AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Hallo 😊 Jeg er 17 uker og føler meg ikke veldig attraktiv. Trenger kanskje noen nye klær. Har noen noe tips til behagelige, men litt finere klær en kan bruke hjemme? Jeg liker ikke å vise former verken ute eller inne. At det er ettersittende på armer og bryst er ok, men ingen andre steder. Hva er praktisk og fint når man begynner å bli svær? Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Zalando har mye fint Anonymkode: 9dbd5...e14
Kenelz Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Kjoler om man har en gravidmage! ❤️❤️ Ellers finnes det dongeri for gravide også er der bare å hive på seg en lekker vid skjorte. Du finner mange forskjellige nettbutikker som selger klær for gravide ellers så gjør h&m fysisk det! Eks om du vil virkelig føle deg over-the-top pen 😊❤️ Alt som fremhever magen er nydelig! 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Mitt råd er å ikke kjøpe mer klær spesiallaget for gravide enn du absolutt MÅ. Det er så bortkastet både for økonomien og miljøet å kjøpe klær som blir brukt i noen ytterst få måneder. Jeg går mest i skjørt nå. Skjørt med elastisk linning er gull. Jeg måtte kjøpe et par nye (kjøpte fra zalando), da de fleste skjørtene jeg hadde fra før ikke hadde elastisk linning. Disse skjørtene kan jeg fint brukt også etter graviditeten. Forrige svangerskap hadde jeg ett par gravidbukser fra hm, som jeg bodde i. Disse går jeg med nå også. Der har de mange ulike varianter, fra superskinny til bootcut. Men jeg føler at de sægger hele tiden, selv da jeg var høygravid. Av topper kunne jeg helt fint bruke de vanlige elastiske basic-toppene mine fra hm og cubus hele svangerskapet, og de var like fine etter magen var flat igjen også. Det er en fordel med lange topper. Jeg måtte kjøpe et par nye lange basic-topper på hm, da de gamle ble vasket helt ihjel etter ekstremgulpebabyen min sist.. Det går også fint med lang singlet, og topp over, så stikker singleten ut nederst. Noen sverger til oversize-gensre, men det er sånt jeg hater, så det ville ikke blitt brukt etter graviditeten. Jeg har en finkjole fra zalando jeg brukte i alle juleselskaper sist, og som kan brukes denne gangen også. Anonymkode: f55ed...a3e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt råd er å ikke kjøpe mer klær spesiallaget for gravide enn du absolutt MÅ. Det er så bortkastet både for økonomien og miljøet å kjøpe klær som blir brukt i noen ytterst få måneder. Jeg går mest i skjørt nå. Skjørt med elastisk linning er gull. Jeg måtte kjøpe et par nye (kjøpte fra zalando), da de fleste skjørtene jeg hadde fra før ikke hadde elastisk linning. Disse skjørtene kan jeg fint brukt også etter graviditeten. Forrige svangerskap hadde jeg ett par gravidbukser fra hm, som jeg bodde i. Disse går jeg med nå også. Der har de mange ulike varianter, fra superskinny til bootcut. Men jeg føler at de sægger hele tiden, selv da jeg var høygravid. Av topper kunne jeg helt fint bruke de vanlige elastiske basic-toppene mine fra hm og cubus hele svangerskapet, og de var like fine etter magen var flat igjen også. Det er en fordel med lange topper. Jeg måtte kjøpe et par nye lange basic-topper på hm, da de gamle ble vasket helt ihjel etter ekstremgulpebabyen min sist.. Det går også fint med lang singlet, og topp over, så stikker singleten ut nederst. Noen sverger til oversize-gensre, men det er sånt jeg hater, så det ville ikke blitt brukt etter graviditeten. Jeg har en finkjole fra zalando jeg brukte i alle juleselskaper sist, og som kan brukes denne gangen også. Anonymkode: f55ed...a3e Tusen takk for godt tips ❤️ Hvordan gjør du med skjørtene? Har du dem over eller under magen? Har et par med strikk i livet nemlig😊 Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 7 minutter siden, Kenelz skrev: Kjoler om man har en gravidmage! ❤️❤️ Ellers finnes det dongeri for gravide også er der bare å hive på seg en lekker vid skjorte. Du finner mange forskjellige nettbutikker som selger klær for gravide ellers så gjør h&m fysisk det! Eks om du vil virkelig føle deg over-the-top pen 😊❤️ Alt som fremhever magen er nydelig! Tusen takk for fint tips 😊❤️ Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for godt tips ❤️ Hvordan gjør du med skjørtene? Har du dem over eller under magen? Har et par med strikk i livet nemlig😊 Anonymkode: 9daef...f23 Jeg har dem under magen, med toppen over. Om jeg skulle hatt dem over magen, ville de blitt veldig korte 😛 Normalt ville jeg hatt disse skjørtene i midjen, og da ville de nådd til kneet/rett over kneet. Når jeg har dem under magen, går de på kneet/rett under kneet. Det går også an å rulle dem ned litt om de blir for lange. Jeg går med strømpebuksene under magen også. Jeg bruker helt vanlige strømpebukser. Jeg prøvde et par gravidstrømpebukser, som da går over magen, men det var bare ubehagelig. Jeg liker bedre å bare ha det under magen, og det funker fint for meg. Angående vinterjakke, så måtte jeg sist kjøpe ny da jeg var 7 mnd på vei (takket være at min gamle fikk en svær flenge..). Da kjøpte jeg en helt vanlig vinterjakke på hm, av den typen som man snører sammen i livet. Den passet selv da jeg var sprekkeferdig i februar, og er like fin som ikke-gravid, med snøringen snørt sammen så jeg får fin feminin fasong. Jeg brukte min vanlige tur-bukse, med smekken åpen, bukseseler for å