Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Kan noen vær så snill å si at dette går over? Er så redd og fortvilet og sliten nå... Hadde vaginal plastikk operasjon for en uke siden, grunnet fremfall av blære (cyctocele). Jeg fikk en UVI fra helvete ganske med engang etterpå og jeg har ikke klart å tisse på egenhånd siden. Jeg har hatt kateter siden operasjonen for jeg klarer ikke tømme blæren på egenhånd, og legen og de antar det er pga uvien,hevelse og sårhet. Så nå skal jeg gå med kateter i en uke samt antibiotika kur.. Kateter er en velsignelse for let me tell you. Å ha UVI samtidig som man ikke får tømt blæren, jeg har ikke ord. Jeg har aldri vært borti en verre smerte. Utenom fødsel og da egentlig var fødsel bedre for der forsvant smerten i kanskje 1-3 minutter. Prøvde å gå på do hele tiden men det kom bare noen dråper og da de scanner meg så har jeg over 5 dl i blæren. På det verste hadde jeg nesten 9 dl og da hadde jeg så vondt at jeg gråt. Jeg er så fortvilet... hva om hele blæresystemet er ødelagt 😭 Jeg tror ikke psyken min klarer dårlige erfaringer nå, jeg tror jeg bare ønsker historier om at det har gått bra. Vær så snill å fortell meg at det skal gå over og at jeg kan gå på do selv snart!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Moren min hadde noe lignende etter operasjon, det gikk over, det var en direkte hevelse som presset urinrøret flatt sammen der et sted sånn at urin ikke kom ut. Hun sa det var helt jævlig, men det gikk seg til ettersom hevelsen roet seg. Føler med deg! Anonymkode: 59ec6...fe2 2
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min hadde noe lignende etter operasjon, det gikk over, det var en direkte hevelse som presset urinrøret flatt sammen der et sted sånn at urin ikke kom ut. Hun sa det var helt jævlig, men det gikk seg til ettersom hevelsen roet seg. Føler med deg! Anonymkode: 59ec6...fe2 Ååå jeg håper det ordner seg for meg også! Vet du noe om hvordan de fant ut at det var en hevelse der?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 8 minutter siden, BethD skrev: Ååå jeg håper det ordner seg for meg også! Vet du noe om hvordan de fant ut at det var en hevelse der? Jeg husker det var mye "aaa ja eeeh, ja vi må se an, det kan være sånn eller sånn, operasjon er et stort inngrep og vi vet ikke før hevelsen er nede osv". Om du skjønner. Det er mye som får juling når man opererer, moren min sa at hele underlivet hennes føltes som en blanding mellom vondt, numment/vondt, og den følelsen du får når du ikke har trent på lenge, og så tar for hardt i. Og veldig hovent og tungt inni. Det tok mer enn en uke før dette begynte å roe seg, jeg spurte henne nå og hun sa at det tok i allefall et par uker før ting begynte å sette seg. Hun husker ikke helt, er noen år siden,.men hun fikk også en skikkelig sint UVI samtidig. Anonymkode: 59ec6...fe2 1
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker det var mye "aaa ja eeeh, ja vi må se an, det kan være sånn eller sånn, operasjon er et stort inngrep og vi vet ikke før hevelsen er nede osv". Om du skjønner. Det er mye som får juling når man opererer, moren min sa at hele underlivet hennes føltes som en blanding mellom vondt, numment/vondt, og den følelsen du får når du ikke har trent på lenge, og så tar for hardt i. Og veldig hovent og tungt inni. Det tok mer enn en uke før dette begynte å roe seg, jeg spurte henne nå og hun sa at det tok i allefall et par uker før ting begynte å sette seg. Hun husker ikke helt, er noen år siden,.men hun fikk også en skikkelig sint UVI samtidig. Anonymkode: 59ec6...fe2 Huff. Føler med moren din... ja det er de samme svarene jeg også får: Hmm ja, det kan være sånn og sånn eller sånn. Vi må bare vente å se! Føler ikke de kan noe... og jeg er livredd for å aldri kunne tisse normalt igjen. Men veldig godt å høre at det ordnet seg hos mammaen din, da er det kanskje håp for meg også!!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, BethD skrev: Huff. Føler med moren din... ja det er de samme svarene jeg også får: Hmm ja, det kan være sånn og sånn eller sånn. Vi må bare vente å se! Føler ikke de kan noe... og jeg er livredd for å aldri kunne tisse normalt igjen. Men veldig godt å høre at det ordnet seg hos mammaen din, da er det kanskje håp for meg også!! Hun følte også at det ikke ville ordne seg, men gikk bra! Klem! Anonymkode: 59ec6...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 Har ikke så mye erfaring på området, men dette er helt sikkert bare pga hevelse og da den gir seg, blir du nok helt normal igjen! 👍 Anonymkode: 430f2...d30
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke så mye erfaring på området, men dette er helt sikkert bare pga hevelse og da den gir seg, blir du nok helt normal igjen! 👍 Anonymkode: 430f2...d30 Jeg håper du har rett! ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Åh, jeg føler sånn med deg! Jeg hadde hevelse og måtte ha kateter etter å ha fjernet eggstokker, livmor og livmorhals. Var også bekymret for om jeg kom til å klare å tisse normalt, men det gjorde jeg. Synes jeg husker det tok litt over en uke. Anonymkode: 63307...3c5
