AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Jeg vet de fleste barn er tilbake i barnehage eller på skolen nå, og folk har kanskje blitt vant til hjemmekontor, men vi her hjemme syntes virkelig det var et SLIT!🥵Fått inntrykk av at så mange plutselig elsket hjemmekontor og "fleksibel arbeidshverdag", men jeg følte nesten det var forventet å "alltid" være tilgjengelig og samtidig underholde små barn som plutselig var hjemme hele dagen. Distraksjonene var mange og forholdene i denne heimen ble satt på prøve.. inkludert med mannen..😬 Flere som synes dette har vært tøft? Hvilke problemer har vært mest utfordrende for dere? Huff, prøver å ikke føle meg så alene... 😢 Anonymkode: 12cfb...349 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Jeg tror nok at vi som elsker hjemmekontor er oss uten barn Har ikke hørt at noen av mine venner med barn har vært fornøyd (når barna er hjemme). Anonymkode: f5f09...126 4
Nettmamma85 Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Men er det ikke over for lenge siden nå, da...? Eller har du fortsatt barn hjemme? Da er det jo selvsagt kjempe slitsomt, hvis det varer så lenge. Men det er vel ingen vits å tenke mer på det og fortsatt bruke energi på det lenge etterpå? 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, Nettmamma85 skrev: Men er det ikke over for lenge siden nå, da...? Eller har du fortsatt barn hjemme? Da er det jo selvsagt kjempe slitsomt, hvis det varer så lenge. Men det er vel ingen vits å tenke mer på det og fortsatt bruke energi på det lenge etterpå? Det er ikke over når barn blir satt i karantene grunnet smitte på skolen. Anonymkode: 09262...041 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Jeg synes hjemmekontor er himmelen, nå når ungene er tilbake i bhg. Før det måtte en av oss bruke sykt-barn-dager, for vår på 2 år måtte ha konstant oppsyn, så umulig å kombinere med hjemmekontor. Men nå, når jeg sitter alene hjemme? Introvert-himmelen! Jeg jobber helt vanlige arbeidstider. Føler ikke noe mer press om å jobbe utenom vanlig arbeidstid og være tilgjengelig konstant enn vanlig. Jeg sparer over en time hver dag på å slippe å ta bussen inn til byn. Jeg får sitte i fred og ro, uten alle forstyrrelsene det medfører å sitte i åpent landskap. Jeg er markant mindre sliten i hodet når jeg får sitte i stillhet hjemme, og slipper folk som kakler og maser på alle kanter. Så jeg elsker det. Anonymkode: b2cd4...10c 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke over når barn blir satt i karantene grunnet smitte på skolen. Anonymkode: 09262...041 Da kan man bruke sykt-barn-dager. Anonymkode: b2cd4...10c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 Overlat ungene til BV da vel, om de er et så stort slit Anonymkode: 9bb26...20c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes hjemmekontor er himmelen, nå når ungene er tilbake i bhg. Så godt å høre at tilværelsen er bedre! Da mine unger begynte i bhg og skole igjen var det helt suverent. Men her har det vært mye tilbakefall til hjemmekontor/hjemmeskole grunnet den familiære situasjonen her i heimen. Hvordan synes du det var i perioden mens barna var hjemme da?😅 Anonymkode: 12cfb...349 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok at vi som elsker hjemmekontor er oss uten barn Har ikke hørt at noen av mine venner med barn har vært fornøyd (når barna er hjemme). Anonymkode: f5f09...126 Huff... jeg kan virkelig relatere til dem! Vet du hvilke problemer de støtte på i hverdagen?😅 Anonymkode: 12cfb...349
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Her stiller arbeidsgiver strenge krav, så vi har ikke lov til å ha hjemmekontor samtidig som barn er hjemme, i og med at arbeidsgiver forstår at det ikke er så lett. Vi kan dog ta ut timer av omsorgsdag. Feks ta 4 timer jobb og 4 timer omsorgsdag. Jeg er glad for dette, for det er jo ikke mulig å jobbe når man har barn som krever tilsyn, hjelp, osv... Anonymkode: 0a368...d52 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Jeg syntes det i mars-april-mai var slitsomt. Det ble veldig lange dager når jeg både skulle være lærer, og utføre min egen jobb. Mine barn går på barnetrinnet og mellomtrinnet på skolen, så trenger ikke "passes på" som småbarn. Men skolearbeidet måtte følges opp tett. Og jeg måtte aktivisere dem litt ute så ikke vi alle skulle bli humørsyke over tid. Så glad for at jeg ikke hadde småbarn i tillegg.. Arbeidsdagene mine i den perioden var stort sett 12 timer. Lærerne klager over at de fikk så mye å gjøre, iblandt blir jeg irritert over klaginga og tenker JEG skulle fasan meg hatt halv lærerlønn! De lagde jo bare arbeidsplan, jeg gjennomførte den! Men det var egentlig etter at barna var tilbake på skolen, og jeg "bare" hadde hjemmekontor, at jeg virkelig skjønte hvor slitsomt det hadde vært. Hjemmekontor i seg selv er piece of cake! Jeg føler overhode ikke at jeg må være tilgjengelig hele tiden. Jobber stort sett 7.5 timer dagen, 37.5 t uken. Jobber jeg ekstra en dag, så avspaserer jeg senere. Anonymkode: a407e...c06 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vet de fleste barn er tilbake i barnehage eller på skolen nå, og folk har kanskje blitt vant til hjemmekontor, men vi her hjemme syntes virkelig det var et SLIT!