AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #21 Skrevet 23. september 2020 Jeg kunne godt tenkt meg dette, men føler (ut i fra annonser på Finn) at dette er forbeholdt studenter eller hvertfall mennesker i jobb. Når man ikke er noen av delene blir det vanskelig. Jeg er i den situasjonen at jeg er trygdet og lever et ensomt isolert liv, samtidig er jeg "for frisk" til å være kandidat for omsorgsbolig. Hadde elsket å bo med andre i lik situasjon. Det er så trist å være alene i jula og andre typiske "væresammen" dager.... Anonymkode: 917f1...4fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #22 Skrevet 24. september 2020 Her kunne jeg aldri i livet bodd i kollektiv. Da jeg setter alt for stor pris på privatliv og hadde blitt veldig siten av andre menneskers bråk og rot. Det holdt med et år på folkehøgskole for meg i forhold til kollektiv. Anonymkode: e525b...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #23 Skrevet 24. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne godt tenkt meg dette, men føler (ut i fra annonser på Finn) at dette er forbeholdt studenter eller hvertfall mennesker i jobb. Når man ikke er noen av delene blir det vanskelig. Jeg er i den situasjonen at jeg er trygdet og lever et ensomt isolert liv, samtidig er jeg "for frisk" til å være kandidat for omsorgsbolig. Hadde elsket å bo med andre i lik situasjon. Det er så trist å være alene i jula og andre typiske "væresammen" dager.... Anonymkode: 917f1...4fc Ikke sant...jeg er også trygdet. evnt en blanding, et par stykker som er trygdet og et par som er i jobb/studie men med nok plass til at man ikke går oppå hverandre hele tiden, som for eksempel 2 stuer... Anonymkode: 25165...e1e 1
Supernova17 Skrevet 24. september 2020 #24 Skrevet 24. september 2020 På 23.9.2020 den 5.21, AnonymBruker skrev: Dette må jo være fremtiden! Perfekt for enslige og kanskje ensomme eldre. Også kan de bli tildelt en felles hjemmesykepleier som bistår de hele dagen 😂 Anonymkode: 5316a...e3e Ikke sant! Jeg tenker at dette kan fungere for mange! 😁
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #25 Skrevet 24. september 2020 https://amp.theguardian.com/cities/2019/sep/03/co-living-the-end-of-urban-loneliness-or-cynical-corporate-dormitories https://www.dagsavisen.no/oslo/co-living-er-en-boform-der-man-deler-en-del-store-fellesarealer-1.1743235 Anonymkode: 51610...f4d 1
Konungr Skrevet 28. september 2020 #26 Skrevet 28. september 2020 Har ikke bodd kollektiv selv men leier ut kollektiv. Tenker det er en grei ordning for studenter og lignende som ikke får studenthybel, aldri fått noen henvendelser fra godt voksne men de er vel mindre interesserte i å bo med studenter. Blir en del utskifting, mange som bare bor et år eller to men det må man bare forvente med denne boformen.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #27 Skrevet 28. september 2020 Vet om en på 47 som bor i kollektiv. Han er musiker med svært ustabil inntekt, så vil tro det er derfor. De andre i kollektivet hans er betydelig yngre, typ kunne vært barna hans. Men tror det funker greit for alle parter. Anonymkode: 8ac88...f5f
FrkSnurp Skrevet 3. januar 2021 #28 Skrevet 3. januar 2021 On 9/21/2020 at 8:13 PM, SoWhat? said: Jeg er ikke på din alder, men jeg har venner på +÷. De bør i kollektiv i Danmark og i Irland, og jeg har lurt på når det blir mer vanlig her. Vet om ett, thats it. Det må jo være den ideelle løsning for mange, men mulig nordmenn er for introverte? Men noen må jo være som deg også. Og meg. Jeg bor nå i en loftleilighet hos familie, men jeg kunne godt ellers bo i kollektiv! I de to jeg har venner og besøker, så fungerer det fint! Felles middager, og felles rom. Alle har sitt private, men deler og samarbeider om oppgaver som hagestell og vask innvendig. De stortrives alle sammen. Blir nysgjerrig på hvor disse kollektivene ligger? Jeg er på utkikk etter en "kollektiv light"-løsning i Bergen, men vet ikke om at det finnes noen slike her ... ennå!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #29 Skrevet 10. mai 2022 Fikk du testet ut, TS? Anonymkode: 2d3ef...8f2
Gereon Rath Skrevet 10. mai 2022 #30 Skrevet 10. mai 2022 Bor alene, nei jeg ville ikke bodd i kollektiv. Jeg liker å bo alene.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #31 Skrevet 10. mai 2022 Er 54 og bor i et kvinnekollektiv i Oslo med få og voksne, rolige damer. Men skal sies at jeg er borte halve året i fritidsboligen. Får i pose og sekk på den måten. Anonymkode: 16ddc...44a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:16 #32 Skrevet onsdag kl. 13:16 Gammel tråd men. Jeg bodde i voksenkollektiv i 10 år frem til ifjor. Er 37. Fikk meg kjæreste og flyttet sammen med han. Helt ærlig så savner jeg å bo i kollektivet. Aldri ensomt, og alle i mitt kollektiv respekterte privatlivet. Å bo med en kjæreste er mye mer utfordrende! Anonymkode: 7f0b1...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå