AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Her kommer en litt sutrete utblåsning. Jeg vil ikke kalle meg selv direkte stygg, det er mange som har det verre. Likevel føler jeg på en enorm frustrasjon og sjalusi over at jeg ikke er direkte «vakker» heller. Hele livet mitt har seg sett på hvordan typiske langstrakte jenter med blondt hår, blå øyne og englefjes blir forfordelt, blir behandlet bedre, kan få den gutten de vil, kan få seg en karriære innen film, musikk og TV. Selv da vi var barn så var det tydelig at voksne og lærere foretrakk de «vakre» barna og i større grad ignorerte prestasjonene til andre. Menn kjemper om å få være sammen med dem. De skriver låter om dem og drømmer om dem. I ekstreme tilfeller kan vakre kvinner få utrolig mye og slippe unna med enda mer uten å hverken anstrenge seg eller være kompetente. Og så føler menn seg snytt når de må ta til takke med en «vanlig» burugle som meg. Mange behandler oss ikke noe bra en gang og tror at vi ikke er verdt noe/fortjener vanlig folkeskikk. Jeg er lav med ganske kort hals og stort hode (sammenliknet med langstrakte modellkropper). Uansett hvor mye jeg slanker og trener vil ikke mine gener gi meg «modellfasjonen» i kroppen. Blir jeg tynn så blir jeg en firkantet strek uten rumpe og pupper (men fortsatt fett på magen), men legger jeg på meg går alt til mageregionen. Håret mitt er tynt og mørkt, øynene små og brune. Fjeset mitt er ikke direkte stygt, men det er heller ikke særlig pent. Kjeven er for bred, pannen for kort, og nesen for klumpete. Smilet mitt er tannkjøttaktig, og jeg har svært små tenner slik at jeg aldri får til noe hollywood-smil. Munnen er liten. Jeg har nokså «grove» trekk. Den typiske blonde engelen har et langstragt ansikt med helt rett nese, velformede kinn og kinnbein, en smal kjeve, myke trekk og flott smil. Jeg har vært mye sjalu og følt at jeg ikke er verdt noen ting fordi jeg ikke er noen engel (slik kvinner liksom skal være som et minimun, i hvert fall i følge media). Jeg tenker ofte at jeg ville hatt et bedre liv med flere muligheter om jeg i det minste hadde hatt det riktige ansiktet. Jeg må jobbe dobbelt så hardt og finne meg i mer dårlig behandling fordi jeg ikke er noen idealkvinne. Og selv etter alt dette, kan jeg bare glemme å konkurrere om de attraktive mennene, og mine fremtidige avkom (hvis det i det hele tatt er noe vits), kommer til å fortsette sirkelen med middelmådig utseende, muligheter og behandling i livet. Anonymkode: 3eae5...af3 11
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Jeg føler at vi «vanlige» er arbeidsmaur og statister, og at de perfekte, vakre menneskene er hovedkarakterene i denne verden og samfunnet. Vi strever, de nyter. Anonymkode: 3eae5...af3 5
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Virker som du har et helt forvrengt syn på deg selv.... og du er altfor hard mot deg selv! Hva med å styrke selvtilliten din istedetfor å fokusere på utseende? Du kan ikke gjøre noe med det, men du kan gjøre noe med selvfølelsen, selvtilliten og synet på deg selv❤️ Du er garantert vakker akkurat som du er! vakre mennesker er bare det. Vakre. Er ikke alle som har en vakker personlighet for å si det sånn. Og med en stygg personlighet blir personen like stygg.
ltfutt Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Når "glansperioden" er over blir fallet desto hardere for de som bare har surfet gjennom livet på utseende sitt.. 15
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, ltfutt skrev: Når "glansperioden" er over blir fallet desto hardere for de som bare har surfet gjennom livet på utseende sitt.. Ja, men mange av dem vil ha en flott mann og flotte barn på det tidspunktet. Mine barn vil bli som meg: middelmådige og uinteressante. Anonymkode: 3eae5...af3 7
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men mange av dem vil ha en flott mann og flotte barn på det tidspunktet. Mine barn vil bli som meg: middelmådige og uinteressante. Anonymkode: 3eae5...af3 Nei vet du hva.... dine barn kommer til å bli de vakreste du noen gang har sett!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 «Det finnes en klinikk på Majorstua» Anonymkode: 2bbc0...1db 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 Jeg er mann men jeg føler med deg. Skjønnet hos kvinner verdsatt helt latterlig høyt. Skjønner at det ikke er lett. Om du var en mann og en kompis av meg som sa det samme hadde jeg sagt at utseende er ikke alt og du må spille andre egenskaper du har. Det hjelper ikke å synes synd på seg selv og hvis de du har lyst på avskriver deg før du får vist dem hvem du er så er det de som går glipp av deg og de er ikke verdt å ofre en tanke over. Baser selvtilliten din på hva du er flink til og hva du har fått til. Selvtillit er sexy uansett om du er kvinner eller mann. Du slipper i det minste og lure på om de bare vil ha deg pga utseende og om det er noen trøst ser jeg mange par der mannen er mye kjekkere en kvinnen er vakker. Anonymkode: 31476...39c 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Jeg har slikt utseende du beskriver, har fått mange modelltilbud og lange blikk (vil heller kalle det ubehagelig stirring og får ukentlige slibrige kommentarer), men hva så. Omsorgssvikt og mobbing hele videregående gjorde meg til en nevrotisk klump som menn visste å utnytte. Hele 20-årene kastet bort på angst og depresjon, fikk meg ikke et normalt liv før jeg ble 30 og jobbet mye og hardt med meg selv. Er heldig og er utrolig nære med venninnene mine. Syns også de som har surfet gjennom livet er heldige og er mye sjalu, samtidig har ikke de som har surfet seg gjennom livet utviklet mye psykologisk intelligens, og livet kan føles tomt når utseende forsvinner. Anonymkode: 0be67...0ef 17 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Jeg kan ha også slike tanker om meg selv, og irritere meg over det samme... Når jeg får disse tankene, som nå i høst da jeg begynte på nye studier og fikk en ny klasse, så ser jeg meg rundt. Synes jeg noen av medelevene mine er stygge? NEI. jeg finner noe sjarmerende og pent ved alle sammen, selv om fåtallet har et typisk modellutseende Anonymkode: da1b3...c8b 7
