Dame 37 Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Har ei førsteklassejente som går hjem alene hver dag. Det er ca 1 km trygg skolevei . Men hun har som sagt ingen å gå med, jeg har en eldre knappe telefon liggende og vurdere sette igang den så hun kan ringe meg om hun trenger på vei hjem. Hva tenker dere? Har og sett på klokker men syns de virker utrolig store og klumpete . Og dyre😁
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Det må vel være greit? Bare gi beskjed om at den skal ligge urørt i sekken til hun har gått fra skolen. Men en sånn telefon er vel uansett ikke så fristende å fikle med i skoletiden. 😛 Anonymkode: 39a38...a48 1
Hr. Aktiv Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Disse smartklokkene til barn er bare helt geniale. Gå for det istedet for du. Den mister de ikke eller legger igjen noe steder. 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Vi vurderte klokke, men når jeg så på kostnadene per mnd, abonnement osv, og den begrensede muligheten en slik klokke har, gikk vi for en billig telefon på finn.no i stedet. Telefonen ligger i sekken uten lyd, men han har aldri vært avhengig av den, og jeg må ofte minne ham på å ta den med når han skal ut. Så det er ikke slik at han bruker den mye til spill osv. Anonymkode: 845cd...21a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Klokke! Det er skolemodus på den (da blir den faktisk en klokke!), du styrer hvem som kan ringe til og fra, den har GPS, man kan sende talemeldinger, den har SOS-knapp og man kan ikke spille på den. Og så sitter den på håndleddet og blir ikke borte. Vi er veldig fornøyd med xplora, vår fjerdeklassing har fortsatt denne - har hatt siden første klasse. Han vil hjerne ha telefon pga spilling, men jeg synes han spiller nok på iPad og switch! Anonymkode: 2ea3d...7a9 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Disse smartklokkene til barn er bare helt geniale. Gå for det istedet for du. Den mister de ikke eller legger igjen noe steder. hør med skolen om det er lov å ha den på på skolen.. Her er det ikke lov og da blir den liggende i sekken g blir avglemt, så her er det ingen vits i Anonymkode: 2f778...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: hør med skolen om det er lov å ha den på på skolen.. Her er det ikke lov og da blir den liggende i sekken g blir avglemt, så her er det ingen vits i Anonymkode: 2f778...7dd Høres veldig rart ut at det ikke skal være lov, da man kan slå på skolemodus som gjør at den ikke fungerer som noe annet enn en klokke. Dette er ikke noe barna selv styrer, men foreldrene styrer det fra sin telefon. Det bør jo i så fall heller ikke være lov med vanlig klokke på hånda heller på skolen deres. Anonymkode: 51dba...72b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 Vi gikk for en smarttelefon for ungen vår. Han brukte allerede en fordi han hørte på lydbøker via den, og da han starta på skolen, kjøpte vi på et SIM-kort til den tlf. Han har ingen spill og vi har blokkert alt som kan blokkeres. Den brukes kun til lydbøker og å ringe oss på skoleveien. Anonymkode: 70281...d38 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 13 timer siden, Dame 37 skrev: Har ei førsteklassejente som går hjem alene hver dag. Det er ca 1 km trygg skolevei . Men hun har som sagt ingen å gå med, jeg har en eldre knappe telefon liggende og vurdere sette igang den så hun kan ringe meg om hun trenger på vei hjem. Hva tenker dere? Har og sett på klokker men syns de virker utrolig store og klumpete . Og dyre😁 Telefonklokke er veldig greit. Se hva som stod i avisen idag. Jente på vei hjem alene fra skolen opplevde.Stakkars.. Blir så sint!! Noen ganger kan det faktisk redde livet.. 1km og 1.klasse er liten enda.. Anonymkode: 12077...51c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Telefonklokke er veldig greit. Se hva som stod i avisen idag. Jente på vei hjem alene fra skolen opplevde.Stakkars.. Blir så sint!! Noen ganger kan det faktisk redde livet.. 1km og 1.klasse er liten enda.. Anonymkode: 12077...51c Hvordan kan en smartklokke gjøre forskjell? Det er tross alt ikke magisk beskyttelsesutstyr som forhindrer fæle ting å skje med ungene. Anonymkode: 19c8f...301
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan en smartklokke gjøre forskjell? Det er tross alt ikke magisk beskyttelsesutstyr som forhindrer fæle ting å skje med ungene. Anonymkode: 19c8f...301 Da får barnet trykket på sos knappen eller ringeknappen så foreldrene skjønner at noe er gale...og kanskje reddet de fra situasjonen?Ikke alltid.Men noen ganger! Kanskje snakke med foreldrene på vei hjem fra skolen? Og greit å slippe å glemme eller miste telefonen. Eller måtte ha lomme til telefonen! Kan skrive mer. Men gidd ikke. Tlf klokke er veldig greit!Enkelt og greit! Anonymkode: 12077...51c
Humleguri Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Ville gått for xplora framfor telefon. Veldig tidlig med telefon i 1.klasse synes jeg😊 Veldig fornøyd med xplora her hvertfall😊
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 Min 2. klassing fikk Xplora nå før skolestart, etter en del motstand fra meg. For oss var det en genial investering. Det betyr for eksempel at vi kan handle mens hun danser på kulturskolen- hun kan ringe oss hvis det skjer noe, og venter fem minutter utenfor hvis vi blir forsinket- og kan gå alene hjem fra en god venninne der vi ellers måtte kjørt og hentet, til våren får hun lov til å ta buss eller bane hjem fra skolen alene. Vi vet hvor hun er, hun kan nå oss når hun trenger det, hun har ikke mange valgmuligheter (tar en del bilder, hehe, men spill har hun ikke),den er enkel å bruke og ikke minst blir den ikke borte. Vi har også eldre barn, fra før smartklokkenes tid De fikk (brukte) mobiler i 3.-4.klasse, og de første årene var preget av mange forglemmelser og høy turnover. Jeg ville ikke gitt en 1.-2.-klassing mobil, av flere årsaker, og jeg ville i alle fall ikke følt noe særlig trygghet på at jeg kunne nå barnet hvis det var noe. Det er vel like sannsynlig at den ville ligget i sekken/hjemme hos en venn/på setet ved siden av i bussen. Anonymkode: be172...05f
Gjest theTitanic Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 Smartklokkene er geniale. Det er da du får tak i barna når du ringer. Fordi når de leker så må de legge fra seg telefonen eller huske å ta på belteveske med den i siden telefoner er klumpete. De blir også glemt her og der. Og knust. Jeg har gitt 2 barn telefon og 1 barn klokke. Klokken er favoritt. Den tåler veldig mye og kan sende meldinger, ta opp video, har gps så man alltid vet hvor barna er, og ringe kun til numre du har lagret i appen.
GammelKaktus Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Her prøvde vi klokke men det funket ikke, er jo ikke lov å ha den på armen når man er på skolen så da blir det meningsløst. Så da ble det telefon, det har funket, aldri vært et problem å få tak i han på den. På sommeren når han ikke bruker jakke så har han telefonen i sekken med vannflaska. Bankkort har han jo og så det ligger og i telefonen så han er veldig påpasselig med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå