AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Jeg har et lite autoritetskompleks, noe som hindrer meg i å ta ordet og virkelig vise hvem jeg er i en intervjuprosess. I en jobbsituasjon er jeg åpen, sprudlende og jeg både lytter og kommer med egne meninger. Dette kommer overhodet ikke frem i en intervjusituasjon, hvor jeg plutselig blir sjenert og har vanskelig for å bryte inn i samtalen. Jeg vil unngå at det blir spørsmål og svar, men at jeg kan snakke med flyt og trygghet. Har dere noen tips til meg? Jeg tror ikke det går på selvtillit, for jeg har som sagt den tryggheten i andre situasjoner. Men er det noen øvelser man kan gjøre, eller ting man kan tenke på. Alle har jo hørt at man skal se for seg publikum naken, men det tror jeg ikke funker i min situasjon. Hehe. Anonymkode: ad996...9a4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Se for deg den som intervjuer som din likeperson. Joointervjuet er like mye for at du skal ville ha dem, som de skal ville ha deg. Tenk deg at du har blitt invitert i intervju fordi du er attraktiv for dem. Du har noe de vil ha. Derfor har du faktisk litt makt du også. De må vise seg god nok for deg. Så krev gjerne litt av dem, om så bare i det stille for deg selv. Anonymkode: fdf02...814 1
ElineRB Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Få hjelp til presentasjons teknikker etc. Dette finnes det flere bøker om og videoer på youtube. Det enkleste er kanskje å øve med noen? Eva (link under) hjelper mennesker med cv og jobbsøknadsskriving og forberedelse til jobbintervju. Kanskje du kunne tatt en prat med henne? eller om du kjenner noen som er god på slikt kan du få hjelp av de https://www.virtuala.no/?fbclid=IwAR2VU-b9FhHDR4t2GGZv5ZtX95q8oMOvIynuu1tUUL7eBNKXKoEhd6jCyNk
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Det er veldig vanlig at folk er litt ubekvemme i en intervjusituasjon, og majoriteten av mennesker er mer forsiktige, nervøse og sjenerte enn de ellers er. Dette er noe vi som intervjuer en person er fullstendig klar over, og går det helt i stå så har vi metoder for å få kandidaten til å slappe mer av. Når det er sagt er det ikke nødvendigvis en negativ ting at man er og fremstår litt nervøs, det viser og understreker at man faktisk bryr seg. Det du kan gjøre for å å forberede deg litt er å få en venn eller familiemedlem til å stille deg typiske intervjuspørsmål slik du får øvet deg på situasjonen. Anonymkode: 3ae00...a4f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig vanlig at folk er litt ubekvemme i en intervjusituasjon, og majoriteten av mennesker er mer forsiktige, nervøse og sjenerte enn de ellers er. Dette er noe vi som intervjuer en person er fullstendig klar over, og går det helt i stå så har vi metoder for å få kandidaten til å slappe mer av. Når det er sagt er det ikke nødvendigvis en negativ ting at man er og fremstår litt nervøs, det viser og understreker at man faktisk bryr seg. Det du kan gjøre for å å forberede deg litt er å få en venn eller familiemedlem til å stille deg typiske intervjuspørsmål slik du får øvet deg på situasjonen. Anonymkode: 3ae00...a4f Et av intervjuene jeg skal på er andre runde, og de har spesifikt sagt at jeg må være litt mer frempå. Hehe. Jeg håpte kanskje at det var noen teknikker. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Se for deg den som intervjuer som din likeperson. Joointervjuet er like mye for at du skal ville ha dem, som de skal ville ha deg. Tenk deg at du har blitt invitert i intervju fordi du er attraktiv for dem. Du har noe de vil ha. Derfor har du faktisk litt makt du også. De må vise seg god nok for deg. Så krev gjerne litt av dem, om så bare i det stille for deg selv. Anonymkode: fdf02...814 Dette tror jeg er et godt tips, og jeg prøver å tenke på det. Anonymkode: ad996...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå