Gå til innhold

Gikk på en smell i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært flink i 3 uker nå og gått ned 3,5 kg. Men i dag gikk jeg på en smell og endte på 2200 kalorier. Har lagt på 1600 eller mindre hver dag frem til nå, så dette er en stor skuffelse for meg. 

Vet ikke helt hva som skjedde heller, ble ustoppelig sulten. Dagen startet bra med omelett og yoghurt til lunch. Poteter og kylling til middag så tok jeg en lowcalorie is til dessert. Jeg fikk så lyst på mer og spiste en liten porsjon havregrøt med eple, var mett men hadde en syk craving så spiste en proteinbar og en kyllingpølse. Cravingen var der enda og jeg spiste en ny is og endte på 2200 kalorier pluss en stappmett mage :( 

Flere som har slike dager hvor du bare får lyst på alt selv om du er mett?

Anonymkode: 0d878...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn man kan oppleve når man slanker seg. Kroppen går i nødmodus fordi den tror at det er dårlige tider. Spist er spist, i morgen er en ny dag :) 

Anonymkode: 504eb...973

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært flink i 3 uker nå og gått ned 3,5 kg. Men i dag gikk jeg på en smell og endte på 2200 kalorier. Har lagt på 1600 eller mindre hver dag frem til nå, så dette er en stor skuffelse for meg. 

Vet ikke helt hva som skjedde heller, ble ustoppelig sulten. Dagen startet bra med omelett og yoghurt til lunch. Poteter og kylling til middag så tok jeg en lowcalorie is til dessert. Jeg fikk så lyst på mer og spiste en liten porsjon havregrøt med eple, var mett men hadde en syk craving så spiste en proteinbar og en kyllingpølse. Cravingen var der enda og jeg spiste en ny is og endte på 2200 kalorier pluss en stappmett mage :( 

Flere som har slike dager hvor du bare får lyst på alt selv om du er mett?

Anonymkode: 0d878...21e

Jeg har vært der selv, derfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt, jeg blir så lei.

Men når jeg var flink og telte kalorier, så hjelp faktisk en slik utskjeiing meg i å gå ned. Det høres kanskje merkelig ut, men jeg hadde stått stilt i 2-3 uker, hadde lyst til å gråte. Og jeg tenke drit i hele dritten! Går jo ikke nedover uansett, og ja hadde meg ei skikkelig «helg», og hva skjedde, jeg begynte å gå nedover igjen 😄 det var tider der, og noen kilo siden 😅😬

Det aller viktigste å huske på er at det kommer en ny dag i morgen. Denne ene dagen her ødelegger ikke noe om du ikke lar den dra seg videre ut over. Vær sterk, og se fremover 💪🏻

Anonymkode: 2a418...cfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt frem og ett skritt bak er fortsatt progresjon! Jeg gikk på en smell idag jeg og, har en tendens til å gjøre det om jeg har vært flink i flere dager sammenhengende.. Det hoper seg liksom opp. Skal begynne å ha en kontrollert cheat day i uka. Dvs at jeg fortsatt planlegger og teller kalorier, men at jeg lar meg selv spise litt mer, og litt mer usunt. Om jeg til vanlig spiser f. eks 1500 kalorier for å gå ned i vekt, vil jeg kanskje tillate meg selv å spise 1800 kalorier denne ene dagen i uka. Forhåpentligvis vil dette bidra til å minske behovet mitt for å skeie ut helt tilfeldig, fordi jeg vet liksom at jeg skal få kose meg med det jeg vil om ikke lenge. Kanskje det er noe for deg også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å få en trang til å skeie ut når man spiser for restritktivt.

Anonymkode: daadc...a93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fokuserer du så mye på at du skal være eksakt på kaloriene. Jeg er i gang med vektnedgang selv nå, og har ikke kommet igang med logging enda, men hvis jeg har en dag jeg er litt ekstra sulten så prøver jeg heller å tenke at «javel, jeg går en tur til idag, og i morgen er en ny dag». Jeg prøver å tenke sånn i stedet for å bli skuffa over meg selv, for når jeg blir skuffa så kan jeg fort spise enda mere. 
Du har kommet godt i gang og enkelte dager vil være vanskeligere enn andre. Husk at det er helheten over tid som teller. 

Anonymkode: 328f3...a76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at du må opp i 7000 kcal for å få en kg opp eller ned, så de ekstra kaloriene du spiste utgjør ikke så mye over tid. Sånt skjer alle med jevne mellomrom. Da er det bare å ta neste dag som vanlig og stå på videre. 

Lurt å ha noen dager der du planlegger å skeie ut litt. Det gjør godt for psyken og hjelper deg å få en livsstil du kan leve med. Jeg prioriterer sosiale settinger, mens for andre er lørdagsgodt viktig. Planlegg gjerne et par uker frem i tid. 

Anonymkode: 0c1f8...4e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dag i uka der jeg spiser godteri og f.eks brødskive med noe godt(spiser ikke brød vanligvis). Gir meg boost på energi og med vektnedgang. Går alltid ned når jeg har spist litt ekstra.

Anonymkode: ad2e3...cb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fokuserer du så mye på at du skal være eksakt på kaloriene. Jeg er i gang med vektnedgang selv nå, og har ikke kommet igang med logging enda, men hvis jeg har en dag jeg er litt ekstra sulten så prøver jeg heller å tenke at «javel, jeg går en tur til idag, og i morgen er en ny dag». Jeg prøver å tenke sånn i stedet for å bli skuffa over meg selv, for når jeg blir skuffa så kan jeg fort spise enda mere. 
Du har kommet godt i gang og enkelte dager vil være vanskeligere enn andre. Husk at det er helheten over tid som teller. 

Anonymkode: 328f3...a76

Det er så viktig å huske på dette. Én dag ødelegger ikke. Om jeg er ekstra sulten en dag,  koser jeg meg med litt ekstra mat. Orker ikke og gidder ikke å skulle ha dårlig samvittighet. Dessuten fikk du ikke bare i deg ekstra med tomme kalorier.  Havregrøt har masse god næringsstoffer som kroppen liker og trenger.

Anonymkode: 630d5...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger trolig alt for lavt med 1600 kcal for din kropp og aktivitetsnivå. Kroppen svarer med å gå i «nødmodus» og du før slik ulvehunger at du ikke klarer stoppe å spise. Du bør ligge på ca 2000 kcal om dagen om du er en kvinne med passe aktiv hverdag. Er du aktiv så er nok behovet ditt fort oppe i 2500 kcal. Så om du legger seg på 2000 kcal vil nok ikke det virke like alarmerende for kroppen. 1600 kcal er nok ikke nok om du opplever ukontrollert spising.

Anonymkode: 4a3d2...83e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...