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, jeg føler sånn med deg! Jeg hadde hevelse og måtte ha kateter etter å ha fjernet eggstokker, livmor og livmorhals. Var også bekymret for om jeg kom til å klare å tisse normalt, men det gjorde jeg. Synes jeg husker det tok litt over en uke. Anonymkode: 63307...3c5 Åh så godt å lese! Jeg håper det ordner seg for meg også! Skal heller overleve en uke med kateter så lenge jeg klarer å tisse selv etterpå!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 12 minutter siden, BethD said: Åh så godt å lese! Jeg håper det ordner seg for meg også! Skal heller overleve en uke med kateter så lenge jeg klarer å tisse selv etterpå! Jeg er sikker på at det ordner seg for deg. God bedring! Anonymkode: 63307...3c5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 Jeg har ikke erfaring direkte fra underliv og blære, men kan si at etter en hofteoperasjon så var området rundt hovent, rødt og nesten følelsesløst en tid. Etter hvert gikk hevelsen ned og følelsen kom sakte tilbake. Man tukler med ting under en operasjon, kroppen blir irritert, det kommer til å roe seg etter hvert. Vær tålmodig, jeg tror det ordner seg. Anonymkode: 96420...327 2
Klott Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Hadde en operasjon for to år siden der blæra ble flyttet på. Det endte med at jeg ikke kjenner at jeg må tisse. De første månedene måtte jeg kateterise selv. Nå må jeg presse ut urinen og klarer å tømme blæra helt, på egenhånd. Det som er poenget mitt, er at du aller mest sannsynlig venner deg til det hvis det viser seg at du ikke klarer å tisse selv. Men utifra kommentarene over, kan det jo virke som at det ordner seg 👍 1
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, Klott skrev: Hadde en operasjon for to år siden der blæra ble flyttet på. Det endte med at jeg ikke kjenner at jeg må tisse. De første månedene måtte jeg kateterise selv. Nå må jeg presse ut urinen og klarer å tømme blæra helt, på egenhånd. Det som er poenget mitt, er at du aller mest sannsynlig venner deg til det hvis det viser seg at du ikke klarer å tisse selv. Men utifra kommentarene over, kan det jo virke som at det ordner seg 👍 Hæææ? Hvordan kan du kateterisere deg selv? Huffa meg.... hvor hardt må du presse da?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Men kan de ikke svare på om dette er en kjent bivirkning en gang? Synes det er merkelig at man ikke får skikkelige svar. Jeg skal etter planen gjennomføre en TVT-operasjon i løpet av høsten og er livredd for komplikasjoner og bivirkninger. Samtidig er det ikke aktuelt å leve med plagene mine heller, så føler egentlig det er en tap-tap-situasjon. Anonymkode: efa4e...68e
Klott Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, BethD skrev: Hæææ? Hvordan kan du kateterisere deg selv? Huffa meg.... hvor hardt må du presse da? Det er ikke så vanskelig når man først kan det. Fikk opplæring på sykehuset. Var sikker på at jeg aldri i verden kom til å klare det. Men der tok jeg feil. Det finnes ganske så bra utstyr til det. Presser som om jeg skal bæsje ca. Lener meg fremover for å legge press på blæra.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 8 minutter siden, Klott skrev: Hadde en operasjon for to år siden der blæra ble flyttet på. Det endte med at jeg ikke kjenner at jeg må tisse. De første månedene måtte jeg kateterise selv. Nå må jeg presse ut urinen og klarer å tømme blæra helt, på egenhånd. Det som er poenget mitt, er at du aller mest sannsynlig venner deg til det hvis det viser seg at du ikke klarer å tisse selv. Men utifra kommentarene over, kan det jo virke som at det ordner seg 👍 Kjenner du fortatt ikke at du må tisse? Anonymkode: efa4e...68e
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan de ikke svare på om dette er en kjent bivirkning en gang? Synes det er merkelig at man ikke får skikkelige svar. Jeg skal etter planen gjennomføre en TVT-operasjon i løpet av høsten og er livredd for komplikasjoner og bivirkninger. Samtidig er det ikke aktuelt å leve med plagene mine heller, så føler egentlig det er en tap-tap-situasjon. Anonymkode: efa4e...68e De sier at det mest sannsynlig er en kombo av UVI,hevelse etter operasjon og sårhet.... jeg har blitt sett til av gynekolog og han så ingenting galt, hadde blæra vært «tett» så hadde ikke kateter gått an å bruke og jeg hadde hatt smerter..... jeg har ingen smerter utenom uvi’en.. det har jeg hatt 273 ganger før så det vet jeg hvordan føles..
Klott Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner du fortatt ikke at du må tisse? Anonymkode: efa4e...68e Nei. De sa at jeg mest sannsynlig ville kjenne det innen ett år. Så jeg må gå etter klokka. Det hender at jeg glemmer det, det å kjenne at man skal tisse er jo ganske innebygd.
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, Klott skrev: Det er ikke så vanskelig når man først kan det. Fikk opplæring på sykehuset. Var sikker på at jeg aldri i verden kom til å klare det. Men der tok jeg feil. Det finnes ganske så bra utstyr til det. Presser som om jeg skal bæsje ca. Lener meg fremover for å legge press på blæra. Kjenner du fortsatt ikke at du må på do?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå