AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Ser i nettbutikker at man får kjøpt vanlige håndkle og gjestehåndkle. Hva er forskjellen? De ser jo like ut? Lurer også på hvordan man får nye håndkle til å slutte å loe.... Lei av at hendene mine er fulle av småhår etter jeg har tørka meg. Anonymkode: ae15c...75e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Det er ingen forskjell. Har aldri skjønt greia med gjestehåndklær, man vasker dem jo etter bruk uansett... Du må vaske håndklær før du begynner å bruke dem! Kan ikke ta et håndkle i bruk rett fra butikken... Må vaskes på 60 grader først. Og ikke bruk skyllemiddel. Litt "stive" håndklær suger til seg fuktighet mye bedre.
Skogkløver Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Nye håndklær slutter å loe etter x antall vask. Det går fortere om du tørker dem i tørketrommelen😅 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det er ingen forskjell. Har aldri skjønt greia med gjestehåndklær, man vasker dem jo etter bruk uansett... Du må vaske håndklær før du begynner å bruke dem! Kan ikke ta et håndkle i bruk rett fra butikken... Må vaskes på 60 grader først. Og ikke bruk skyllemiddel. Litt "stive" håndklær suger til seg fuktighet mye bedre. Så klart vasker jeg håndklær før jeg bruker dem!!! Er du gal...... Har vasket det og det loer likevel. Anonymkode: ae15c...75e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser i nettbutikker at man får kjøpt vanlige håndkle og gjestehåndkle. Hva er forskjellen? De ser jo like ut? Lurer også på hvordan man får nye håndkle til å slutte å loe.... Lei av at hendene mine er fulle av småhår etter jeg har tørka meg. Anonymkode: ae15c...75e Sikkert størrelsen? Anonymkode: 97e6b...12a 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart vasker jeg håndklær før jeg bruker dem!!! Er du gal...... Har vasket det og det loer likevel. Anonymkode: ae15c...75e Da må du bare vaske dem flere ganger
AnonymBrukern Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 (endret) Det er vel ikke noe forskjell på håndklene.. er sikkert en måte å selge mer på. Hvis folk tror de må ha «gjestehåndkle», og at et vanlig håndkle ikke fungerer like bra så kjøper de vel mer Endret 21. september 2020 av AnonymBrukern 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Det som kalles gjestehåndklær er bare små håndklær. Litt større enn vaskekluter og litt mindre enn vanlig håndklær. Anonymkode: f2141...08d 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Gjestehåndklær selges vel i den formening at en gjest skal kunne få egne, rene håndklær. Med andre ord, en måte å få solgt mer av sine produkter på. De er noe mindre i str samt på noen av de står det også trygt tekst med "gjest" Sitat Anonymkode: e7ecc...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Gjestehåndkleet er gjerne litt dyrere og mer eksklusivt med et eget mønster og spesielle farger, og fås kjøpt enkeltvis i den hensikt at du bare trenger ett slikt håndkle og ikke nødvendigvis passer fargemessig sammen med det andre interiøret. Mens et vanlig husholdningshåndkle er mer enkelt og tidløst uten veldig dominerende farger fordi det alltid henger fremme og skal passe med annet interiør. Og de er ofte billigere med tanke på at du gjerne kjøper flere like håndkleer. Anonymkode: f7aab...258 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Jeg har penere (og dyrere) håndklær på gjestetoalettet. Synes det ser bedre ut og. På hovedbadet har vi de ordinære håndklærne våre. Anonymkode: 61821...c8a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 Gjestehåndkle er mindre i størrelsen enn vanlig håndkle, ofte 30x50 cm, og er beregnet til tørk av hender etter toalettbesøk. Hvis gjester skal dusje, trenger de selvfølgelig større håndkle. Anonymkode: f36b0...977 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Skrevet 22. september 2020 Har verken gjestetoalett. (hvem har det??) eller gjestehåndklær. Bruker de vanlige uansett. Anonymkode: f30f8...4ab
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #14 Skrevet 22. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har verken gjestetoalett. (hvem har det??) eller gjestehåndklær. Bruker de vanlige uansett. Anonymkode: f30f8...4ab Har ett gjestetoalett, og et gjestebad. (Men hender en av oss "låner" gjestetoalettet om den andre er på vårt bad) Har også egne håndklær til gjester. Ingen annen grunn til det enn at det er praktisk. To sett med håndklær ligger på gjestebadet. På vårt bad har vi ett sett på knaggen, og ett sett i skuff for bytte. Har ingen badehåndklær utover det. (men to sett strandhåndklær). Anonymkode: e597e...711
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Det er vel bare størrelsen som er annerledes? Jeg kjøper håndkler på Ikea, vasker og tørker dem, og de loer ikke etter det. Hater loende håndkler. Anonymkode: 67eaa...1ef
Ullvott Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 Når det gjelder loing: noen håndklær er bare håpløse og slutter aldri å loe. (Det er slett ikke bestandig noen sammenheng mellom pris og kvalitet, heller.) Hvis du har vasket og tørketromlet dem et betydelig antall ganger og de fremdeles loer er det bare å kvitte seg med dem.
Gjest Kristina S. Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 11 minutter siden, Kristina S. skrev: Tror det er bedre å bare sette opp en tørkepapirholder, så slipper du du dette med håndkle til gjester og dere osv. Jeg tenkte på håndklær til dusj. På gjestetoalettet (minste badet) har vi bare en bunke med kluter. Så ett "håndkle" per besøk, per gjest. Anonymkode: e597e...711
Gjest Kristina S. Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 Jeg bytter håndkle ved behov. Men hvis jeg har hatt gjester (mange) så bytter jeg det ofte ut rett etterpå. Da er det jo ofte litt mer vått og jeg stoler ikke på at folk er grundig nok med håndvasken før de tørker seg. Men jeg har ikke gjestehåndkle. Eneste som gjør meg frustrert er når man går inn på badene til noen også er det umulig å vite hvilket håndkle man skal tørke seg i. De har f.eks flere håndklær hengende bortover på en knagg, noen små og noen store. Også har de kanskje ikke en egen krok til håndkle ved vasken. Vil ikke tørke meg med et håndkle man ikke aner hvor har vært... Vi har også to bad. Det største med best dusj er oppe. Da er det naturlig gjester bruker det. Men vi bruker også som regel det. Badet nede blir brukt om den ene er opptatt oppe eller hvis vi skal på toalettet på natten da vi sover nede. Har egentlig aldri helt forstått meg på eget gjestebad. Men nå har vi eget vaskerom også da. Dersom man har kombi vaskerom/bad så vil man kanskje ha det for seg selv da det kanskje er litt mer rotete til tider? Anonymkode: 2bad4...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå