Gå til innhold

Hva når utsettelsene hos lånekassen er brukt opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden hadde jeg det vanskelig økonomisk på grunn av dumme valg, og jeg fikk beskjed fra NAV om å utsette alt hos lånekassen. Senere fikk jeg utsettelser grunnet lav inntekt på grunn av sykdom. 
så til spørsmålet. Jeg har nå startet på en bachelor fulltid, startet på 2. Året nå. Jeg lurte på, når jeg er ferdig med utdanningen og gjelden er betydelig økt, vil jeg få flere utsettelser å bruke eller er det sånn at «brukt er brukt» for alltid? 

Anonymkode: 0a724...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du fremdeles har lav inntekt eller på andre måter er i en livssituasjon som gjør betaling av studielån vanskelig, kan du søke om sletting av renter. Ved innvilget sletting av renter, vil du få flere utsettelser. Hvordan det blir når studiene er ferdig vet jeg ikke, men tenkte det kunne være verdt å nevne uansett :) Håper det ordner seg for deg. 

Skrevet
6 minutter siden, MsFoster skrev:

Dersom du fremdeles har lav inntekt eller på andre måter er i en livssituasjon som gjør betaling av studielån vanskelig, kan du søke om sletting av renter. Ved innvilget sletting av renter, vil du få flere utsettelser. Hvordan det blir når studiene er ferdig vet jeg ikke, men tenkte det kunne være verdt å nevne uansett :) Håper det ordner seg for deg. 

Tenkte bare å være forberedt hvis jeg har vansker med å skaffe meg jobb når jeg er ferdig (håper jeg får hoppet rett i jobb så klart). 
da satser jeg på at det ordner seg på en eller annen måte uansett :) 

Anonymkode: 0a724...cea

Skrevet

Kanskje du bør være forberedt og spare opp litt penger? Spar penger i fond, så tjener du opp litt og har i bakhånd. Få deg en ekstrajobb, om du ikke har det allerede, slik at du kan spare mer. Å utsette innbetaling fører bare til at lånet baller på seg og blir større. Så planlegg heller for at du skal klare å betale ned. 

Anonymkode: 0cdfd...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...