holde den åpen, og lang topp/jakke over som skjulte at smekken var åpen. Anonymkode: f55ed...a3e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dem under magen, med toppen over. Om jeg skulle hatt dem over magen, ville de blitt veldig korte 😛 Normalt ville jeg hatt disse skjørtene i midjen, og da ville de nådd til kneet/rett over kneet. Når jeg har dem under magen, går de på kneet/rett under kneet. Det går også an å rulle dem ned litt om de blir for lange. Jeg går med strømpebuksene under magen også. Jeg bruker helt vanlige strømpebukser. Jeg prøvde et par gravidstrømpebukser, som da går over magen, men det var bare ubehagelig. Jeg liker bedre å bare ha det under magen, og det funker fint for meg. Angående vinterjakke, så måtte jeg sist kjøpe ny da jeg var 7 mnd på vei (takket være at min gamle fikk en svær flenge..). Da kjøpte jeg en helt vanlig vinterjakke på hm, av den typen som man snører sammen i livet. Den passet selv da jeg var sprekkeferdig i februar, og er like fin som ikke-gravid, med snøringen snørt sammen så jeg får fin feminin fasong. Jeg brukte min vanlige tur-bukse, med smekken åpen, bukseseler for å holde den åpen, og lang topp/jakke over som skjulte at smekken var åpen. Anonymkode: f55ed...a3e Jeg har faktisk en pregs jakke fra forrige svangerskap, den er fin den altså 😊 så det strammer ikke særlig når du har dem under magen? Jeg kan kanskje strekke dem litt 😊 Jeg prøver å finne noe som ikke strammer over baken, siden jeg liker å være dekket fra knærne og oppover, er kjoler eller tunika godt alternativ, og en bukse feks 😊 For øyeblikket har jeg en svart penbukse jeg ikke har knept igjen, den fungerer fint. Jeg har også bare brukt gravidbukser og løse bluser med litt lengde hittil, men begynner å bli lei 😅 Bildet under er sånn type jeg liker, men vurderer å prøve litt mer skjørt, det er jo så fint 😊 Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Kjole og strømpebukse! Som man også kan bruke etter graviditeten Anonymkode: e6974...09c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjole og strømpebukse! Som man også kan bruke etter graviditeten Anonymkode: e6974...09c Tips til kjoler som går under kneet? 😊 Synes det er så fint Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt råd er å ikke kjøpe mer klær spesiallaget for gravide enn du absolutt MÅ. Det er så bortkastet både for økonomien og miljøet å kjøpe klær som blir brukt i noen ytterst få måneder. Anonymkode: f55ed...a3e Jeg kjøpte en del gravidklær fra Boob Design (svensk merke) på salg, som har dobbel gravid- og ammefunksjon. Det vil si at de sitter fint både med liten mage, stor mage og ingen mage, og i tillegg har praktiske ammeåpninger. Jeg har bodd i disse plaggene i halvannet år nå, og de er fremdeles fine nok til å holde en graviditets/ammeperiode til, så føler meg absolutt innafor miljømessig 😅. Så om du vil investere i noe nytt som du får brukt litt lenger, ville jeg lett etter plagg i den kategorien. Anonymkode: 7b060...49b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en del gravidklær fra Boob Design (svensk merke) på salg, som har dobbel gravid- og ammefunksjon. Det vil si at de sitter fint både med liten mage, stor mage og ingen mage, og i tillegg har praktiske ammeåpninger. Jeg har bodd i disse plaggene i halvannet år nå, og de er fremdeles fine nok til å holde en graviditets/ammeperiode til, så føler meg absolutt innafor miljømessig 😅. Så om du vil investere i noe nytt som du får brukt litt lenger, ville jeg lett etter plagg i den kategorien. Anonymkode: 7b060...49b Skal sjekke ut boob design 😊😊 takk for tips Kjøper aldri klær nesten, det er max to ganger i året, så om jeg kjøper noe for noen mnd bryr meg ikke hehe Anonymkode: 9daef...f23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk en pregs jakke fra forrige svangerskap, den er fin den altså 😊 så det strammer ikke særlig når du har dem under magen? Jeg kan kanskje strekke dem litt 😊 Jeg prøver å finne noe som ikke strammer over baken, siden jeg liker å være dekket fra knærne og oppover, er kjoler eller tunika godt alternativ, og en bukse feks 😊 For øyeblikket har jeg en svart penbukse jeg ikke har knept igjen, den fungerer fint. Jeg har også bare brukt gravidbukser og løse bluser med litt lengde hittil, men begynner å bli lei 😅 Bildet under er sånn type jeg liker, men vurderer å prøve litt mer skjørt, det er jo så fint 😊 Anonymkode: 9daef...f23 Nei, har kjøpt med god strikk, så strammer ikke noe. Men passet på da jeg kjøpte, at strikken faktisk lot seg strekke godt ut, så de kom til å vare. Jeg har et med elastisk linning fra før, som har litt stram elastikk, det varer kanskje ikke helt til termin. Men da har jeg de to andre å falle tilbake på. Anonymkode: f55ed...a3e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 https://nostebarn.no/multitube-grastein-l-xl Denne er helt GENIAL, kan brukes som skjørt selv som gravid. Strammer ikke en plass. Eller du kan bruke den over magen til å dekke for korte topper og liknende. Den minste størrelsen passer enda godt til meg som er 30 uker på vei og en str 40 til vanlig. Den vider seg litt ut med bruk, men en kjapp skyll/vask i kaldt vann gir den formen tilbake. Så den kan brukes etter graviditeten også. Jeg har den i 3 farger 😂 perfekt over en gravidstrømpis fra H&M. Anonymkode: a3405...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå