AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Hei, jeg jobber som psykolog på lisens. Har lurt litt på om jeg har lyst å jobbe som privat psykolog etter hvert. Noen som har litt erfaring, og som vet om det da isåfall er noe "vits" i å bruke fem år på å bli psykologspesialist i spesialisthelsetjenesten? For det gir jo lønnsøkning i offentlig sektor, men når man kobber privat så får man vel lønn etter hva pasientene går med på å betale selv, uavhengig spesialisering eller ikke? Tusen takk for svar. Anonymkode: 153cc...4b6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Jobber selv offentlig, så naturlig for meg å gå spesialisering, men kjenner flere privatpraktiserende som ikke ser poenget. Eneste fordelen er vel at det kan gi flere muligheter om man senere vil noe annet, men ikke inntrykk av at veldig mange går fra privat til offentlig. Anonymkode: 8d942...169
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Okei, tusen takk for godt svar Anonymkode: 153cc...4b6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Ts. Men er det noen som vet om man må være spesialist for å få være psykolog med drifttilskudd? Anonymkode: 153cc...4b6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Det er jeg ganske sikker på at man må. Anonymkode: 8d942...169
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Da er er vel det eneste plusset med å være spesialist hvis man skal jobbe privat regner jeg med. Annet enn at det gir erfaring selvfølgelig. Anonymkode: 153cc...4b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå