AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg bor i en leilighet med mekanisk ventilasjon på badet, som ble montert før jeg flyttet inn i leiligheten. Har nå fått beskjed fra borettslaget at alle med mekanisk ventilasjon må fjerne dette, siden det ødelegger den naturlige ventilasjonen i bygget. Det jeg ikke skjønner er hva slags håndverker jeg skal kontakte for dette? Vil det være en dyr jobb? Anonymkode: 99221...e1e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Kontakt elektriker. Pris har jeg ingen anelse om. Anonymkode: d0210...1e5
newman01 Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Er vifte koblet til strøm med støpsel eller fast installasjon?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 1 hour ago, newman01 said: Er vifte koblet til strøm med støpsel eller fast installasjon? Ser ikke noe støpsel rundt, så regner med at det er en fast installasjon. Bare gruer meg til hvor mye det kan koste 😕 Anonymkode: 99221...e1e
newman01 Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Igrunn ganske enkelt. Vifta er skrudd fast med sånn ca 2 skruer, og koblet til strøm med to strømledninger og antagelig en jording. Så det man trenger er to/tre wagoklemmer, en skrutrekker og en gardintrapp. Det er gul, grønn og blå kabel som skal termineres på hver sin wago. Og for all del, har du aldri vært borti strøm før bør du vurdere å la noen andre gjøre det 1
MiniMjau Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Grei elektrikerjobb, skru ned. Antagelig koblet til ledninger bak veggen. Sikkert en times tid. 1
prt90 Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 Er ikke bad uten vifte oppskrift på fuktskade?
newman01 Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 6 minutter siden, prt90 said: Er ikke bad uten vifte oppskrift på fuktskade? Ikke hvis man bor i en bygård/blokk med sentralt avtrekk. Hvis noen har ekstra vifte vil dette skape altfor stort overtrykk i kanalene og skape trøbbel for alle andre, og presse din fuktige luft ut i andres leiligheter. Så ja, det fungerer helt greit for deg, men ødelegger for alle andre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå