AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Uff... jeg skal på tidlig ul imorgen. Er i uke 8+4 ish da. Jeg har tidligere sett et bankende hjerte på dette fosteret i uke 6. Men jeg har så på følelsen av at jeg fr en dårlig beskjed som at det ikke er hjerteaktivitet eller noe.. noen som har noen positive erfaringer med slike tanker som skal oppmuntre meg litt? Drømte i natt at jeg hadde en sa også... hjelper ikke på det akkurat.. Anonymkode: 6df8f...47f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Hei kjære deg! Jeg er 16 uker på vei og kjenner meg ekstremt godt igjen i det du sier akkurat nå. Det du tenker og føler er du nemlig ikke aleine om i det hele tatt. Men husk at disse irrasjonelle tankene dine har hverken noe å si til eller fra utviklingen av detn lille i magen din. Det er dessuten altfor tidlig å kunne høre hjertet osv nå men på ultralyd kan du nok få med deg ltit mer. Det er veldig irrasjonelt å anta ting man ikke er helt sikker på men det jeg kan råde deg til å gjøre er å ta en dag av gangen. Tenk positivt. Så lenge du som kommende mamma og kvinne tenker at du har gjort ditt for å sørge for at svangerskapet skal gå som det skal. Så ser jeg ingen grunn tom at du skal tenke negativt om hvordan det utvikler seg. Det er det naturen som gjør. Vær heller glad og føl deg heldig som kan bli gravid og som snart kommer til å bli en fantastisk mor Alt annet lar du være opp til fremtid ❤️ Lykke til da 💜 Anonymkode: 5bd72...3be 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff... jeg skal på tidlig ul imorgen. Er i uke 8+4 ish da. Jeg har tidligere sett et bankende hjerte på dette fosteret i uke 6. Men jeg har så på følelsen av at jeg fr en dårlig beskjed som at det ikke er hjerteaktivitet eller noe.. noen som har noen positive erfaringer med slike tanker som skal oppmuntre meg litt? Drømte i natt at jeg hadde en sa også... hjelper ikke på det akkurat.. Anonymkode: 6df8f...47f Jeg vet nøyaktig hvordan det føles. Før vi fikk sønnen vår så prøvde vi i to år, det ble en del spontanaborter, aborter der fosteret ikke ble utstøtt, positiv test men tom plommesekk (?) .. Lista er lang. Uansett, vi fikk en herlig sønn til slutt. Nå er jeg gravid igjen, 14 uker på vei. De første ukene så gikk jeg rett og slett å ventet på å miste, men da jeg nærmet meg 12 uker og alt tilsynelatende var bra så dro jeg på ultralyd. Jeg ba legen snu skjermen vekk til og med - altså jeg var SÅ klar for en kjip beskjed. Men neida, der lå det en liten sprellende tass ❤️ Men jeg tenker veldig mye på det enda, at det kan gå galt osv. Har du opplevd det tidligere siden du er redd? Masse lykke til, det går nok fint ❤️ Anonymkode: 5093a...cdf
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Dette er nok normale tanker og følelser, det at du drømmer om det verst tenkelige er hjernens måte å forberede seg på og være bedre rustet om du skulle havne i situasjonen. Jeg husker jeg selv var livredd på TUL grunnet en blødning, men der inne var det et bankende hjerte. Dagen etterpå va e jeg like bekymret igjen, roet meg egentlig ikke helt før etter UL i uke 13-15. Anonymkode: 9357e...a8f
Kenelz Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Gikk på TUL, trodde jeg bare hadde en fjert i magen og trodde legen skulle komme med «dårlig» nyhet - fant ut at fosteret var frisk og veldig aktivt 😊 Var i uke 10 da.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Hva er egentlig vitsen med å gå i uke 6 og så igjen i uke 8? Er det i det hele tatt bra for fosteret? Anonymkode: 618ac...cc4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig vitsen med å gå i uke 6 og så igjen i uke 8? Er det i det hele tatt bra for fosteret? Anonymkode: 618ac...cc4 😂hvis du må spørre om det er dårlig for fosteret så er du såpass lite innsatt at du kanskje burde droppe tonen. ingenting galt med å sjekke UL tidlig hvis man er usikker, har opplevd mange SA eller trenger ekstra oppfølging. Helt opp til mor og lommebok, plager ikke deg vel. Anonymkode: 3a196...878 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 😂hvis du må spørre om det er dårlig for fosteret så er du såpass lite innsatt at du kanskje burde droppe tonen. ingenting galt med å sjekke UL tidlig hvis man er usikker, har opplevd mange SA eller trenger ekstra oppfølging. Helt opp til mor og lommebok, plager ikke deg vel. Anonymkode: 3a196...878 Jeg spør jo fordi jeg ikke vet. Eller gikk du glipp av spørsmåltegnet? Bare tenkte at det kan jo ikke være store forskjellen å se mellom uke 6 og 8, eller er det det? Anonymkode: 618ac...cc4
Deseo Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør jo fordi jeg ikke vet. Eller gikk du glipp av spørsmåltegnet? Bare tenkte at det kan jo ikke være store forskjellen å se mellom uke 6 og 8, eller er det det? Anonymkode: 618ac...cc4 Nei er ikke store forskjellen i uke 6 og 8,men regner men noen er veldig redd for å miste og ønsker hyppigere sjekk. Etter flere SA på tidligere forsøk sjekket jeg meg også oftere. Hadde ivf så alt gikk ikke på privaten, men hadde denne graviditeten ul i uke 6,7,8,10,12,16, ordinær ul uke 19 og 3d ultralyd i uke 27. Ja høres veldig ekstremt ut, men dette roet angsten min for ny sa.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Det gikk akkurat som jeg tenkte idag.. hadde vokst litt siden sist.. men ikke noe hjerte.. dette var tøft å få bekreftet, men viser bare at mine følelser ang dette stemte Anonymkode: 6df8f...47f
