Gå til innhold

Sykepleiere klager over busstreik

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det ikke litt ironisk at streike-dronningene klager over andre som streiker?

https://www.tv2.no/nyheter/11661457

Finner det litt festlig.

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Finner det litt festlig.

De trenger buss for å komme seg på jobb de som klager sikkert 

• Liker 2
Skrevet

Finner ikke streik festlig uavhengig hvem som streiker. Berørte folk er det uansett. Men skjønner i det minste hvorfor både sykepleierne og bussjåførene streiker.
 Og tror ikke sykepleierne klager på grunnen for streiken. De lurer bare på hvordan de skal komme seg på jobb. Noe som faktisk er viktig. Akkurat som at sykepleierne IKKE kan streike 100%. De må ta seg av de kritiske pasientene og eldre. 

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

De trenger buss for å komme seg på jobb de som klager sikkert 

No shit. 

For det er det ingen andre yrkesgrupper som trenger.

Kanskje de selv skal reflektere litt rundt hvem som blir påvirket av deres fremtidige streik, hvis dette er så ille 

• Liker 16
Skrevet

Syns det er helt greit at det nevnes. De som alle andre trenger å komme seg på jobb og de har pasienter som har behov for pleie. Å dra frem helsevesenet er jo nødvendig for det er en gruppe som er avhengig av å komme seg på jobb. Sykepleiere er jo overalt, legevakten, sykehjem, sykehus... 

• Liker 8
Skrevet (endret)
4 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Finner det litt festlig.

Streikedronningene? 

Helsepersonell er vell en av de gruppene som alltid kommer i tvungen lønnsnemd og ikke har noen reel streikerettighet. Så den kommentaren der faller på sin egen urimelighet. 

De klager vel heller ikke over at andre streiker, men sykepleiere kan ikke ha hjemmekontor og derfor kan det bli utfordrende å komme seg på jobb. Det er heller ikke hensiktsmessig å stå i saueflokk på 17 og 18 trikken til Ullevål og Riksen slik at man får utbredt smitte blant helsepersonell som er avhengig av kollektiv for å komme seg på jobb. Indirekte vil dette føre til smitte inn på sykehuset og planlagte operasjoner og undersøkelser må kanskje utsettes. Det er mange som tar 20, 37 og 25 bussen til eks. Ullevål sykehus som nå er nødt til å ta trikk. Med mange tusen ansatte hvor svært få kan ha hjemmekontor er det klart at det kan bli utfordrende mtp økt smitte blant helsepersonell. 

Endret av Atheena
Skrevet

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg kjenner jeg blir stressa av å tenke på at bussene kan slutte å gå, samtidig som jeg støtter streiken. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

feilpostet

Endret av Atheena
Skrevet
5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

No shit. 

For det er det ingen andre yrkesgrupper som trenger.

Kanskje de selv skal reflektere litt rundt hvem som blir påvirket av deres fremtidige streik, hvis dette er så ille 

Sykepleiere får ikke streike lenge de før det blir tvungen lønnsnemnd pga fare for liv og helse. Jeg har forresten aldri blitt tatt ut i streik etter 11 år som sykepleier. Hvorfor kaller du oss streike-dronningene? 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Sykepleiere får ikke streike lenge de før det blir tvungen lønnsnemnd pga fare for liv og helse. Jeg har forresten aldri blitt tatt ut i streik etter 11 år som sykepleier. Hvorfor kaller du oss streike-dronningene? 

Så streik litt smartere, da. 

Det er da ingen yrkesgruppe som truer mer med streik og har oftere (om enn korte) streik enn sykepleiere 

• Liker 3
Skrevet

Så streik litt smartere, da. 

Det er da ingen yrkesgruppe som truer mer med streik og har oftere (om enn korte) streik enn sykepleiere 

Streik smartere? Hva mener du? Er det flere måter å streike på. Jeg spør oppriktig da jeg aldri har vært i streik

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Streik smartere? Hva mener du? Er det flere måter å streike på. Jeg spør oppriktig da jeg aldri har vært i streik

Selvfølgelig blir det tvungen lønnsnemnd når NSF tar ut så mange sykepleiere at det er uforsvarlig ovenfor pasientene 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Selvfølgelig blir det tvungen lønnsnemnd når NSF tar ut så mange sykepleiere at det er uforsvarlig ovenfor pasientene 

Men faller ikke da poenget med streik bort? Altså om det likevel er mange nok på jobb? Er ikke poeng i å ta ut de som har turnus fri i streik liksom... 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men faller ikke da poenget med streik bort? Altså om det likevel er mange nok på jobb? Er ikke poeng i å ta ut de som har turnus fri i streik liksom... 

Nei 

Skrevet

Nei 

Nei hva? 

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Nei hva? 

Hva tror du?

Skrevet
2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hva tror du?

Nei jeg vet ikke

Skrevet
5 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Finner det litt festlig.

Den kom som bestilt den.

Ventet bare på at denne yrkesgruppen skulle begynne å syte . Nå er det ikke ofte at bussansatte streiker, men ifølge endel sykepleiere er det jo kun de som får samfunnshjulet til å gå rundt. De må snart innse at det finnes mange yrkesgrupper i samfunnet som er vel så viktige som dem, og som er like «dårlig» stilt. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Sandie skrev:

Den kom som bestilt den.

Ventet bare på at denne yrkesgruppen skulle begynne å syte . Nå er det ikke ofte at bussansatte streiker, men ifølge endel sykepleiere er det jo kun de som får samfunnshjulet til å gå rundt. De må snart innse at det finnes mange yrkesgrupper i samfunnet som er vel så viktige som dem, og som er like «dårlig» stilt. 

Helt korrekt. 

Det argumenteres for at "de klager ikke over streiken, men over at de ikke kommer seg på jobb". 

Vel, det er få i samfunnet som klager over sykepleiernes streik, men de klager over det manglende tilbudet man har når sykepleiere streiker. Kan de kanskje reflektere litt over, siden NSF allerede har varslet en mulig streik til høsten 

• Liker 7
Skrevet

spørs hvor mye du kjenner at du hadde satt pris på dronningene TS om du blir syk og de ikke er der.. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...