AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Hva er konsekvensene? Si jenta er katolikk og mannen er muslim? Anonymkode: 81027...ce7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Det kommer jo an på hvor religiøs hver av partene er. Jeg kjenner et slikt par. Ungene blir negativt sosialt kontrollert. Mannen er muslim, som røyker og drikker og puler rundt. Han har frie tøyler, mens barna og kona er under streng kontroll... Der er et sett regler for han, og andre for jentene og kona. Anonymkode: a775f...98d 1
Pillarguri Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Det kommer helt an på hvor religiøse de er. Dersom religion ikke er viktig, så spiller det ingen rolle. Men, det er en fare for at familiene kan begynne å legge seg opp i enkelte ting som igjen kan skape splid mellom de det gjelder. Hvis religion er viktig, så er ikke dette noen god oppskrift på et langt og godt samliv.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Stor sannsynlighet for at hun må konvertere siden denne typen ekteskap er veldig upopulært i de muslimske miljøene, får de barn så tilhører de mannen og hun har veldig lite hun skal ha sagt. Anonymkode: 3bc79...73f 1
Klossmajor Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 På 22.9.2020 den 11.37, AnonymBruker skrev: Hva er konsekvensene? Si jenta er katolikk og mannen er muslim? Anonymkode: 81027...ce7 At begge er overbevist om at den andre av dem ender opp i helvetet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Jeg er ikke at jeg drar i kirken hver søndag, men jeg er i katolikk i hjertet og tror på Gud til dagen jeg dør. Han er som meg, veldig integrert og norsk av seg, men muslimer er kanskje enda mer bastante i troen sin? Hvordan kunne det ha gått med oss? Bør jeg avslutte? TS Anonymkode: 81027...ce7
Humle Brumle Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke at jeg drar i kirken hver søndag, men jeg er i katolikk i hjertet og tror på Gud til dagen jeg dør. Han er som meg, veldig integrert og norsk av seg, men muslimer er kanskje enda mer bastante i troen sin? Hvordan kunne det ha gått med oss? Bør jeg avslutte? TS Anonymkode: 81027...ce7 Det er jo du som er kjæresten hans, det må vel være du som vet om han er veldig bastant i troen sin eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke at jeg drar i kirken hver søndag, men jeg er i katolikk i hjertet og tror på Gud til dagen jeg dør. Han er som meg, veldig integrert og norsk av seg, men muslimer er kanskje enda mer bastante i troen sin? Hvordan kunne det ha gått med oss? Bør jeg avslutte? TS Anonymkode: 81027...ce7 Den største utfordringen kommer hvis dere får barn. Døpes i treenigheten eller muslimsk? Er dere begge veldig opptatt av mitt er riktigst, blir det vanskelig. Vet om noen som har to barn, den ene døpt slik, den andre sånn. Veldig rart det også, selv om det er et kompromiss. Hva med alle høytidene, skal de feires? Omskjæring? Halal? Fastemåned, fastefredag? Anonymkode: 6cabf...5ca
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den største utfordringen kommer hvis dere får barn. Døpes i treenigheten eller muslimsk? Er dere begge veldig opptatt av mitt er riktigst, blir det vanskelig. Vet om noen som har to barn, den ene døpt slik, den andre sånn. Veldig rart det også, selv om det er et kompromiss. Hva med alle høytidene, skal de feires? Omskjæring? Halal? Fastemåned, fastefredag? Anonymkode: 6cabf...5ca Barnet velger selv. Anonymkode: e1f1e...f7c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet velger selv. Anonymkode: e1f1e...f7c Hæ? Da har du ikke forstått spørsmålet. En må leve sammen lenge før barnet kan ta det valget. Er man troende mennesker er det store valg man står overfor som foreldre, når man ikke har samme religion. Anonymkode: 6cabf...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå