Gå til innhold

Kjæresten vil ikke jeg skal starte på prevensjon etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi da bruke hvis han ikke vil vi skal bruke noen form for prevensjon? Jeg er veldig nærme fødsel og luftet tanken om prevensjon etterpå. Spurte om han hadde noen tanker, og da sa han at han ikke ville vi skulle bruke noe.

Anonymkode: e3871...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint du kan bestemme over egen kropp selv, da! Han kan ikke bestemme det.

• Liker 37
Skrevet

Hva vil du da? Vil du risikere å bli gravid igjen? Hvis det er greit så er det bare å kjøre på, hvis du ikke ønsker å bli gravid så må dere snakke sammen om løsninger.

Hvis han ikke ønsker å bruke prevensjon og du ikke ønsker barn så må du enten avstå fra sex eller finne egen prevensjon - evt. sterilisering. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, tangent skrev:

Greit nok at han ikke bestemmer over kroppen hennes, men i et forhold må man faktisk ta hensyn til hverandre også. Man må være enig om ting. 

Hvorfor vil ikke han at du skal starte med prevensjon Ts? 

Anonymkode: 8f329...cec

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Greit nok at han ikke bestemmer over kroppen hennes, men i et forhold må man faktisk ta hensyn til hverandre også. Man må være enig om ting. 

Hvorfor vil ikke han at du skal starte med prevensjon Ts? 

Anonymkode: 8f329...cec

Nei, det må man faktisk ikke. Mannen har ikke en dritt i si på hun velger å begynne på prevensjon. Han kan nekte å bruke kondom, men han har ikke en eneste liten dritt med om hun velger å bruke prevensjon selv. 

Anonymkode: 9aa66...578

• Liker 31
Skrevet

TS, om du ikke ønsker å bli gravid, er prevensjon eller avholdenhet eneste utvei. Å hoppe av i svingen, satse på "trygge perioder" o.l. er ikke sikkert om du ikke ønsker å bli gravid. 

Hvorfor ønsker han ikke at du skal begynne med prevensjon? Vil han ha barn med en gang igjen, da? Det går jo ikke ut over ham på noe som helst vis om du bruker prevensjon.. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det må man faktisk ikke. Mannen har ikke en dritt i si på hun velger å begynne på prevensjon. Han kan nekte å bruke kondom, men han har ikke en eneste liten dritt med om hun velger å bruke prevensjon selv. 

Greit nok at TS har siste ord her, men man snakker jo om sånne ting.

TS bør jo i det minste forsikre seg om at hun har forstått hva mannen mener og hvorfor. Kanskje mener mannen at det ikke er nødvendig å sette inn spiral fordi han syns det er greit med kondom en stund liksom.

Anonymkode: 8ace0...f91

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner flere som har under 1 år mellom barna, det virker tøft altså! Ingen av de planlagt, hun ene trodde feks at hun ikke kunne bli gravid når hun ammet, hun ene trodde detvtok ett år før man fikk mensen igjen .... 

Så om dere ikke ønsker to tette så får dere da la være å ha sex! 

Anonymkode: 10003...d8d

• Liker 4
Skrevet

Hva er grunnen til at han ikke vil at du skal bruke prevensjon? Skal dere ha et barn til med en gang? Det er tøft for kroppen

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at TS har siste ord her, men man snakker jo om sånne ting.

TS bør jo i det minste forsikre seg om at hun har forstått hva mannen mener og hvorfor. Kanskje mener mannen at det ikke er nødvendig å sette inn spiral fordi han syns det er greit med kondom en stund liksom.

Anonymkode: 8ace0...f91

Mannen sa han ikke ville ha noen form for prevensjon. Kondom er prevensjon... 

Skrevet

Hvis han ikke vil at dere skal bruke prevensjon, er han da inneforstått med at du kan bli gravid igjen raskt? Det kan skje etter bare noen uker etter fødsel, faktisk...

Kjenner et par tilfeller der den nybakte moren ble gravid igjen omtrent på første samleie etter fødsel. Hun ene ble gravid etter bare fem uker (!) og hun andre ble gravid etter åtte uker. Begge fødte da to barn på ett kalenderår. 

• Liker 5
Skrevet
53 minutter siden, tangent skrev:

Selvsagt bestemmer jeg over min egen kropp? Kan hende han ikke vil vi skal starte på prevensjon, i og med jeg gikk på p-sprøyter sist og det tok veldig lang til før vi ble gravide, altså 3 år. 