🥵Fått inntrykk av at så mange plutselig elsket hjemmekontor og "fleksibel arbeidshverdag", men jeg følte nesten det var forventet å "alltid" være tilgjengelig og samtidig underholde små barn som plutselig var hjemme hele dagen. Distraksjonene var mange og forholdene i denne heimen ble satt på prøve.. inkludert med mannen..😬 Flere som synes dette har vært tøft? Hvilke problemer har vært mest utfordrende for dere? Huff, prøver å ikke føle meg så alene... 😢 Anonymkode: 12cfb...349 Hjemmekontor er bra når mn har små barn fordi jeg sparer reisevei hver dag. Det er ikke bra de dagene barna må være hjemme. Da får jeg ikke gjort noe. Anonymkode: e2a0e...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Da barnehagen var stengt var det helt forferdelig, trodde jeg skulle gå fra forstanden og det tror jeg ungene også var nær ved å gjøre. Nå som barnehagen er åpen igjen så er livet med hjemmekontor helt nydelig. Nå har ikke vi trengt å være hjemme på grunn av karantene eller sykdom, men dersom vi hadde måttet det hadde jeg ikke kombinert det med hjemmekontor. Da hadde jeg tatt ut omsorgsdager og dratt til kontoret de dagene mannen min var hjemme. Anonymkode: 41b53...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at tilværelsen er bedre! Da mine unger begynte i bhg og skole igjen var det helt suverent. Men her har det vært mye tilbakefall til hjemmekontor/hjemmeskole grunnet den familiære situasjonen her i heimen. Hvordan synes du det var i perioden mens barna var hjemme da?😅 Anonymkode: 12cfb...349 Da byttet vi på hvem av oss som satt på hjemmekontor og jobbet, og hvem av oss som tok sykt-barn-dag og passet barnet. Funket helt fint, det. Var lettere å være den som jobbet, enn den som løp etter en toåring som etter hvert var desperat etter å få leke med andre jevnaldrende... Anonymkode: b2cd4...10c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Jeg skjønner ikke hvordan damer i gamle dager klarte å være hjemme med store ungeflokker alene. Selv har jeg en lite krevende jobb på hjemmekontoret, men den kombinert med å være hjemme med to små gjorde at jeg var nær ved å hive dem ut av vinduet ved flere anledninger det er en utmattelse jeg ikke har kjent maken til tidligere . Anonymkode: 64dbc...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan damer i gamle dager klarte å være hjemme med store ungeflokker alene. Selv har jeg en lite krevende jobb på hjemmekontoret, men den kombinert med å være hjemme med to små gjorde at jeg var nær ved å hive dem ut av vinduet ved flere anledninger det er en utmattelse jeg ikke har kjent maken til tidligere . Anonymkode: 64dbc...bd3 Damene før aktiviserte barna mindre, da de måtte arbeide. Ungene lekte selv. Og mor var hjemme hele tiden, så lærte opp barna i arbeidet også. Kanskje verst når man har flere barn under 5 år. Når største begynner å bli 10 og oppover, så fikk denne mye ansvar for pass og stell av småsøsken. Og husarbeid. Anonymkode: a407e...c06 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det i mars-april-mai var slitsomt. Det ble veldig lange dager når jeg både skulle være lærer, og utføre min egen jobb. Mine barn går på barnetrinnet og mellomtrinnet på skolen, så trenger ikke "passes på" som småbarn. Men skolearbeidet måtte følges opp tett. Og jeg måtte aktivisere dem litt ute så ikke vi alle skulle bli humørsyke over tid. Så glad for at jeg ikke hadde småbarn i tillegg.. Arbeidsdagene mine i den perioden var stort sett 12 timer. Lærerne klager over at de fikk så mye å gjøre, iblandt blir jeg irritert over klaginga og tenker JEG skulle fasan meg hatt halv lærerlønn! De lagde jo bare arbeidsplan, jeg gjennomførte den! Men det var egentlig etter at barna var tilbake på skolen, og jeg "bare" hadde hjemmekontor, at jeg virkelig skjønte hvor slitsomt det hadde vært. Hjemmekontor i seg selv er piece of cake! Jeg føler overhode ikke at jeg må være tilgjengelig hele tiden. Jobber stort sett 7.5 timer dagen, 37.5 t uken. Jobber jeg ekstra en dag, så avspaserer jeg senere. Anonymkode: a407e...c06 Du skjønner vel kanskje at de lærerne som klaget over arbeidsmengde også har små barn? Eller tenker du at din jobb er mer krevende enn læreryrket? Anonymkode: 8f53c...036 1
Nettmamma85 Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke over når barn blir satt i karantene grunnet smitte på skolen. Anonymkode: 09262...041 Nei, men det skjer vel ikke så ofte? Og da kan man evt. bruke sykt barn dager dersom det blir veldig slitsomt og jobbe mens man har omsorg for små barn hjemme samtidig.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 Tuller du? Hele Internett er jo full av folk som klager på nettopp dette, både alvorlig og humoristisk. Og med god grunn, selvfølgelig er det kjipt! Vi trenger rutiner, vi trenger å komme oss ut av huset, vi trenger å møte kollegaer, barna trenger vennene sine og skolehverdagen sin. Vi er ikke lærere, og barna klarer ikke jobbe hjemme på samme måte som på skolen. Dette er jo 99% enige om og alle snakker om det. Hvordan i alle dager klarer du å «føle deg alene om det??» Anonymkode: 695fa...1d5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kan man bruke sykt-barn-dager. Anonymkode: b2cd4...10c Mange av oss har jobber der det bare hoper seg opp om vi ikke er på jobb. Ikke alle har en back-up på jobb. Må være deilig å lene seg tilbake å bruke sykt barn-dager. 🙄 Anonymkode: 09262...041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå