Gå til innhold

Helt ærlig er jeg slem som ikke svarer på meldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg svarer alltid venner, familie og svarer andre også som jeg kjenner og er blitt kjent med, men det er noen jeg bare slutter å svare. Enkelte hører jeg ikke mer fra på en stund men det er noen som lurer på hvorfor, og spør om jeg gjør sånn mot alle, noe jeg ikke gjør men det vet ikke de. De synes det er slemt gjort av meg.

Grunnen er at jeg er deprimert nå og har perioder jeg er enda mer deprimert. Da orker jeg ikke skrive meldinger med hvem som helst, vil liksom bare være i fred og orker ikke begynne å forklare hvorfor til de. 

Noen virker så desperat også etter å komme i forhold og jeg er ikke interessert i annet enn vennskap med de. Så jeg bare stopper å svare og ignorerer. Er det slemt av meg?

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ditt valg . Er akkurat lik , syns det blir for mye pes når noen «maser» hvis jeg er i en litt dårlig periode. 
Tenker at familie og nære venner er viktigst , så får bare resten komme når det passer meg. 
At det er desperate folk ja 😅 jeg blir sliten av dem. 

Anonymkode: 41899...2ab

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ditt valg . Er akkurat lik , syns det blir for mye pes når noen «maser» hvis jeg er i en litt dårlig periode. 
Tenker at familie og nære venner er viktigst , så får bare resten komme når det passer meg. 
At det er desperate folk ja 😅 jeg blir sliten av dem. 

Anonymkode: 41899...2ab

Det er sant. Familie og venner er viktigst og kommer først.

Skrevet

Uhøflig ja. Om det er slemt kommer an på om de spør om noe eller på annen måte trenger tilbakemelding. Dersom det bare er noe de forteller deg, er det ikke slemt å ikke svare. 

Anonymkode: cc3ec...9af

• Liker 4
Skrevet

Du bruker mer energi når du ikke svarer da, siden du får så mange spørsmål hvorfor du ikke svarer. Hvorfor ikke bare sende en melding der du sier at du ikke vil ha mer kontakt og grunnen til det? Så slipper den på andre siden å lure på hvorfor du ignorerer, slipper de å tro at det er noe galt de har gjort osv..

Anonymkode: 79e5e...736

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker mer energi når du ikke svarer da, siden du får så mange spørsmål hvorfor du ikke svarer. Hvorfor ikke bare sende en melding der du sier at du ikke vil ha mer kontakt og grunnen til det? Så slipper den på andre siden å lure på hvorfor du ignorerer, slipper de å tro at det er noe galt de har gjort osv..

Om man sliter med depresjon så er det ikke så enkelt som å bare svare, tror ikke man kan skjønne det så godt med mindre man har opplevd selv hvor tyngende depresjon kan være. Hvis jeg er i en slik depresjonsfase, så må jeg først og fremst ta vare på meg selv så godt jeg evner - og deretter kan det bli lettere evt etter noen dager å svare venner, og da sier jeg rett og at "Jeg har ikke orket å svare på meldinger de siste dagene, har vært litt ekstra deppa" - og mine nærmeste skjønner det 

Anonymkode: 66ae2...678

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg kunne det men når jeg er deppa så blir det bare til at jeg ignorerer, og jeg har ikke alltid lyst å si grunnen til hvem som helst.

Skrevet

Nei, overhode ikke slem. Du må få lov til å sette grenser for deg selv. Hvis de du ikke svarer synes det, så får det være deres sak. Du har ingen plikt til å være snill mot alle.

• Liker 2
Skrevet

Har det helt likt selv og er sikker på ar mange derfor synes jeg er «rar» og smålig av den grunn 😅 jeg er i perioder for ekstrovert men har egentlig funnet ut at jeg er ganske introvert igrunnen.Også er det noe med at jeg føler jeg må ta meg tid, lyst, ork og å gi mye av meg selv hvis jeg først svarer. Dette gjelder normalt ikke de som kjenner meg.. for de vet hvordan jeg er, men kanskje de som ikke kjenner meg helt som jeg i et ekstrovert og utadvendt øyeblikk tenkte «hey! Deg vil jeg skrive med».. veldig frustrerende for dem kanskje finner meg litt intressant.. men velger gjerne å tro det at i utgangspunktet da man ikke orker å svare er man ikke intressant nok akkurat da? Folk er sånn mot meg også ig det sparer meg mye energi å tenke at jeg ikke er så intressant som de ville ha det til. Verste jeg vet er mas, og hvertfall fra noen som jeg ikke kjenner men som har tatt kontakt med meg foreksempel på Facebook og jeg høflig har svart.. sluttet å svare de jeg ikke kjenner. Huff, fælt menneske jeg 😅 

Skrevet

Du trenger ikke å gå i detaljer, men vis såpass hensyn at du gir beskjed om at du må være for deg selv en periode, at det ikke er noe de har gjort, men at du dessverre må bryte kontakten av personlige grunner.

