Gå til innhold

Han sier blikket mitt lyver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer spør ofte om jeg har vært utro, noe jeg ikke har vært. Når jeg svarer reagerer han på at jeg feks ser ned, får en rykning osv. Jeg prøver å forklare at jeg blir nervøs for at han tydeligvis tror jeg har vært utro og at jeg blir veldig selvbevisst fordi jeg vet at den minste bevegelse jeg gjør vil få han til å tro jeg har vært det. Da må jeg ofte se han inn i øyne igjen og si det igjen, ofte gjentar det seg så jeg må si det flere ganger. 

Når jeg prøver å si hvor nervøs jeg blir av dette når tonen er god så avfeier han det med at «du vet jo at jeg bare tuller litt». For meg føles det ikke som tull og er veldig slitsomt. 

Anonymkode: 7634d...25a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og denne oppførselen finner du deg i fordi...? Han har alvorlige problemer med sjalusi og et enormt kontrollbehov. Hvis ikke du klarer å si fra må dere dra i parterapi så noen får ham til å innse alvorsgraden av den terroren han utsetter deg for. 

Anonymkode: 13df3...7c6

Han sier jeg selv er skyld i det pga blikkene jeg gir han.

Ts

Skrevet

Kjæresten min prøvde seg med de "ser det på deg-" greiene der én gang. Jeg blei så forbanna ...sa, hva skal jeg gjøre da, svare deg flatt, være nervøs, gråte, bli sint? Hvis du har bestemt deg for sannheta kan du prate til deg sjøl. Og ikke sikkert jeg er her når du blir interessert i å lytte til meg igjen. 

Jeg fikk vondt av ham fordi han var så sjalu, mens det holdt jo på å ødelegge oss begge, så jeg måtte bare ta styring!

Anonymkode: 85776...a71

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Han kontrollerer deg, gjør deg ubekvem og skylder på deg.... Run girl!

Anonymkode: 67e70...563

• Liker 48
Skrevet

Denne mannen ville jeg dumpa fort som fy.

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jaha, ja. Synes du dette er greit? 

Fyren driver jo med ren terror. 

Anonymkode: 89279...e20

• Liker 25
Skrevet

Ja, hvorfor finner du deg i det? Om han ber deg om å knele foran ham og kysse føttene hans for å, vise at du ikke har vært utro og han er den eneste du vil være med, gjør du det?

Nei, for noe tull. Han er sjalu og kontrollerende. Mulig han får en syk glede av å få deg til å legge deg flat, stirre inn i øynene hans og si akkurat det han vil du skal si for å glede ham. 

Anonymkode: f4ab2...1f9

• Liker 18
Skrevet

Dette høres jo sykt ut, hva er det for slags psykisk mishandling han driver med? Jeg hadde aldri kunnet ha det sånn i et forhold, det er jo forferdelig ødeleggende. Folk som har en sånn adferd pleier ikke å slutte med det, det pleier derimot å eskalere. Synes du burde ta en runde med deg selv om det er et liv du vil ha.

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Psykisk vold kalles sånt. Det han sier er galskap, det er sånn voldelige partnere sier, alt er din egen skyld. Det er ikke sant, det er hans skyld. Jeg tror virkelig ikke denne fyren er bra å være sammen med.

Anonymkode: 13df3...7c6

• Liker 26
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det samme sa eksen min også. Derfor bestemte meg for å trene opp blikket mitt slik at når han prøvde seg, så fikk han ett stein ansikt med ett blikk som borrret seg gjennom øynene hans. Etter det så anklaget han meg aldri igjen. Men det var først da jeg skjønte at det var han som hadde vært utro. Men skulle gi meg skyldfølelse slik at han ikke følte noe skyld i at han hadde vært utro mot meg.

Anonymkode: d89b1...aa1

• Liker 15
Skrevet

Nah, dersom du ikke har vært utro eller løyet mye til ham hadde jeg avslutta dette. Antar at det ikke bare er her sjalusien hans er et problem? 

• Liker 9
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Han er sjalu, kontrollerende, setter deg i ubehagelige situasjoner, utøver press og gir deg skylden for situasjonen. Her er det bare én ting å si: Løp for livet. 🚩

• Liker 14
Skrevet

Høres ut som han har "issues", om de er berettiget eller ei, det er det jo bare du som vet...

Men akkurat "øyne som lyver" er jeg ekstremt følsom for selv, og det helt uten at det skulle være grunn til det, bortsett fra øynene 😅  

Skrevet

Google gaslighting. Det er det han driver med. 

Anonymkode: fcce8...3f3

• Liker 14
Skrevet

Stor sjans for at han er utro, så hva med å bare tilby å byttelåne telefon akkurat der og da. Så får han se din samtalelogg og meldinger mens du ser hans. Eller bare gjør det slutt, for det der høres slitsomt ut.

• Liker 5
Skrevet

Ts her.

Jeg fikk nervesammenbrudd en gang han holdt på, stod på gulv og strigråt mens jeg gjentok og gjentok: «Jeg har ikke vært utro», før jeg løp på badet og la meg i fosterstilling og gråt. Da kommer han etter og banker på, spør om det betydde at jeg ikke hadde gjort det?! Da gråt jeg enda mer, for han måtte jo skjønne at jeg ikke hadde gjort det med reaksjonen min. 

Jeg har til og med gått ned på knærne og sagt jeg ikke har vært det. Jeg har grått og jeg har klort meg på armene i frustrasjon. Han sier bare «kan du roe deg ned?» Det virker ikke som han skjønner hvor belastning det er for meg. 

En annen ting han har hengt seg opp i er at han ifjor hadde en operasjon som gjorde at vi var tre dager fra hverandre. Det er over ett år siden, men han spør meg hva jeg gjorde eksakt de dagene. Dette husker jeg jo ikke idag. Han blir sur og sier jeg burde huske hva jeg gjorde når jeg var fra en jeg elsker, men jeg klarer jo ikke å huske så langt tilbake. 

Skrevet

RUN!! Han høres ut som en psykopat. Dette hadde jeg ALDRI godtatt hvert fall. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1a6c1...687

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

RUN!! Han høres ut som en psykopat. Dette hadde jeg ALDRI godtatt hvert fall. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1a6c1...687

33

Skrevet

Men herregud, ta. 

HAN ER SLEM.

Bor dere sammen? Så flytt ut. 

Anonymkode: 34bc1...2b7

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...