SoWhat? Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Du har rett i at vakre mennesker har fordeler som bla å slippe unna med mye de mer ordinære ikke gjør. De kommer lettere til jobber og får ofte mer respekt sånn generellt. Det er jo fakta. Men du kan skape din egen stil, og bygg deg selvtillit. Det hjelper jo utrolig mye! Sjarm vinner ofte over alt annet, det tror jeg de fleste er enig i. Og så er det ikke sånn at vakker nødvendigvis betyr lykkelig. En er ikke spart for nedturer og vanskeligheter. Tror nok det er best at du blir fornøyd med deg selv. Utrolig bortkastet å gå rundt og ønske at man "var en annen" 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Det finnes en klinikk på Majorstua» Anonymkode: 2bbc0...1db 😂😂 Men til ts, føler med deg, jeg er selv et mindre pent eksemplar av en kvinne. Anonymkode: 4e6d5...668 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 27 minutter siden, BethD skrev: vakre mennesker er bare det. Vakre. Er ikke alle som har en vakker personlighet for å si det sånn. Og med en stygg personlighet blir personen like stygg. Dette var stygt sagt! Dette var like stygt sagt som å kalle noen stygge Anonymkode: f32e8...220 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 En god psyke er det aller viktigste, samt evne til å knytte bånd med andre. Det er de som når lengst. Har selv en venninne som er usannsynlig vakker med langt tykt mørkt hår, store smaragdgrønn øyne, perfekte ansiktstrekk og fin kropp. Men - hun er evig singel og uføretrygdet. Hvorfor? Hun er misfornøyd med det aller meste, og nøler ikke med å gi utrykk for det. Så snart førsteinntrykket er landet, så stikker gutta. Hun sliter med psyken, har én eller flere personlighetsforstyrrelser, uinteressant å snakke med, ikke spesielt intelligent. Utseendet er ikke alt, og det ser de aller fleste Anonymkode: eb527...05c 14
ltfutt Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men mange av dem vil ha en flott mann og flotte barn på det tidspunktet. Jeg er vel under "normalen" vil jeg si. Men jeg er fornøyd slik som jeg har det. -Og jeg syns faktisk det er litt godt å se at det finnes folk som kan leve "drømmeliv". Det gir meg litt troen på at verden ikke bare er dritt, og at lykke finnes.. Bare at noen kanskje må leite litt lengre! Det er uansett også mange som ender opp skilt og ulykkelige. Tror ihvertfall ikke det er noe automatikk i at de som er vakre, ender opp med perfekte barn, og perfekte liv... Endret 22. september 2020 av ltfutt 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 19 minutter siden, ltfutt skrev: Når "glansperioden" er over blir fallet desto hardere for de som bare har surfet gjennom livet på utseende sitt.. Mange av disse holder utseendet ved like med Restylane, botox og kirurgi Anonymkode: eb527...05c 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Du har rett i at vakre mennesker har fordeler som bla å slippe unna med mye de mer ordinære ikke gjør. De kommer lettere til jobber og får ofte mer respekt sånn generellt. Det er jo fakta. Men du kan skape din egen stil, og bygg deg selvtillit. Det hjelper jo utrolig mye! Sjarm vinner ofte over alt annet, det tror jeg de fleste er enig i. Og så er det ikke sånn at vakker nødvendigvis betyr lykkelig. En er ikke spart for nedturer og vanskeligheter. Tror nok det er best at du blir fornøyd med deg selv. Utrolig bortkastet å gå rundt og ønske at man "var en annen" Men så er det også vanskelig å «fake» seg til sjarm. Det må jo komme innen i fra, men jeg har for det meste angst, frykt og lav selvtillit inni meg. Anonymkode: 3eae5...af3 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 Så lenge man er frisk så er jo igrunn ingenting annet viktig, sånn når alt kommer til alt.. Jeg skulle ofret temmelig mye for en frisk kropp Anonymkode: 5c92b...5fd 16 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 En av mine største angrer i livet er at jeg ikke bar tøff nok til å igjennomføre neseoperasjon når jeg var 19. Ingen av de jeg omgås idag hadde visst at jeg hadde operert. Presset rundt meg på ikke å endre noe var enormt. Og jeg falt for det. jeg turte ikke igjennomføre. Og vet du hva?! Jeg har det vondere når jeg ser meg selv i speilet nå 30 år gammel. Nå har jeg barn, lån og regninger og kan ikke ta meg råd til operasjon. Men vinner jeg i lotto: da er det rett til Aleris og knuse nesa Anonymkode: f32e8...220 6
ltfutt Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange av disse holder utseendet ved like med Restylane, botox og kirurgi Tror du disse folkene er "lykkelige" da? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå