AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 For en måned siden var mensen kjempekort, men kom litt blod, en dråpe også bare litt utflod. Hadde litt merkelige smerter, som stikk, men tenkte ikke over det. Tok likevel en test som viste 2-3 uker gravid på den digitale Men antok det det var en SA, pga litt blod, og tenkte ikke mer over det. Nå snart 4 uker etterpå har jeg fått en vanvittig matlyst, samtidig som jeg våkner med en ekstrem kvalme hver morgen. Tok en ny test og fikk 3+. Hadde den kanskje vist ikke gravid hvis jeg aborterte, slik jeg trodde, for en måned siden? Betyr dette mest sannsynlig at jeg er gravid likevel? Fått helt angst. Da er jeg flere uker på vei Anonymkode: 6872d...7f3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Gå til legen å bli henvist til TUL for å finne ut Anonymkode: 859b0...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Mest sannsynlig er du gravid, ja. Anonymkode: d6aef...31e 2
Kenelz Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 (endret) Tidlig ultralyd som er henvist fra fastlegen din er svaret! 😊 Ring fastlegen din nå. Endret 22. september 2020 av Kenelz 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Det er ganske vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet, og en spontanabort så tidlig vil være som en normal, eventuelt uvanlig kraftig, mens. Så det høres absolutt ut som om du fremdeles er gravid (om testen viste 3+ er det usannsynlig du skulle blitt gravid igjen i mellomtiden). Så ja, vil tro det mest sannsynlige scenarioet er at du er ca 8 uker på vei. Ta en tur til legen og be om henvisning til ultralyd for å bekrefte (eller bestill en privat ultralyd om du vil vite så fort som mulig). Anonymkode: efb42...261 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Jeg troddd også jeg hadde abortert første gang jeg var gravid, det hadde jeg ikke.... er visst veldig vanlig å både blø og ha mensmurringer i starten! Så vil tro du har vært gravid hele tiden ja! Anonymkode: 93e92...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet, og en spontanabort så tidlig vil være som en normal, eventuelt uvanlig kraftig, mens. Så det høres absolutt ut som om du fremdeles er gravid (om testen viste 3+ er det usannsynlig du skulle blitt gravid igjen i mellomtiden). Så ja, vil tro det mest sannsynlige scenarioet er at du er ca 8 uker på vei. Ta en tur til legen og be om henvisning til ultralyd for å bekrefte (eller bestill en privat ultralyd om du vil vite så fort som mulig). Anonymkode: efb42...261 Huffffff 8 uker???? Anonymkode: 6872d...7f3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huffffff 8 uker???? Anonymkode: 6872d...7f3 Minst 6-7 Anonymkode: 93e92...cb6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Da jeg var 7,8 og 9 uker på vei hadde jeg en sinnsyk matlyst. Ring legen din du 😊 Anonymkode: 4ac99...92c 1
Gjest Switch Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Du er nok sannsynligvis gravid. Du bør høre om legen kan henvise deg til tidlig ultralyd, du får sannsynligvis det hvis du ikke vet hvor langt du er på vei - det fikk i alle fall jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Minst 6-7 Anonymkode: 93e92...cb6 Det er ganske sjokkerende fra å tro man ikke var det til å bli 6-7 uker. Men jeg har vel absolutt forstått nå at her er det noe på gang. Har ingen overskudd og en helt vanvittig matlyst når morgenkvalme går over. Jeg er sjokkert, samtidig litt glad. Anonymkode: 6872d...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, Switch skrev: Du er nok sannsynligvis gravid. Du bør høre om legen kan henvise deg til tidlig ultralyd, du får sannsynligvis det hvis du ikke vet hvor langt du er på vei - det fikk i alle fall jeg. Er det type ultralyd utenpå magen eller? Unngår gynekologisk undersøkelse i størst mulig grad. Anonymkode: 6872d...7f3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Helt sikker på at du er gravid fremdeles. I og med at testen viser at du har mer HCG i blodet enn da du hadde blødningen. Etter 4 uker ville testen vært negativ eller svakt positiv om du ikke var lenger enn 4/5 uker på vei i utgangspunktet. 😊 Anonymkode: 6fb8a...133 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Huffffff 8 uker???? Anonymkode: 6872d...7f3 Man er ca 4 uker på vei ved tidspunktet for forventet mens, som du sier er 4 uker siden i hovedinnlegget. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det type ultralyd utenpå magen eller? Unngår gynekologisk undersøkelse i størst mulig grad. Anonymkode: 6872d...7f3 Vanligvis forsøker man utvendig først og om man ikke ser godt nok kan de også forsøke innvendig. Kommer an på utstyret. Anonymkode: efb42...261 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man er ca 4 uker på vei ved tidspunktet for forventet mens, som du sier er 4 uker siden i hovedinnlegget. Vanligvis forsøker man utvendig først og om man ikke ser godt nok kan de også forsøke innvendig. Kommer an på utstyret. Anonymkode: efb42...261 Tror du man kan si at man kun ønsker utvendig? Det er uaktuelt for meg å få et svært instrument kjørt oppi der Anonymkode: 6872d...7f3
Gjest Switch Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det type ultralyd utenpå magen eller? Unngår gynekologisk undersøkelse i størst mulig grad. Anonymkode: 6872d...7f3 Har forstått det slik at før uke 12 er det innvendig ultralyd som er tingen, men jeg var på tidlig ultralyd av ulike grunner med de to første og, var da 8 uker på vei eller noe og det ble tatt utvendig ultralyd. Da visste vi jo ikke hvor langt jeg var på vei da. Hadde han som tok ultralyden på forhånd visst at jeg bare var 8 uker på vei hadde han kanskje tatt innvendig, jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du man kan si at man kun ønsker utvendig? Det er uaktuelt for meg å få et svært instrument kjørt oppi der Anonymkode: 6872d...7f3 Du kan selvsagt si det, men om fosteret er lite tror jeg ikke de får sett så mye eller målt nøyaktig utvendig. 🙄 Anonymkode: 6fb8a...133 6
Kenelz Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er det type ultralyd utenpå magen eller? Unngår gynekologisk undersøkelse i størst mulig grad. Anonymkode: 6872d...7f3 Her visste vi ikke en gang hvor langt jeg var på vei og fikk ikke noe valg på det var på innsiden eller utsiden. Er du under uke 12 så blir det på innsiden. Du får en stor håndkle som du bruker som skjørt også gjør du ikke noe annet enn å se på en skjerm 😊 1
Kenelz Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du man kan si at man kun ønsker utvendig? Det er uaktuelt for meg å få et svært instrument kjørt oppi der Anonymkode: 6872d...7f3 De får ikke sett noe på utsiden, det er da svært vanskelig da den er så liten. Klarer du å håndtere en penis så er det ikke noe problem å få en mindre instrument opp i gåsa. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: De får ikke sett noe på utsiden, det er da svært vanskelig da den er så liten. Klarer du å håndtere en penis så er det ikke noe problem å få en mindre instrument opp i gåsa. Lol.. jeg syns det er jævlig kleint bare. Venter til uke 12 tror jeg. Får jo bare se ann da om det går bra, får jo ikke gjort noe fra eller til Antar det er et barn inni der i og med at jeg er så kvalm og sulten. Om jeg tar ultralyd nå er det vel lite jeg kan påvirke i ene og andre retning Anonymkode: 6872d...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå