Gå til innhold

Kjente dunking i uke 16 (BILDE)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låg på sofaen og kjente ut som raske dunking/pumping/banking midten av brystkassen (?). Var VELDIG kraftig og samboeren kunne også kjenne det ved å ta på akkurat det området, varte i 1 min. 

Vet det umulig kan vær spark eller bevegelse fra fosteret og lurer derfor hva det kan være? 😊 

Legger til et bilde hvor jeg kjente dunkingen, kjentes nesten ut som at det låg et «hjerte» der å banket ekstremt fort.. Er helt fin i formen nå så tviler det er noe alvorlig. 

76BC9966-FCFF-4596-AB28-9F902ACD4A0F.jpeg

Anonymkode: 9dae4...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest sannsynlig hovedpulsåret ditt (det som går til nyrene?). Har kjent det samme mange ganger og første gang jeg kjente det for 8 år siden trodde jeg at jeg var gravid og at deg var hjertet til barnet som slo 😅

Anonymkode: b4861...0dc

• Liker 5
Skrevet

Er vel også mulig at du har hatt en kraftig leamus? 

Anonymkode: 9f7a7...12a

• Liker 1
Skrevet

Så høyt oppe så er det ikke babyen, så tidlig som uke 16

Anonymkode: 314b4...c14

Skrevet

Bebisen din er ikke engang i navlehøyde enda så det er nok noe helt annet enn baby. Babyen din på dette tidspunktet er så liten at det ikke kjennes som dunking, men mer veldig svak kiling som en liten fiskehale, sommerfuglvinge eller små bobler som sprekker og disse følelsene vil sitte sånn ca i samme høyde som der du kjenner menssmerter 

Anonymkode: c66e1...01e

Skrevet

Tusen takk for svar! 😊

Skjønner det umulig kan vær babyen, har skrevet det i hovedinnlegget. Dessuten om jeg skulle ha vært mye lengre på vei så hadde den uansett ikke klart å sparke så innmari høgt og raskt! 😂 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 😊

Skjønner det umulig kan vær babyen, har skrevet det i hovedinnlegget. Dessuten om jeg skulle ha vært mye lengre på vei så hadde den uansett ikke klart å sparke så innmari høgt og raskt! 😂 

Jeg er tydeligvis trøtt om morgenen når jeg kommenterer, så ikke at du skrev det 😂😅 jeg ville nok tenkt leamus eller lignende, kanskje det er at det blir gjort plass til livmor og ting blir dyttet litt rundt og du kjenner det? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tydeligvis trøtt om morgenen når jeg kommenterer, så ikke at du skrev det 😂😅 jeg ville nok tenkt leamus eller lignende, kanskje det er at det blir gjort plass til livmor og ting blir dyttet litt rundt og du kjenner det? 

Haha da er vi to, jeg la heller ikke merke til det😂😅

Skrevet

Tenker også leamus. Det er veldig vanlig i svangerskapet. Om du plages mye av det, kan du prøve magnesium-tilskudd. 

Anonymkode: 693d3...df7

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bebisen din er ikke engang i navlehøyde enda så det er nok noe helt annet enn baby. Babyen din på dette tidspunktet er så liten at det ikke kjennes som dunking, men mer veldig svak kiling som en liten fiskehale, sommerfuglvinge eller små bobler som sprekker og disse følelsene vil sitte sånn ca i samme høyde som der du kjenner menssmerter 

Ei venninne påstår at det både hun og mannen kjente det utenpå i uke 16 🤔 Andregangs sådan, men kan det stemme tro? 

Anonymkode: 8f32a...e37

Skrevet

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne påstår at det både hun og mannen kjente det utenpå i uke 16 🤔 Andregangs sådan, men kan det stemme tro? 

Det tviler jeg egentlig veldig på, med mindre de har en superbaby. Bevegelsene er for svake til at det kan kjennes på utsiden pga størrelsen til baby. Men at venninnen din kjente bevegelse så tidlig tror jeg på, det er fullt mulig, spesielt som andregangs. Jeg vil heller tro det var litt psykisk at både hun og samboeren hennes kjente spark på utsiden. 

Anonymkode: 13262...9d6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha da er vi to, jeg la heller ikke merke til det😂😅

Godt det ikke bare er meg 😂 🙈

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg veldig sterkt på 😅 de fleste kjenner det utenpå rundt uke 25. I uke 16 er babyen veldig liten fortsatt 😅

Skrevet

Neppe. Hun kan nok kjenne det inni magen, men babyen er ikke sterk nok til at det kjennes utenpå. 

Som førstegangs kjente jeg det utenpå i uke 20. da skjønte jeg at «de greiene» jeg hadde kjent nederst i magen i ei uke eller to var babyen. Vi hadde nok flaks, men mannen fikk kjenne spark bare et par minutter etter at jeg kjente det selv utenpå første gang. 

Anonymkode: d4fee...207

Skrevet

Har selv kjent det utenpå så tidlig og til og med tidligere i flere svangerskap, men da selvfølgelig helt nederst, like over skambeinet, så hvis det var nederst i magen de kjente det så er det fullt mulig dersom man er tynn med lite polstring.

Anonymkode: 03cab...b45

• Liker 1
Skrevet

Det kan faktisk hende, ja. Jeg har morkaken foran, og da jeg var på OUL i uke 17, sparket han så kraftig at jordmoren kjente det utenpå. Hun kommenterte at oi, så aktiv, og det der måtte jeg jo kjenne selv når han sparket på den siden morkaken var. 

Så ja, det er faktisk mulig, spesielt om hun ikke har morkaken foran, og ungen er av den livlige sorten. 

Anonymkode: 693d3...df7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...