myMa Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Uff. Det var trist å høre 😔 Noen ganger går det ikke veien. Naturen er brutal og hjerteskjærende noen ganger. Nå vet dere ihvertfall at dere er fruktbare og det tar ikke lang tid før den sitter igjen tenker jeg. Sender deg noen varme tanker 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 Veldig vanlig, ikke noe å plage seg selv med. Gi deg et klapp på skuldra over at du gidder alt det her, kvalme, uro,bekymring, og alt pisset som følger med å bli gravid. Ikke glem oppi alt at du er en person med en verdi. Ikke bare ei vandrende livmor som skal prestere å føde et barn. Mange får ikke født barn, de er akkurat like bra og verdifulle som alle andre ❤️ Anonymkode: 2ebd6...19e 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Tusen takk, dere er gode ❤️❤️ Anonymkode: 6df8f...47f
tussi84 Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vanlig, ikke noe å plage seg selv med. Gi deg et klapp på skuldra over at du gidder alt det her, kvalme, uro,bekymring, og alt pisset som følger med å bli gravid. Ikke glem oppi alt at du er en person med en verdi. Ikke bare ei vandrende livmor som skal prestere å føde et barn. Mange får ikke født barn, de er akkurat like bra og verdifulle som alle andre ❤️ Anonymkode: 2ebd6...19e Deler av dette er ikke noe trøst for noen som ønsker seg barn men som mister. At man hsr en verdi som menneske er sant, men ønsker du deg virkelig barn og mister så vil de feste sørge over tapet. Jeg har selv slitt med å både bli gravid og få beholde. Mistet 4 ganger, og for hver gang jeg mistet jo mer følte jeg drømmen om å bli mamma falt i grus for meg. Følte også at sjansene for å bli å kjent med de barna jeg kunne fått bare ble revet bort fra meg. Til slutt utviklet følelsene seg til å være sjalu på en måte ovenfor andre gravde i omgangskretsen som fikk det til lett ifg meg. Jeg ble minnet på tapene og hvor mye jeg ønsket å bli mor selv når folk fortalte meg de var lykkelige gravide. Det rippet opp i vonde følelser. Jeg har grått masse og følt meg utafor og sint hver gang jeg har mistet. De to første dagene har jeg gjerne vært så langt nede at jeg ikke orket å stå opp av senga på knekken. Jeg har nå vært heldig i mitt femte svangerskap, men jeg vet så veldig godt hvordan det føles å miste hvis man ønsker seg barnet. Jeg føler derfor virkelig med ts og andre kvinner som opplever dette her. Så til ts: Jeg vet du har det vondt nå. Ta deg den tiden du trenger til å bearbeide sjokket og fortvilelsen. Sørg i ditt tempo, men prøv å reise deg opp på beina igjen skritt for skritt. Det er veldig tøft å miste noe man hadde gledet seg til. Du kan gjerne ta kontakt med meg på pm om du vil,.om du trenger noen å snakke med. Kondolerer så mye 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Det var utrolig trist ❤️ Har selv opplevd det samme, men som noen her nevnte er det en bekreftelse på at du kan bli gravid. Jeg har tre barn i dag ❤️ Anonymkode: 7f725...29a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gikk akkurat som jeg tenkte idag.. hadde vokst litt siden sist.. men ikke noe hjerte.. dette var tøft å få bekreftet, men viser bare at mine følelser ang dette stemte Anonymkode: 6df8f...47f Huff, det var veldig trist. Masse gode tanker til deg ❤️ Anonymkode: eb2d9...d0c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 21 timer siden, tussi84 skrev: Deler av dette er ikke noe trøst for noen som ønsker seg barn men som mister. At man hsr en verdi som menneske er sant, men ønsker du deg virkelig barn og mister så vil de feste sørge over tapet. Jeg har selv slitt med å både bli gravid og få beholde. Mistet 4 ganger, og for hver gang jeg mistet jo mer følte jeg drømmen om å bli mamma falt i grus for meg. Følte også at sjansene for å bli å kjent med de barna jeg kunne fått bare ble revet bort fra meg. Til slutt utviklet følelsene seg til å være sjalu på en måte ovenfor andre gravde i omgangskretsen som fikk det til lett ifg meg. Jeg ble minnet på tapene og hvor mye jeg ønsket å bli mor selv når folk fortalte meg de var lykkelige gravide. Det rippet opp i vonde følelser. Jeg har grått masse og følt meg utafor og sint hver gang jeg har mistet. De to første dagene har jeg gjerne vært så langt nede at jeg ikke orket å stå opp av senga på knekken. Jeg har nå vært heldig i mitt femte svangerskap, men jeg vet så veldig godt hvordan det føles å miste hvis man ønsker seg barnet. Jeg føler derfor virkelig med ts og andre kvinner som opplever dette her. Så til ts: Jeg vet du har det vondt nå. Ta deg den tiden du trenger til å bearbeide sjokket og fortvilelsen. Sørg i ditt tempo, men prøv å reise deg opp på beina igjen skritt for skritt. Det er veldig tøft å miste noe man hadde gledet seg til. Du kan gjerne ta kontakt med meg på pm om du vil,.om du trenger noen å snakke med. Kondolerer så mye Kjenner meg så igjen i dette. Samt at jeg ble spik spenna gæren av å forsøke å få barn i to år, og det aldri gikk. Man føler seg mislykket som menneske, som kvinne, og alt handler om eggløsninger og tester til slutt .. Det er et psykisk sirkus. Klem til deg TS, og kondolerer ❤️ Anonymkode: 5093a...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå