Gå til innhold

Kommer en forferdelig lukt på soverommet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du har luktet på alt av dyner og madrass, ville jeg tatt dette ut av rommet et døgn likevell, og hatt vinduet på soverommet lukket. Du kan sove på sofaen en natt. Deretter kan du hive ut alle klærne et døgn. Hvis det fortsatt lukter så må det jo være noe inni gulv/vegg/tak. 

Anonymkode: c8ff2...497

Ja, jeg får gjøre det imorgen, kanskje greit å utelukke før man begynner å bruke penger på det 

Anonymkode: ae432...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, og nå er det ikke gangen som lukter uansett. 

Kan det være plastavløpsrør som stinker? Eller noko som har kjørt seg fast i takrenne?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mammahjarte skrev:

Kan det være plastavløpsrør som stinker? Eller noko som har kjørt seg fast i 

Jeg har ikke takrenner eller avløpsrør på soverommet mitt. Avløpsrøret går fra første etg og ned i kjellern, soverommet er i 2 etg, ingen rør der oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde vi også. Sjekket alt, vasket, byttet, renset madrassen. Til slutt fant vi ut av hva det var; rullegardinen. De stinket!! Jeg vet ikke hvorfor, men etter vi byttet de har det ikke lukter. Anbefaler å sjekke rullegardinen om du har.

Anonymkode: 4a6e5...203

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillfrid skrev:

Se under senga. Oppbevarer du skittentøy på soverommet ditt? Fuktige håndklær?

Neinei, jeg er en renslig person. Jeg har ikke noe shitt på soverommet og jeg vasker og støvsuger under senga gjevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde vi også. Sjekket alt, vasket, byttet, renset madrassen. Til slutt fant vi ut av hva det var; rullegardinen. De stinket!! Jeg vet ikke hvorfor, men etter vi byttet de har det ikke lukter. Anbefaler å sjekke rullegardinen om du har.

Jeg har rullgardin! Den skal jeg skjekke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rullgardin! Den skal jeg skjekke nå. 

Luktet 0 av både rullegardin og gardinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du tømme rommet og ta nedvask, ta vekk alt, tom gardiner og gardinstanh. Hvis rommet lukter så får dere få inn fagfolk, om ikke får dere ta inn litt og litt møbler for å kunne eliminere hva som ikke lukter. Jeg hadde uansett begynt med rullegardinen, sjekk inni rørene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er musepiss. Hadde luktet langt veggen nede ved gulvet, under møbler osv.. 

Anonymkode: a40e7...d9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du tømme rommet og ta nedvask, ta vekk alt, tom gardiner og gardinstanh. Hvis rommet lukter så får dere få inn fagfolk, om ikke får dere ta inn litt og litt møbler for å kunne eliminere hva som ikke lukter. Jeg hadde uansett begynt med rullegardinen, sjekk inni rørene.

Hva kan være inni rørene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er musepiss. Hadde luktet langt veggen nede ved gulvet, under møbler osv.. 

Hvordan blir man kvitt det om det er det ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, musetiss lukter ammoniakk. Kan det være det du lukter?

Har du linoleumsgulv? Isåfall kan det være fuktskader, for det kan høres ut som beskrivelsene du kommer med. Uansett kan du lese mer om lukt her https://www.anticimex.com/nb-no/blogg/slik-lukter-fukt/

Anonymkode: 59e48...82f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg spent om du finner ut av dette, TS! Her må du huske oppdatering når du finner ut av den lukta!

Anonymkode: db1a4...812

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, musetiss lukter ammoniakk. Kan det være det du lukter?

Har du linoleumsgulv? Isåfall kan det være fuktskader, for det kan høres ut som beskrivelsene du kommer med. Uansett kan du lese mer om lukt her https://www.anticimex.com/nb-no/blogg/slik-lukter-fukt/

Anonymkode: 59e48...82f

Nei det er ikke amoniakk. Jeg har katt og denne lukten kan ikke sammenlignes med kattetiss. En helt annen lukt. Lukter sykdom rett og slett. Koppslukt fra et sykt menneske. Har orginale tregulv fra byggår 1924. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man kvitt det om det er det ? 

Vaske godt om det er mulig. Om det har trukket ned i gulvet, lister osv må de byttes. Nesten umulig å bli kvitt lukta. 🥺 Om du har vegg til vegg teppe er det garantert at det må byttes. Du finner isåfall fort ut om det kommer fra gulvet ved å lukte deg frem. Skikkelig ufyselig, men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaske godt om det er mulig. Om det har trukket ned i gulvet, lister osv må de byttes. Nesten umulig å bli kvitt lukta. 🥺 Om du har vegg til vegg teppe er det garantert at det må byttes. Du finner isåfall fort ut om det kommer fra gulvet ved å lukte deg frem. Skikkelig ufyselig, men.. 

Om det er musetiss så er det fra inni veggen. Har ikke noe mus gående inne her. Så lurte på hvordan man eventuelt får det bort fra inni veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke amoniakk. Jeg har katt og denne lukten kan ikke sammenlignes med kattetiss. En helt annen lukt. Lukter sykdom rett og slett. Koppslukt fra et sykt menneske. Har orginale tregulv fra byggår 1924. 

Lukter ikke det samme som kattetiss! Musetiss minner mye mer om sykehjem lukt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter ikke det samme som kattetiss! Musetiss minner mye mer om sykehjem lukt synes jeg. 

Okei, men det er ikke amoniakk lukt. Lukter mere harsknde kropsvæsker. Litt blanding av harsk hodebunnslukt, stress-svetre og morgenånde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er musetiss så er det fra inni veggen. Har ikke noe mus gående inne her. Så lurte på hvordan man eventuelt får det bort fra inni veggen. 

Det kan du ikke vite faktisk. Musa kan gå der uten at du ser det. Lukt deg rundt på gulvet, spesielt inntil veggen. Om du ikke kjenner noen spesielt forskjell, så kan det eventuelt komme fra inni veggen. Da må kanskje veggen åpnes. 😬

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...