AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Jeg er 38 og min samboer 49. Vi ønsker oss barn og har prøvd en stund uten hell. Nå skal vi igang med utredning. Jeg er litt overvektig, men ellers frisk. Noen som har vært i vår situasjon og blitt gravide til slutt? Er det stort sett alltid slik at man til slutt lykkes når man får hjelp? Anonymkode: 1857a...cd1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 https://medicus.no/hvor-stor-sannsynlighet-har-jeg-for-a-lykkes-med-assistert-befruktning/ Nei, ikke alle lykkes. Det er ulike grunner til at folk er ufrivillig barnløse. Noen kan rett og slett ikke få barn, biologisk sett. Du kan jo da prøve i utlandet med donoregg/sæd.. Anonymkode: 1d80b...5a4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38 og min samboer 49. Vi ønsker oss barn og har prøvd en stund uten hell. Nå skal vi igang med utredning. Jeg er litt overvektig, men ellers frisk. Noen som har vært i vår situasjon og blitt gravide til slutt? Er det stort sett alltid slik at man til slutt lykkes når man får hjelp? Anonymkode: 1857a...cd1 Vi var. Hos oss holdt det med hormonstimulering. Det viktigeste først er å finne ut om noe er galt med dere, og ta det der etter. Er mye hjelp å få i dag. I og med alderen deres, så ville jeg valgt å ta den første utredningen privat, da ting ofte går litt raskere der. Når vi ventet på utredning med nr 1, så stod vi i kø i 9 mnd, fikk ingen forklaring på at noe var galt. De ønsket allikevel å prøve å stimulere eggløsningen. Ble raskt gravid da, etter flere år som prøvere. Når vi begynte å prøve på nr 2, gikk vi privat, kunne få time samme dag hvis jeg ønsket. Diagnose stilt umiddelbart, og behandling i gang. Ønsker dere masse lykke til. Anonymkode: 7f7fa...b20 1
Gjest Mumlehumle Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Jeg er et eksempel på at det ikke alltid går dessverre. Har gått igjennom 5 innsettinger med 3 forskjellige eggdonorer uten å få baby.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, Mumlehumle skrev: Jeg er et eksempel på at det ikke alltid går dessverre. Har gått igjennom 5 innsettinger med 3 forskjellige eggdonorer uten å få baby. Så trist. 😳 Vet du hvorfor? Anonymkode: ffb15...1af
Gjest Mumlehumle Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så trist. 😳 Vet du hvorfor? Anonymkode: ffb15...1af Nei vi har ikke fått svar på hvorfor dessverre. Det har vært perfekt egg og sperm og de befruktede eggene har utviklet seg bra. Så vi har nok bare vært ekstremt uheldig.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 Venninnen min begynte visst å prøve da hun var 33 år... søkte hjelp da hun var 36..da hun var over 40 hadde de brukt flere hundre tusen på prøverør.. hun ble faktisk gravid en gang på slutten der men mistet i uke 8. Fikk da beskjed av klinikk at hun måtte innse at eggene hennes nok var for gamle. Hun dro til utlandet og fikk eggdonasjon og ble gravid på første forsøket og fødte et velskapt barn. Tror det var en ganske hard prosess ja Anonymkode: 1766f...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå