Gå til innhold

Er det noen her som har innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nødvendig med innboforsikring? I såfall hvilken forsikringsselskap anbefaler dere?

Anonymkode: 9ef11...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det nødvendig! 

Tenk deg om det brenner hos deg. Du mister alt. Klær, møbler, elektronikk. Alt. Har du penger til å kjøpe alt nytt? 

Så dette er et av de rareste spørsmålene jeg har sett på KG - noensinne. 

Anonymkode: 2e0e8...6b7

• Liker 35
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig med innboforsikring? I såfall hvilken forsikringsselskap anbefaler dere?

Du spør om "noen har innboforsikring"? Det er vel strengt tatt ikke mange som ikke har det, eller?

• Liker 23
Skrevet

Har Nemi

Anonymkode: 7dafe...ddb

Skrevet

Er det noen som ikke har det?🤔

Anonymkode: 018ad...19d

• Liker 13
Skrevet

De aller fleste har vel innboforsikring, håper jeg iallfall. Vi har IF Super. :) 

• Liker 3
Skrevet

Ei jeg kjenner hadde ikke...så brant alt opp. Stor innsamling av klær til henne og ungene, pluss det andre som forsvant.

Anonymkode: 63786...73b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ny på dette, beklager for dumme spørsmål. Hvilken innboforsikring bør jeg ha?

Er denne bra? https://www.dnb.no/privat/forsikring/ungpakken.html

Den hadde jeg før jeg kjøpte mener jeg å huske, var iallfall i DNB.  Tror den er helt ok, 

Skrevet

Fra du flytter ut hjemmefra til du dør bør du ha innboforsikring. ;)

Sjekk pris og betingelser flere steder og ta det beste tilbudet. Tenk over hva verdien på alle tingene dine er dersom du skulle mistet alt i en brann. For de fleste er det 50-100 000 eller mer.. 

Anonymkode: 9d2eb...db6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har Nemi

Anonymkode: 7dafe...ddb

Borettslag?

Nemi vil iallfall ikke jeg anbefale, et helvete når noe er galt.

Anonymkode: 1c5b9...6fd

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er den viktigste forsikringen etter min mening.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er foreløpig en enslig person, så jeg har ikke så mye. Bare en liten leilighet, og ikke så mye klær og etc.

En TV, hvitevarer, seng etc.. vet ikke om det blir 300.000 tilsammen eller mer.

Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Ja. Det er den viktigste forsikringen etter min mening.

DNB sin?

Skrevet

Så lenge du ikke har masse dyre møbler etc. hjemme holder den fra DnB lenge. Jeg hadde den lenge og den var helt fin mtp at jeg bodde i en liten leilighet med stort sett ikea-møbler og få store, dyre ting som vinylsamling etc.

Men sjekk om den passer akkurat dine behov: f.eks dekker den innbrudd i boden i kjelleren? Bunadssølv som blir borte? Du kan ringe DnB og spørre, eller så kan du ringe et annet selskap, f.eks If og spørre om de kan gi deg like god pris, eller en bedre avtale. Så bra at du skal tegne forskning! Det er skikkelig gøy å ha god kontroll på økonomien og tingene sine. 

Anonymkode: 48af8...daf

• Liker 2
Skrevet

Er du ung (under 21) student med adresse registrert hos foreldrene kan du bruke foreldrene dine sin innboforsikring 

https://www.tryg.no/magasinet/ungdom-kan-bruke-foreldres-innboforsikring.html

Ellers sjekk priser litt rundt omkring - en innboforsikring koster forøvrig ikke allverden. Du må prøve å beregne hvor mye de tingene su har er verdt for du må oppgi en sum du vil forsikre for. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i men forsikring tidligere. Hadde kun valgt IF, Gjensidige eller Tryg. Nemi må du holde deg langt unna :)

Anonymkode: 096ff...531

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i men forsikring tidligere. Hadde kun valgt IF, Gjensidige eller Tryg. Nemi må du holde deg langt unna :)

Anonymkode: 096ff...531

Hva med DNB? Er den så dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...