AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg er en av de som alltid har elsket ketchup, og selvfølgelig må det være Heinz. Dette begynte i barndommen og mora mi var ganske fortvila, men jeg har liksom holdt på det da - synes alt smaker bedre med litt ketchup Nå prøver jeg å bli kvitt litt magefett og har fulgt bedre med på hvor mye som går på en dag. Viser seg at jeg spiser en stor Heinz flaske om dage. Hadde ikke forventa dette altså. Lurer på om jeg kanskje må slutte med eller begrense dette for å kunne gå ned i vekt, men lurer på om dere kanskje har noen andre tips så jeg kan få beholde ketchupen min? Her er en typisk dag for meg: Frokost: Sunn havregrøt jeg prøver å lage litt "instavennlig". Dekker skålen med et godt lag ketchup. Snack: Banan eller nøttepose - har alltid en flaske Heinz liggende i bilen eller i kontorskuffen i tilfelle Middag: Laks og poeter med kokte grønnsaker. Her slår jeg virkelig håret løs og bruker så mye jeg vil. Jeg pleier å la laksen få svømme enda en gang før den på nytt ender opp i havet. Kvelds: En skål ketchup som jeg spiser med skje. Fyller vel opp hva som ville vært en typisk frokostblandingsskål med ketchup. Dette gleder jeg meg til hele dagen Hva tenker dere? Er det noe annet jeg kan kutte ut her så jeg kan beholde ketchupen min? I helga slår jeg meg litt mer løs og går gjennom kanskje 2 flasker dagen. Vet at dette kanskje ikke er så bra, men smaker bare så sjukt godt med en kald øl til. Anonymkode: 8775e...c01
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som alltid har elsket ketchup, og selvfølgelig må det være Heinz. Dette begynte i barndommen og mora mi var ganske fortvila, men jeg har liksom holdt på det da - synes alt smaker bedre med litt ketchup Nå prøver jeg å bli kvitt litt magefett og har fulgt bedre med på hvor mye som går på en dag. Viser seg at jeg spiser en stor Heinz flaske om dage. Hadde ikke forventa dette altså. Lurer på om jeg kanskje må slutte med eller begrense dette for å kunne gå ned i vekt, men lurer på om dere kanskje har noen andre tips så jeg kan få beholde ketchupen min? Her er en typisk dag for meg: Frokost: Sunn havregrøt jeg prøver å lage litt "instavennlig". Dekker skålen med et godt lag ketchup. Snack: Banan eller nøttepose - har alltid en flaske Heinz liggende i bilen eller i kontorskuffen i tilfelle Middag: Laks og poeter med kokte grønnsaker. Her slår jeg virkelig håret løs og bruker så mye jeg vil. Jeg pleier å la laksen få svømme enda en gang før den på nytt ender opp i havet. Kvelds: En skål ketchup som jeg spiser med skje. Fyller vel opp hva som ville vært en typisk frokostblandingsskål med ketchup. Dette gleder jeg meg til hele dagen Hva tenker dere? Er det noe annet jeg kan kutte ut her så jeg kan beholde ketchupen min? I helga slår jeg meg litt mer løs og går gjennom kanskje 2 flasker dagen. Vet at dette kanskje ikke er så bra, men smaker bare så sjukt godt med en kald øl til. Anonymkode: 8775e...c01 😮😮😮 Er du alvorlig nå? Anonymkode: 77a4f...823 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 😮😮😮 Er du alvorlig nå? Anonymkode: 77a4f...823 Hehe, ja, forventa kanskje at folk kom til å synes det er litt rart. Men mange spiser jo sjokolade og sånt hver dag, er vel litt som det Anonymkode: 8775e...c01
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Er Idun sunnere da kanskje? Synes jo det smaker høgg, men kunne kanskje byttet ut et par dager i uka. Anonymkode: 8775e...c01
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Anonymkode: 8775e...c01 På vegne av alle her inne kan jeg si at "vi" tenker at du er litt av en tøysekopp. Anonymkode: 20dce...c79 31
