Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke min arme råd snart. Er utslitt og sover svært dårlig om natta. Dårlig konsentrasjon og hjertebank. Har alltid trivdes i jobben, og hatt mestringsfølelse, men nå glipper det helt. Har aleneansvar for tre barn, og bor i en kommune i nord der jobber ikke vokser på trær.. Jeg har ikke råd til å gå ned i lønn, men kan gjerne øke til full stilling for å ha tilsvarende - jobber 80% nå (lærer). Hodet mitt er uansett på jobb hele døgnet, og jeg takler det ikke mer! Ønsker ikke å bli sykmeldt, vil over i et annet yrke!! Vet det har vært tråder om dette før, men blir glad om noen som har byttet beite kan dele erfaringer! 

Anonymkode: 1f039...d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke min arme råd snart. Er utslitt og sover svært dårlig om natta. Dårlig konsentrasjon og hjertebank. Har alltid trivdes i jobben, og hatt mestringsfølelse, men nå glipper det helt. Har aleneansvar for tre barn, og bor i en kommune i nord der jobber ikke vokser på trær.. Jeg har ikke råd til å gå ned i lønn, men kan gjerne øke til full stilling for å ha tilsvarende - jobber 80% nå (lærer). Hodet mitt er uansett på jobb hele døgnet, og jeg takler det ikke mer! Ønsker ikke å bli sykmeldt, vil over i et annet yrke!! Vet det har vært tråder om dette før, men blir glad om noen som har byttet beite kan dele erfaringer! 

Ingen? 

Skrevet

Søk i tidligere tråder. Der er flere gode tips. Så kan du heller spørre direkte der om du finner noe som kan være interessant for deg. 

Anonymkode: 953f0...2b9

Skrevet

Hvorfor glipper det nå?

Jeg er også lærer, og kjenner at akkurat nå er jeg utslitt og drittlei. 

Men når jeg tenker etter  så skyldes det mest: nye læreplaner, manglende bøker, nye datasystemer, travle smittevernstiltak, stadig vikartimer pga kollegaer i karantene, mange elever som mangler pga karantene, det faktum at jeg enda er sliten etter i vår -og går og venter på ny nedstenging. 

Alt dette er faktorer som er nye, og som forsvinner. Det med læreplaner og datasystem visste vi ville bli travelt, det var bare koronaen som kom på toppen. 

Så jeg holder meg fast. Og tenker at i år blir slikt som året jeg var nyutdanna. Og så blir det bedre.  Jeg trives enda i klasserommet. 

Du må kjenne etter hvorfor du er sliten. Er det selve undervisninga  eller er det de samme faktorene som meg, ting som vil forsvinne? Eller er det evt bare din skole, noe med ledelsen feks. 

Et annet tips er at det som lærer er dumt å jobbe 80%, du skal da være flink for at du ikke bare bruker ekstra lang tid på å forberede deg, men faktisk tar deg fri. Jeg har mange kollegaer som prøvde 80, men fant ut at de jobbet like mye ved å jobbe 100. De brukte bare desto lenger tid på opplegg og rettinger. Ulønna. 

Anonymkode: fccc3...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...