Ja, er klar over at det finnes flere prevensjonsmidler, men vi vil gjerne ha neste barn i 2024/25.

Han vil ikke det skal være ekstremt mange år i mellom barna våre, derfor. 
-TS

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, Polly Ester skrev:

Hva vil du da? Vil du risikere å bli gravid igjen? Hvis det er greit så er det bare å kjøre på, hvis du ikke ønsker å bli gravid så må dere snakke sammen om løsninger.

Hvis han ikke ønsker å bruke prevensjon og du ikke ønsker barn så må du enten avstå fra sex eller finne egen prevensjon - evt. sterilisering. 

Nei, er akkurat det jeg ikke vil. Orker ikke 2 ekstremt tette barn, men det tok veldig lang tid å bli gravid etter prevensjonbruken min, altså 3 år.

Har vært inne på å bruke EL-tester og ikke ha sex før tett oppunder mens, eller når sjansen er veldig liten.

Vi vil gjerne ha nestemann i 2024/25, og da vil ikke han det skal gå så mange år å bli gravid, som det gjorde denne gangen. 
-TS

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Hva er grunnen til at han ikke vil at du skal bruke prevensjon? Skal dere ha et barn til med en gang? Det er tøft for kroppen

Jeg vil ikke ha enda et barn med en gang. Hadde han fått sjansen, så ville han nok gjerne hatt et til med en gang. 

Han vil ikke jeg skal ha noen prevensjon fordi det tok så lang tid i fra jeg tok siste p-sprøyte til jeg ble gravid. 
TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt bestemmer jeg over min egen kropp? Kan hende han ikke vil vi skal starte på prevensjon, i og med jeg gikk på p-sprøyter sist og det tok veldig lang til før vi ble gravide, altså 3 år. 

Ja, er klar over at det finnes flere prevensjonsmidler, men vi vil gjerne ha neste barn i 2024/25.

-TS

Da bruker dere noe annet enn p-sprøyte.. P-sprøyte får man jo beskjed om å ikke ta om man ønsker barn ganske snart, nettopp fordi det da tar lang tid før man er fruktbar igjen.. 

Det er ørten andre alternativer. De fleste p-piller for eksempel. De fleste får mensen igjen som normalt allerede måneden etter pilleslutt. 

Om du ammer, kan du ikke bruke vanlige p-piller, men kan bruke cerazette. Da bare slutter du på pillen, og simsalabim, du er fruktbar igjen. 

El-tester og hoppe-av-i-svingen er IKKE en sikker prevensjon i det hele tatt. Snakk med legen din, så får du veiledning. 

• Liker 8
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, om du ikke ønsker å bli gravid, er prevensjon eller avholdenhet eneste utvei. Å hoppe av i svingen, satse på "trygge perioder" o.l. er ikke sikkert om du ikke ønsker å bli gravid. 

Hvorfor ønsker han ikke at du skal begynne med prevensjon? Vil han ha barn med en gang igjen, da? Det går jo ikke ut over ham på noe som helst vis om du bruker prevensjon.. 

Han kunne gjerne fått et barn til med en gang, men det vil ikke jeg.

Tok oss 3 år å bli gravid med førstemann etter siste p-sprøyte, derfor vil ikke han jeg skal ha noen prevensjon. 
TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, er akkurat det jeg ikke vil. Orker ikke 2 ekstremt tette barn, men det tok veldig lang tid å bli gravid etter prevensjonbruken min, altså 3 år.

Har vært inne på å bruke EL-tester og ikke ha sex før tett oppunder mens, eller når sjansen er veldig liten.

Vi vil gjerne ha nestemann i 2024/25, og da vil ikke han det skal gå så mange år å bli gravid, som det gjorde denne gangen. 
-TS

Du kan jo vurdere p-stav eller andre type prevensjoner, om ikke kondom om du ikke vil ha flere barn med det samme 🙄🙄 

P-sprøyte er ikke den eneste prevensjonen på markedet. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-TS

Da er kondom det aktuelle alternativet

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Bokdamen skrev:

Da er kondom det aktuelle alternativet

Eller kobberspiral som også er uten hormoner og ikke stopper eggløsning.

Anonymkode: c128a...2cf

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-TS

Du får sette opp kobberspiral - ingen hormoner og du kan bli smelt på tjukken 4-5 dager etter at den er tatt ut. 

Anonymkode: 4ee78...776

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...