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, ja, forventa kanskje at folk kom til å synes det er litt rart. Men mange spiser jo sjokolade og sånt hver dag, er vel litt som det Anonymkode: 8775e...c01 Hehe, joda, det er sant det. Det er bare litt uvanlig med så mye ketchup... Du, helt ærlig tror jeg løsningen er å kutte det ut helt. Vi er alle forskjellige, og har ulike måter å kutte vaner på, men når det er så pass mye, og over så lang tid, tror jeg det beste vil være å bare kutte det ut. Det må jo ødelegge alle andre smaker for deg, og hvis du tar en ekstra titt på innholdsfortegnelsen på flaska, vil du se hvor enormt store mengder sukker du får i deg hver dag av dette. Velg noe annet når suget melder seg, noe som er søtt, men sunt, f.eks frukt. Etter hvert vil det gå fint å leve uten ketchupen, du vil smake mange nye smaker, og du vil redusere sukkerinntaket (og sannsynligvis noe vekt) også. Anonymkode: 77a4f...823 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Om du er seriøs, ja du blir slankere om du kutter ut ketsjupen. Det er nye sukker i den og du spiser store mengder. Anonymkode: 477af...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Mener du en stor flaske på 960 g eller en på 570 g? Førstnevnte utgjør totalt 957 kcal og 227,5 g sukker, den andre 587 kcal og 135 g sukker. 😮 Tatt i betraktning dette strengt tatt ikke er mat, er det oppsiktsvekkende. Anonymkode: e77bd...e06 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du en stor flaske på 960 g eller en på 570 g? Førstnevnte utgjør totalt 957 kcal og 227,5 g sukker, den andre 587 kcal og 135 g sukker. 😮 Tatt i betraktning dette strengt tatt ikke er mat, er det oppsiktsvekkende. Anonymkode: e77bd...e06 Dæven da! Mener den på 960 gram ja, den største. Hmm. Anonymkode: 8775e...c01
Lisa Rowe Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Om du vil ned i vekt vil det først og fremst lønne seg å finne ut hvor mange kalorier til dagen du burde spise. Noen kan jo spise 2500 kalorier og fortsatt gå ned i vekt, mens andre må ned til 1500 kalorier daglig for at vekta skal røre på seg. I en 570 grams flaske Heinz ketchup er det 587 kalorier, noe som tilsvarer en stor middagsporsjon for de fleste. Det vil si at om du må spise 1500 kalorier daglig for å gå ned i vekt, så har du kun i underkant av 1000 kalorier å bruke på mat, om du vil fortsette å spise en flaske ketchup daglig. Du vil fortsatt gå ned i vekt, men du får jo spist betraktelig mye mindre mat om du vil fortsette med en flaske daglig, og det er kanskje ikke optimalt. Du kan også kutte ut vanlig ketchup med sukkerfri ketchup, eller kutte ned til en halv flaske daglig i stedet for en hel. Det er altså ikke nødvendig å kutte ut ketchup for å gå ned i vekt, men det kan lønne seg å gjøre tilpasninger.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, joda, det er sant det. Det er bare litt uvanlig med så mye ketchup... Du, helt ærlig tror jeg løsningen er å kutte det ut helt. Vi er alle forskjellige, og har ulike måter å kutte vaner på, men når det er så pass mye, og over så lang tid, tror jeg det beste vil være å bare kutte det ut. Det må jo ødelegge alle andre smaker for deg, og hvis du tar en ekstra titt på innholdsfortegnelsen på flaska, vil du se hvor enormt store mengder sukker du får i deg hver dag av dette. Velg noe annet når suget melder seg, noe som er søtt, men sunt, f.eks frukt. Etter hvert vil det gå fint å leve uten ketchupen, du vil smake mange nye smaker, og du vil redusere sukkerinntaket (og sannsynligvis noe vekt) også. Anonymkode: 77a4f...823 Ja, legen har sagt det samme. Jeg sliter med magesår. Skjønner jo at det er for en grunn. I første omgang tror jeg jeg skal ta kontakt med McDonald's og spørre hvilken ketchup de har. (Vet de sier det er Idun, men alle med smaksløker vet at det ikke er sant.) Smaker som om den inneholder litt mindre eddik enn Heinz sin, og det tror jeg kan være lurt Anonymkode: 8775e...c01
