Gå til innhold

HVordan bli kvitt kviser/nupper på rumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal snart. Jeg har konstant kviser/nupper/røde prikker på rumpa, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det bort. Jeg har forsøkt å peele, men det hjelper ikke. Finnes det noe middel etc. man kan benytte? Noen som har lignende problem? Jeg drikker mye vann, så mer vann trenger jeg ikke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at kviser/nupper på rompa kan komme av sjampoen og balsamen du bruker. Prøv en periode der du skyller håret sidelengs i stedet for nedover ryggen.

Anonymkode: 7b97d...31f

Skrevet

Oppstår av gnisninger og syntetiske stoffer langs huden.

Trener du/sykler eller bruker syntetiske klær?

Sov også uten underbukse så huden får puste. Stor forskjell på kviser og nupper. Er det store kviser?

Skrevet
3 minutter siden, Hudpleier said:

Oppstår av gnisninger og syntetiske stoffer langs huden.

Trener du/sykler eller bruker syntetiske klær?

Sov også uten underbukse så huden får puste. Stor forskjell på kviser og nupper. Er det store kviser?

Jeg trener en del og bruker tights da. Ellers bruker jeg kun stringtruse og bukse. Det er ofte kviser som ligger litt langt nedi huden og som blir veldig rød rundt. I tillegg så syns jeg nesten det ser ut som det har blitt permanente røde "arr" enkelte plasser. Det går liksom aldri bort.

Skrevet
12 minutter siden, Cappuccino987 skrev:

Jeg trener en del og bruker tights da. Ellers bruker jeg kun stringtruse og bukse. Det er ofte kviser som ligger litt langt nedi huden og som blir veldig rød rundt. I tillegg så syns jeg nesten det ser ut som det har blitt permanente røde "arr" enkelte plasser. Det går liksom aldri bort.

Ja det er huden som blir irritert. Bakterier kommer inn i porene og de koser seg. Prøv om du kan minimere bruken av syntetiske stoffer nedentil. Bruk litt løsere bukser. Dusj med en gang etter trening. Du kan også bruke anti-bakteriell såpe på baken. Saltskrubb fungerer også veldig godt.

Anonymkode: 974a7...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...