at staten ikke finner deg. Forbeholdet er at staten vil forsøke å finne deg, også i utlandet.

Er namsmannen etter deg? 

Anonymkode: 34af2...840

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er namsmannen etter deg? 

Anonymkode: 34af2...840

Det er viktig at man leser hele HI når man deltar i en tråd:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 1
Skrevet

Du får sjekke hvilke land som har utleveringsavtale med Norge.  De landene som ikke har det burde være mulige tilfluktssteder for en som ikke vil bli funnet.

Men, bare det at du i det hele tatt må stille spørsmålet får meg til å undres på om du har det som trengs for å kunne gjemme deg bort.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...