Gå til innhold

Facebook «maser» om at jeg skal bli fostermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Facebook har selvfølgelig skjønt at jeg ikke har barn og at det er for sent. Så nå bombarderer de meg med reklame som skriker BLI FOSTERMOR, BLI FOSTERMOR, BLI FOSTERMOR, BLI FOSTERMOR!!!!!!!!! 

Drit og dra! 

Er nysgjerrig, kan noen si meg...  Får barnløse menn i førtiårene samme reklame? Eller er det reklame for gifteklare thaidamer som dukker opp hos dem? 

Anonymkode: 58e4d...9ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barn og får likevel plenty reklame rettet mot å bli fosterhjem. Vil anta det kan ha med at jeg er på forum som dette, samt i riktig alder. 

Anonymkode: 4b071...8db

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ofte knyttet opp om hva man har søkt på tidligere sammen med annonser man har stoppet opp med i mer enn 1 sekund. Facebook tilpasser hele tiden hva de viser gjennom å måle aktiviteten. Så søker jeg på en barnevogn får jeg masse reklame fra babybutikker f.eks ;) Men du kan velge å trykke på annonsen og svare at du ikke ønsker å se dette mer. 

Anonymkode: 2a42c...291

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn og får likevel plenty reklame rettet mot å bli fosterhjem. Vil anta det kan ha med at jeg er på forum som dette, samt i riktig alder. 

Anonymkode: 4b071...8db

Ok, da er det kvinner generelt som får dette da sikkert. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ofte knyttet opp om hva man har søkt på tidligere sammen med annonser man har stoppet opp med i mer enn 1 sekund. Facebook tilpasser hele tiden hva de viser gjennom å måle aktiviteten. Så søker jeg på en barnevogn får jeg masse reklame fra babybutikker f.eks ;) Men du kan velge å trykke på annonsen og svare at du ikke ønsker å se dette mer. 

Anonymkode: 2a42c...291

Joda, men. Jeg har null interesse av å bli fostermor og har ikke søkt på det. Tipper mye går på alder og kjønn også. 

Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at man kan trykke vekk annonsen. Det er ikke det dette handler om. 

Skrevet

I samme meny som du kan velge å ikke se reklamen lenger kan du velge «hvorfor ser jeg dette» (eller noe sånt), også står det gjerne at annonsen går til kvinner 29-49 i ditt område eller lignende. Jeg har prøvd å slette alle «interessene» Facebook tillegger meg, men når jeg har gjort det dukker det bare opp noen nye.

Anonymkode: 7692a...1f8

• Liker 1
Skrevet

Sånn fungerer nettsamfunnet. Du søker på en ting, eller er borti en ting, prater med noen om en ting som telefonen "hører" - så kommer det opp reklame om dette temaet når du sitter på en nettside. Har du eller noen du kjenner snakket om det å være fosterforeldre rundt din telefon`?  så creepy er det faktisk. jeg har testet det ut selv. snakket om ett tema, gått inn på tlf i etterkant og fått opp reklame om det teamet. 

Anonymkode: 98db6...711

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...