Gå til innhold

Det er noen som ønsker en lang pandemi, av økonomiske årsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om disse som holder covid-19 gående kan ha økonomiske motiver. Det kan for eksempel være gunstig med et lavt rentenivå. 

Er det realistisk at noen av sabotørene forverrer situasjonen til egen vinning? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det egentlig, men man vet jo aldri. Personlig så tror jeg folk holder det gående fordi de bare gir faen i tiltak. Har levd under strikte regler så lenge at det er nok. Så lenge man ikke blir direkte berørt av pandemien selv så er det ganske vanskelig å ta innover seg at den eksisterer i det hele tatt. Pandemien er alvorlig men, alikevl så langt unna tror jeg mange tenker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke se at dette er noe økonomisk gevinst i det hele tatt. Ja, lavere rente men også dyrere matvarer og mindre jobb😞

• Liker 5
Skrevet

Det er alltid noen som tjener på dette, men å gå så langt som at de "ønsker" dette skal fortsette eller at de har makt til å forlenge krisen blir rimelig konspiratorisk.

De som tjener på dette er de med fast lønn og høyt boliglån, næringslivet langs svenskegrensa, legemiddelindustri og sikkert mange flere. 

Skrevet

Er nok noen som gjerne vil holde det gående, men om det er få eller mange er mer uvisst. 

• Liker 1
Skrevet

Renta komme til å bli høyere en tårnet i Paris om ei stund. Da skal bankene ha tilbake pengene sine..

• Liker 1
Skrevet
På 22.9.2020 den 3.20, mumrikk1 skrev:

Jeg kan ikke se at dette er noe økonomisk gevinst i det hele tatt. Ja, lavere rente men også dyrere matvarer og mindre jobb😞

Tror du ikke? Hva med de som produserer og selger munnbind og håndsprit? Eller vaksiner? Tror du ikke de tjener på at det er mest mulig fear mongering?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er alltid noen som tjener på krisen, men tenker mest at det er folk som er utrolig dumme og naive som ikke tror på pandemien og sprer falske nyheter som kan skade seg selv og andre. For tror folk på de falske nyhetene så vil man gi enda mere faen og dropper å holde til seg med smittevernloven. Blant annet overhørte jeg i det jeg gikk fra butikken for han snakket om at jeg desinfiserte meg selv i det jeg gikk ut av butikken. For ene av de to kompisene trodde ikke på tiltakene hjalp!

Hørte ikke alt, men de to pratet nå ihvertfall om dette her. Blir litt oppgitt av at man skal snakke ned på tiltakene myndighetene gjør for å unngå smitten. Desinfiserer man ikke seg selv så øker ihvertfall risikoen for å bli smittet. Produktene man handler i butikken kommer ikke dit av seg selv også tar flere kunder på dem i det man ombestemmer seg for å kjøpe det. Sannsynligheten for at noen har covid-19 som tar på pakken øker for hver gang og det kan dermed overføres til noen andre igjen. Èn av flere grunner til at man bør desinfisere seg selv når man forlater butikken(e). Tenkte skulle ta en liten prat med ham som snakket ned på tiltakene til myndighetene, men man vet aldri hvordan fremmede vil reagere på en slik sensitiv diskusjon.

Endret av Lasox
Skrevet (endret)

En pensjonert distriktslege har lettere for å tørre å si ting som de er, for han trenger ikke frykte for karrieren eller jobben.
(Dr. med. Hans Husum, distriktslege i Finnmark i 40 år)

Noen årlige epidemier er hissigere enn andre, i 2017-18 blei 5.000 pasienter med influensalignende sjukdom innlagt på sjukehus og 1.400 døde (en halv million globalt).

Mitt spørsmål: Hvorfor hørte vi da ingenting om munnbind, 1 meters avstand, spritmas eller advarsler og skremsler hver time i media? Hvorfor er det kjørt et langt halvtårs fryktkampanje når nesten ingen dør av en smitte veldig få merker noe til?

Les resten av legens utalelse:

Corona, brøkregning og katastrofekapitalisme
https://www.sagat.no/corona-brokregning-og-katastrofekapitalisme/19.21198

Samme innlegg ble også publisert på nettavisen iFinnmark.

Mange av disse dør altså med influensa – ikke av influensa
https://www.ifinnmark.no/mange-av-disse-dor-altsa-med-influensa-ikke-av-influensa/o/5-81-1137387

Endret av slask
  • Liker 4
  • Opprett ny...