Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mndr som stort sett har sovet ganske bra på nettene, og kveldene har vært fine. Nå har han begynt å våkne hyppig på kvelden, skrikende. Virker ikke som det er sult, men kanskje🤷🏻‍♀️ Får mme, drikker ikke så store mengder til hvert måltid (ca 100-120, av og til mer, gjerne før natta), og får nå som oftest to måltid på dagen (grøt frokost, så grønnsaksmos på ettermiddag, eller avokadomos, virker som han får magevondt av grøt før natta), og melk utenom, kanskje 6/7 flasker i døgnet. 
vet han er inne i et utviklingssprang nå, så kan jo hende det er noe i det også. 

Flere som har opplevd det samme, og når ble det evt bedre igjen?😬 Har tidligere kunnet sove nesten uforstyrret frem til 04-06 før mat, kanskje litt kosebehov før det bare, men roa seg raskt, så det her er frustrerende🙈😴

Anonymkode: 54e82...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner på gang kanskje? 😊 

Skrevet

Utviklingsprang og/eller seperasjonsangst.

Jeg holdt på å bli gal da gutten var rundt 6 mnd. Var en periode på 2 mnd da med særdeles lite søvn. Trudde seriøst jeg kom til å hoppe i elva.

Men det gikk over det og gitt!

Anonymkode: 3db30...087

Skrevet

Opplever det samme, har en som blir 6mnd neste uke. Føler han våkner hver andre time natten gjennom, og det kan fort ta en time, eller mer, før han sovner igjen. I tillegg har han blitt vanskelig å legge. Han har fått to tenner, så det skal ikke være det som er problemet. Jeg holder hvertfall på å bli klin kokos og priser meg lykkelig for at mannen trår til litt ekstra... Virker som at vi er flere i samme båt, og jeg kjenner det er litt godt å vite 

Anonymkode: ad81c...c79

Skrevet

Forskningen bak «utviklingssprangene» er basert på 6 babyer og kunne ikke replikeres. Derfor ikke noe du kan stole på. Det du kan stole på er at ting går opp og ned og du må bare sørge for avlastning i periodene du har behov for det. Det blir bedre!

Anonymkode: 0f54f...c87

Skrevet
59 minutter siden, myMa skrev:

Tenner på gang kanskje? 😊 

Kan godt hende, klør i gommene om dagen hvertfall! Broren fikk to tenner da han var 6 mndr, så spent på å se om det kommer noe snart her også:-)

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever det samme, har en som blir 6mnd neste uke. Føler han våkner hver andre time natten gjennom, og det kan fort ta en time, eller mer, før han sovner igjen. I tillegg har han blitt vanskelig å legge. Han har fått to tenner, så det skal ikke være det som er problemet. Jeg holder hvertfall på å bli klin kokos og priser meg lykkelig for at mannen trår til litt ekstra... Virker som at vi er flere i samme båt, og jeg kjenner det er litt godt å vite 

Huff ja, en liten trøst i å være flere i samme båt 🙈 Det er jo så mange perioder og ting de går gjennom hele første året, så er det kanskje «rolig» i noen uker, før noe nytt er på gang igjen👀 Føler min sliter litt med motorisk uro om dagen også, veldig altiv på gulvet om dagen, ruller, drar seg hit og dit og vil gjerne knekke krabbe-koden snart, så kan jo være noe med det også som gjør at han kaver litt i søvne og mister god liggestilling feks🤷🏻‍♀️

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskningen bak «utviklingssprangene» er basert på 6 babyer og kunne ikke replikeres. Derfor ikke noe du kan stole på. Det du kan stole på er at ting går opp og ned og du må bare sørge for avlastning i periodene du har behov for det. Det blir bedre!

Anonymkode: 0f54f...c87

Åh, sier du det? Nei, skal jo selvsagt ikke stole blindt på noe som setter alle babyer i en og samme bås omtrent, selv om at det er jo ikke rart mange opplever mye likt rundt samme alder, da det er typiske perioder for både mattilvenning, motorisk utvikling etc etc.:-) Vi har en storebror i hus på 2 år også, men han har hatt urolig søvn nesten hele livet sitt, blitt bedre nå siste halve året, så håper liksom det her bare er ei forbigående fase med lillebror, som hittil har hatt så mye bedre netter🤞🤞

Skrevet

Samme skjer her. Endelig følte jeg at vi hadde begynt å få til ting her, så ble han seks måneder og nå er det bare kaos. Krysser fingrene for at det snart går over

Anonymkode: c8224...4a4

Skrevet
9 timer siden, Djerven skrev:

Huff ja, en liten trøst i å være flere i samme båt 🙈 Det er jo så mange perioder og ting de går gjennom hele første året, så er det kanskje «rolig» i noen uker, før noe nytt er på gang igjen👀 Føler min sliter litt med motorisk uro om dagen også, veldig altiv på gulvet om dagen, ruller, drar seg hit og dit og vil gjerne knekke krabbe-koden snart, så kan jo være noe med det også som gjør at han kaver litt i søvne og mister god liggestilling feks🤷🏻‍♀️

Kan nesten høres ut som vi har samme baby :) Min også er sånn, åler seg over hele gulvet dagen lang, og skal omtrent turne både dag og natt. Leggingen tar dobbelt så lang tid fordi han skal snu seg alle veier, og nekter å ligge i ro, selv om øynene går i kryss. Satser på at det bare er en periode. Vi prøver å kutte ned på antall flasker om natten også, så det er mye som foregår. Blir helt svett av alt sammen, men det går seg nok til :) 

Skrevet
På 21.9.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Har en gutt på 6 mndr som stort sett har sovet ganske bra på nettene, og kveldene har vært fine. Nå har han begynt å våkne hyppig på kvelden, skrikende. Virker ikke som det er sult, men kanskje🤷🏻‍♀️ Får mme, drikker ikke så store mengder til hvert måltid (ca 100-120, av og til mer, gjerne før natta), og får nå som oftest to måltid på dagen (grøt frokost, så grønnsaksmos på ettermiddag, eller avokadomos, virker som han får magevondt av grøt før natta), og melk utenom, kanskje 6/7 flasker i døgnet. 
vet han er inne i et utviklingssprang nå, så kan jo hende det er noe i det også. 

Flere som har opplevd det samme, og når ble det evt bedre igjen?😬 Har tidligere kunnet sove nesten uforstyrret frem til 04-06 før mat, kanskje litt kosebehov før det bare, men roa seg raskt, så det her er frustrerende🙈😴

6-month sleep regression. Helt normalt. Går over. 

Anonymkode: bc0ed...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...