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 Jeg hater trolling intenst, og trodde først at dette var trolling - men jeg elsker en god parodi, og dette er en god parodi etter min mening. Takk for morsom lesning! Anonymkode: 92c9c...d3d 5
Havtorn Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 Men sånn for sikkerhets skyld hvis dette er ekte: Plis, PLIS meld deg på Luksusfellen. Jeg kan vippse deg, hva som helst, dette hadde blitt knallbra TV 😂 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 Akkurat nå, MsFoster skrev: Men sånn for sikkerhets skyld hvis dette er ekte: Plis, PLIS meld deg på Luksusfellen. Jeg kan vippse deg, hva som helst, dette hadde blitt knallbra TV 😂 Jeg har nok penger til å betale for ketchupen min. Anonymkode: 8775e...c01
Repus Asserts Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 Etter at jeg leste overskriften tenkte jeg med det samme at jeg tvilte på at det ville gjøre noe særlig forskjell for vekten å kutte ut ketchup,men når jeg nå har lest innlegget ditt tenker jeg først og fremst at du kødder. Det høres for merkelig,ekkelt,utrolig ut... Du hevder videre at Joda, dette er fakta. Da tenker jeg at du absolutt bør kutte ut ketchup! Du har et helt unormalt forhold til ketchup. Greit at man liker noe,men ditt forbruk er helt hinsides. 😱 En skål med ketchup!? Havregrøt med ketchup!? Laks som svømmer i ketchup!? Hva i alle dager? Uansett hva det var du spiste/brukte/drakk så mye av,så ville det vært misbruk. Det sier jo seg selv at dette ikke er bra for deg. Magesåret har IKKE godt av det i hvert fall. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, Repus Asserts skrev: Etter at jeg leste overskriften tenkte jeg med det samme at jeg tvilte på at det ville gjøre noe særlig forskjell for vekten å kutte ut ketchup,men når jeg nå har lest innlegget ditt tenker jeg først og fremst at du kødder. Det høres for merkelig,ekkelt,utrolig ut... Du hevder videre at Joda, dette er fakta. Da tenker jeg at du absolutt bør kutte ut ketchup! Du har et helt unormalt forhold til ketchup. Greit at man liker noe,men ditt forbruk er helt hinsides. 😱 En skål med ketchup!? Havregrøt med ketchup!? Laks som svømmer i ketchup!? Hva i alle dager? Uansett hva det var du spiste/brukte/drakk så mye av,så ville det vært misbruk. Det sier jo seg selv at dette ikke er bra for deg. Magesåret har IKKE godt av det i hvert fall. 😕 Blir litt lei meg da. Anonymkode: 8775e...c01
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 Grøt og.....KETSHUP??? 😂 Anonymkode: ca63b...ec4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grøt og.....KETSHUP??? 😂 Anonymkode: ca63b...ec4 Det er veldig godt faktisk! Mango og litt mørk sjokolade og ketchup er en kombo verdt å prøve Anonymkode: 8775e...c01
Repus Asserts Skrevet 21. september 2020 #19 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😕 Blir litt lei meg da. Anonymkode: 8775e...c01 Ja... du må jo være avhengig. Hva skjer om du ikke spiser ketchup? Jeg er avhengig av cola da,og blir lei meg om jeg ikke får det. Litt irritert også,furter... 1
Gjest SVK Skrevet 21. september 2020 #20 Skrevet 21. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Frokost: Sunn havregrøt jeg prøver å lage litt "instavennlig". Dekker skålen med et godt lag ketchup. Anonymkode: 8775e...c01 Kan jeg få se bilde av "instavennlig" havregrøt med "et godt lag med ketchup"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå