Gå til innhold

Brun utflod over lengre tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 37 år gammel, og mim mens er som regel som en klokke. Jeg bruker ikke hormonell prevensjon og jeg er ikke gravid. De siste gangene har mensen vært rar. Sist gang begymte den for tidlig, med brun utflod. Utviklet seg etterhvert til vanlig mens og jeg pustet "lettet ut". To uker etterpå er den brune utfloden tilbake.

Har bare hatt en partner i mange år og har hundre prosent tillit til at min partner har hatt det samme, så vi kan sette en strek over kjønnssykdommer. Men jeg lurer på om jeg, muligens har en ubehandlet soppinfeksjon. Det er ikke alltid det klør så mye hos meg...

Uansett - til saken. Jeg kunne vel tenkt at den brune utfloden skyldtes eggløsning, selv om jeg ikke pleier å blø da. Men nå har den snart vart en uke, og det er rart. Jeg googler, men da finner jeg ikke så mye. Så klart det kan være kreft (kan det ikke alltid være det?) men jeg tok HPV-screenkng for tre år siden og fikk da beskjed om å vente fem år til neste gang. Så jeg tviler på at det er kreft, egentlig. 

Men hva kan det være? Noen som har vært borti noe lignende? Den lukter ikke spesielt vondt, men er alltid litt brunaktig. Og av og til er det så mye av den at jeg føler jeg må bruke bind. 

Har et murrende ubehag i underlivet. Ikke akkurat vondt, men som om mensen kommer. Ingen plager mellom mensen ferdig og når dette oppstod igjen.

Anonymkode: dabda...ab9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bli henvist til gynekolog 😊 så kan de også eventuelt se med innvendig ultralyd både på livmor og eggstokker :)

Anonymkode: 42ac5...641

Skrevet

Glemt en tampong? 
dels er det farlig, og dels er det ekkelt og gir brun utflod. Også gjerne lukt. 

Anonymkode: d944c...501

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemt en tampong? 
dels er det farlig, og dels er det ekkelt og gir brun utflod. Også gjerne lukt. 

Anonymkode: d944c...501

Æææææsj, dette har skjedd meg en gang. Og det kom brun utflod  flere dager før det kom helt forJÆVLIG lukt. Det lukta død og bedervelse.

Anonymkode: 13695...b22

Skrevet

Ved symptomer skal du kontakte lege for undersøkelse, og evt ny celleprøve før det er gått 5 år.  

Anonymkode: 481d3...b1b

Skrevet

Det er bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite. Det trenger ikke å være noe spesielt, men hva om det er noe? Jeg hadde bestilt en time, bare for å undersøke at alt er som det skal. 

Anonymkode: b0248...916

Skrevet

Cyster som sprekker? Eggløsning? Ta en tur til legen.

Anonymkode: bacdb...4fb

Skrevet

Dette vil jeg anbefale å sjekke ut hos en gynekolog. Kan hende det er noe som enkelt kan fikses, noe helt ufarlig. Men da får du det ihvertfall ut av verden og litt ro i sjela.

Skrevet

Har bestilt time hos legen (fastlegen) på torsdag. Er ingen tampong der - har kjent etter.

Takk for svar!

TS.

• Liker 1
Skrevet

hei

jeg opplevde nylig helt samme situasjon. bruker ingen prevensjon, tok siste celleprøve for to år siden.

har spurt fastlege, men han har ikke noe fornuftig svar😌orker ikke gjennomgå GU pga vestibulitt og vaginisme(får mnd med smerter i etterkant). 

Anonymkode: 00439...fd5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hei

jeg opplevde nylig helt samme situasjon. bruker ingen prevensjon, tok siste celleprøve for to år siden.

har spurt fastlege, men han har ikke noe fornuftig svar😌orker ikke gjennomgå GU pga vestibulitt og vaginisme(får mnd med smerter i etterkant). 

ps er 43 år

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ps er 43 år

Kan det være tidlig overgangsalder? 

PS: Både jeg og mannen tar soppkur nå. Kan ikke skade i alle fall.

TS.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være tidlig overgangsalder? 

PS: Både jeg og mannen tar soppkur nå. Kan ikke skade i alle fall.

TS.

vær forsiktig; jeg fikk nerveskader som følge av overbahandling på canesten og ab😏hm har ikke hetetokter, og har regelmessig mens(kun mellomblødning som er nytt). aner ikke😬

Skrevet

Hm.. nei, vanskelig situasjon. Det går an å ha overgangsalder uten hetetokter da.

Overbehandling er ikke bra, men jeg tror vi uansett her en soppinfeksjon altså.

TS.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg sjekket meg hos legen. Han fant ingenting rart ved å kjenne manuelt i alle fall, men jeg fikk henvisning til gyno. 

Jeg fikk mensen skikkelig etter godt over en uke med brun utflod. Nå er det bare litt rosa på papiret. Jaja, finner vel ut av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...