Selv om du sliter, så trenger du ikke å skape en trist situasjon for andre. De fleste vil i en sånn situasjon lure på om de har fornærmet deg, eller om de har gjort noe galt siden du ignorerer dem. Det er unødvendig og stygt gjort.

Anonymkode: 7fb41...b7c

• Liker 2
Skrevet

Svarer kun på det som er å svare på.

Tullemeldinger/surregreier orker jeg ikke, vi bruker altfor mye tid på skjermen.

Anonymkode: 40168...0b6

Skrevet

Jeg har opplevd å ikke bli svart/ignorert av tidligere venner, og antar det er fordi de ikke er så gira på å holde kontakt lenger.

Men jeg vil ikke være pessimistisk og gir det ofte en sjanse til, og skriver en melding og hører hvordan det går etter alt fra 1 uke til 2 måneder. Som regel svarer de på at det går fint, men slutter å svare så fort jeg prøver å prate videre i håp om å avtale et treff eller noe. 

Det er flaut og vondt å være den som blir ignorert. Å få en ærlig melding hadde vært så mye bedre, så jeg slipper å gruble og lure på om jeg bare er en idiot. Kan være det stikker litt å høre at man ikke vil pleie vennskapet, men det gir iallfall avslutning og går raskt over. 

Er ikke noen fasit selvfølgelig, men jeg ville iallefall bidra med hvordan det er på den andre siden. 

Anonymkode: 5e5ed...3ca

• Liker 2
Skrevet

Det er uhøffelig, og uoppdragent. 

Jeg bare slutter å svare folk som snakker til meg, er det slemt? 

Jeg synest det er så slitsomt, så da gjør jeg det bare ikke. 

🤯🤯🤯🤯

Anonymkode: 1ff1e...153

• Liker 2
Skrevet

Jeg har flere venner med depresjon. Hvis de slutter å svare, så vet jeg at de har en tung periode, og da blir jeg ikke sint eller lei meg. Det bare er sånn.

Jeg er selv kronisk syk, og på skikkelig dårlige dager sjekker jeg ut av verden litt. Svarer kun om det er helt nødvendig, ellers får det ligge til neste dag. Det vet heldigvis de rundt meg :) Jeg klarer ikke konsentrere meg nok til å svare eller ta til meg informasjon på slike dager, jeg bare sover omtrent.

Anonymkode: 21d45...723

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å ikke bli svart/ignorert av tidligere venner, og antar det er fordi de ikke er så gira på å holde kontakt lenger.

Men jeg vil ikke være pessimistisk og gir det ofte en sjanse til, og skriver en melding og hører hvordan det går etter alt fra 1 uke til 2 måneder. Som regel svarer de på at det går fint, men slutter å svare så fort jeg prøver å prate videre i håp om å avtale et treff eller noe. 

Det er flaut og vondt å være den som blir ignorert. Å få en ærlig melding hadde vært så mye bedre, så jeg slipper å gruble og lure på om jeg bare er en idiot. Kan være det stikker litt å høre at man ikke vil pleie vennskapet, men det gir iallfall avslutning og går raskt over. 

Er ikke noen fasit selvfølgelig, men jeg ville iallefall bidra med hvordan det er på den andre siden. 

Anonymkode: 5e5ed...3ca

Skjønner godt det er vondt å bli ignorert og ikke få svar fra venner. Nære venner svarer jeg alltid. Til og med på de verste dagene får de svar, selv om det kanskje av og til blir få og korte svar, eller sinte svar. De jeg ikke svarer er helst folk jeg ikke kjenner så godt enda/nettopp har blitt kjent med. De har jeg ikke lyst å fortelle til hvordan jeg har det. Klarer ikke si grunnen til at jeg ikke svarer til de. Noen blir også masete og skriver mye, og det blir veldig slitsomt når jeg har det tøft. Jeg ignorere ikke for å være stygg mot noen eller for jeg ikke liker de. Det er ikke det som er grunnen.

Skrevet

Er i samme situasjon nå, menn som ber meg ut på date og så er jeg i en deppa fase og orker ikke svare, har for mye med meg selv og mye vanskelig i livet nå. Svarer mine nærmeste og har en jobb som krever mye. Orker rett og slett ikke svare disse mennene og har ikke lyst å høre fra dem, vil at de skal forsvinne. Lurer selv på om jeg er slem men vet jeg ikke er et slemt menneske da jeg i det hele tatt har brukt mye energi på å føle meg slem, ekte egoister reflekterer vel ikke rundt sånt. Men de syns sikkert jeg er slem og fæl og det føles ikke godt ut. 

Anonymkode: 600c2...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...